Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@21:17:18 GMT

روزانه شاهد تعطیلی واحدهای صنفی هستیم

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۶۳۸۲۱

روزانه شاهد تعطیلی واحدهای صنفی هستیم

رئیس اتاق اصناف شهرستان مهدیشهر گفت: رکود بازار عرصه را برای فعالیت کسبه تنگ کرده و روزانه شاهد تعطیلی واحدهای صنفی هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ذوالفقار جباری رئیس اتاق اصناف شهرستان مهدیشهر با اشاره به رکود بازار در گفت و گو با خبرنگار نیزوا، اظهار کرد: هر چند رکود بازار سراسری است اما در شهرهای کوچک با توجه به اینکه سطح درآمد پایین تر است بیشتر نمود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال 95 حدود 100 واحد صنفی در شهرستان مهدیشهر تعطیل شدند و در سال 96 نیز حدود 35 واحد صنفی تاکنون تعطیل شده اند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان مهدیشهر تصریح کرد: وقتی هزینه های آب و برق، عوارض، اجاره، مالیات و ... واحد صنفی بالا باشد و فروش کم باشد، کاسب نمی تواند درآمد داشته باشد و مجبور می شود واحد صنفی را تعطیل کند و سرمایه اش هم هدر می رود.

جباری با اشاره به هدر رفتن سرمایه در رکود بازار، بیان کرد: دستگاه هایی که در حوزه اصناف وام های اشتغال زایی می دهند، متاسفانه کارشناسی شده نیست و طرف وام را می گیرد و نمی تواند کاسبی کند که هم سرمایه اش هدر می رود و هم بدهی بالا می آورد.

وی با بیان اینکه اگر می خواهیم چراغ واحد صنفی روشن بماند باید از آنان حمایت کنیم، ادامه داد: هر واحد صنفی یک واحد کوچک اقتصادی است که هم دارد خدمات می دهد و هم به شکلی ایجاد اشتغال می کند بدون اینکه برای دولت کوچکترین بار مالی تحمیل کند اما حمایت نمی شود.

رئیس اتاق اصناف شهرستان مهدیشهر با انتقاد از افزایش فعالیت فروشگاه های زنجیره ای در این شهر، گفت: فروشگاه های زنجیره ای که در شهری کوچک ایجاد می شود باید نیاز سنجی شود که آیا آن شهر ظرفیت چندین فروشگاه زنجیره ای دارد یا نه؟

جباری اضافه کرد: بدون توجه به واحد های صنفی، فروشگاه های زنجیره ای بیش از حد نیاز در مهدیشهر ایجاد شده است، هر چند که اخیرا تبصره ای آمده که از این پس فروشگاه های بزرگ در شهرهای زیر 50 هزار نفر نباید ایجاد شود اما همان فروشگاه هایی هم که پیش از این قانون ایجاد شده، به واحدهای کوچک ضرر وارد کرده است.

وی به دیگر مشکلات اصناف که موجب تعطیلی آنها می شود، اشاره کرد و افزود: پرداخت تسهیلات بانکی به اصناف بسیار سخت است و تسهیلاتی هم که می دهند با درصد بالایی که دارد مقرون به صرفه نیست، از طرفی بسیاری از واحدها در سرمایه در گردش خود مانده اند و سودهی ندارند و دارند ضرر می دهند به همین دلیل بسیاری از واحدها نیمه تعطیل شده اند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان مهدیشهر تصریح کرد: در بحث بیمه نیز اصناف مشکل دارند و دولت آنها را بیمه نمی کند. الان در صنوف  دیگر دولت برایشان در بیمه کارهایی کرده و بیمه می شوند ولی اصناف در بیمه هیچ حمایتی نشده اند.

جباری اظهار کرد: مالیات بر ارزش افزوده باعث شده واحدهای صنفی به خصوص طلافروشان تعطیل شوند و بخش از آنها نیز تنها با ظرفیت 10 درصد دارند فعالیت می کنند.

وی اضافه کرد: اگر یک واحد صنفی میانگین روزی 10 گرم فروش داشته در حال حاضر روزی 1 گرم فروش هم ندارد، هر چند بخشی از این رکود برای این است که مردم قدرت خرید ندارند اما بخشی دیگر با اضافه شدن 9 درصد مالیات به اصل ارزش طلا باعث شد قیمت تمام شده طلا بالارود و مردم روز به روز قدرت خریدشان پایین تر می آید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۶۳۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه یک واحد صنفی قصابی به دلیل گرانفروشی

قهرمان شاهی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه گفت : پرونده یک واحد صنفی قصابی به اتهام گرانفروشی و تداخل صنفی با ارزش تخلف یک میلیارد و ۴۷۲ میلیون ریال در شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی کرمانشاه رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده و نظریه کارشناسی، تخلف را محرز دانست.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه ادامه داد: شعبه مذکور متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۴۷۲ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

شاهی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف اعم از احتکار، کم‌فروشی و گران‌فروشی و… مراتب را از طریق سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی یا ۱۲۴ صمت اطلاع‌رسانی کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد
  • مهر و موم واحد‌های صنفی متخلف در رودسر
  • هوشمند شدن خدمات دولت برای کسب وکار واحد‌های صنفی در اردبیل
  • پلمب ۴۸ واحد صنفی متخلف در مرند
  • خدمات هوشمند دولت برای واحد‌های صنفی با صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • جریمه یک واحد صنفی قصابی به دلیل گرانفروشی
  • دستگیری عامل توزیع غیر مجاز دارو در فلاورجان
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • سه واحدصنفی متخلف تعزیراتی شدند
  • توزیع کننده غیر مجاز دارو در فلاورجان دستگیر شد