Web Analytics Made Easy - Statcounter

افزایش استفاده از مواد گیاهی در تولید پلاستیک سبب شده است امیدواری برای رشد تقاضای نفت در این زمینه به چالش کشیده شود.

شرکت‌هایی که برای تولید پلاستیک به جای سوخت‌های فسیلی از مواد گیاهی استفاده می‌کنند، امیدواری شرکت‌های نفتی را برای رشد عرضه نفت به عنوان ماده خام تولید پلاستیک به چالش کشیده‌اند.
طبق اعلام اتحادیه پلاستیک زیستی اروپا، استفاده از پلاستیک تولیدی از نیشکر، چوب و ذرت در پنج سال آینده حداقل ۵۰ درصد رشد خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شرکت آلمانی بیاسف که بزرگترین شرکت پتروشیمی جهان است و شرکت کاغذسازی استورا انسو فنلاند نیز برای عرضه پلاستیک زیستی به شرکت‌هایی همچون کوکاکولا و لگو، گام برداشته‌اند.
پیتریان فن اویتوانک، کارشناس ارشد موسسه مشاوره وود مکنزی، گفت: مواد شیمیایی زیستی و پلاستیک زیستی می توانند بخشی از تقاضای نفت را حذف کنند، همانطور که گسترش بازیافت پلاستیک می تواند بخشی از تقاضا برای پلاستیک بکر را از میان ببرد.

با توجه به دورنمای افت تقاضای سوخت‌های فسیلی در بخش حمل و نقل به دلیل گسترش استفاده از خودروهای برقی، شرکت های نفتی امیدوار بوده اند که افزایش تولید پلاستیک سبب رشد مصرف نفت در آینده شود.
پلاستیک زیستی اکنون یک درصد از بازار پلاستیک را به خود اختصاص داده است. این نوع پلاستیک، با فراوری شکر به دست آمده از گیاهان تولید می شوند و پیامدهای منفی کمتری برای محیط زیست دارد.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۶۳۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیامدهای استفاده از پلاستیک در مزارع

به گزارش خبرنگارخبرگزاری صداو سیما مدیرکل دفتر محیط زیست وزارت جهاد کشاورزی گفت: ممنوع بودن رهاسازی پلاستیک‌های مصرفی در اراضی زراعی و باغی به کشاورزان اطلاع رسانی شده است. رئوفی افزود: کسانی که این قانون را اجرا نکنند به مراجع نظارتی و قضایی معرفی می‌شوند.
کبری نوجوان گزارش می دهد:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • پیامدهای استفاده از پلاستیک در مزارع
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • تلاش برای شکستن خواب بذر خاویار گیاهی در خراسان شمالی
  • ۳۰ تُن مکمل و افزودنی‌های غیرمجاز دامی در پردیس کشف شد
  • المپیک با طعم سبزیجات
  • تولید بیشتر توت فرنگی با روش علمی
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»