Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: در حالی که ۲۹ ژانویه سالروز حمله به مسجد کبک است، مسلمانان کانادا از نخست وزیر این کشور خواستند این روز را به عنوان مبارزه با اسلام هراسی تعیین کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شبکه خبری «المسلم» یک سازمان حقوق مدنی اسلامی مستقل در کانادا با ارسال نامه ای سرگشاده به «جاستین ترودو» نخست وزیر این کشور از وی خواست روز ۲۹ ژانویه؛ روز حمله به مسجد کبک را به عنوان «روز رسمی مبارزه با اسلام هراسی» تعیین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان حقوق مدنی اسلامی کانادا اعلام کرد که این اقدام منجر به تقویت آگاهی بخشی مردم در دوری از خشونت خواهد شد.

 

احسان گاردی؛ مدیر اجرایی این سازمان در این نامه نوشت: با گذشت یک سال از حمله به مسجد کبک؛ جامعه مسلمان همچنان از این حمله تروریستی که منجر به کشته شدن 6 نفر شد، رنج می برد. وی افزود: برای نخستین بار در تاریخ کانادا است که یک مکان عبادی با اقدامی خشونت بار هدف قرار می گیرد و مسلمانان قربانیان آن هستند. گاردی در ادامه بر ضرورت اقدام علیه پدیده اسلام هراسی تاکید کرد. دیگر سازمان های اسلامی در کانادا نیز چنین درخواستی را عنوان کرده بودند.

 

در 29 ژانویه سال 2017 میلادی، فردی تروریست با در دست داشتن اسلحه به سوی نمازگزاران مسجد کبک تیراندازی کرد که این حادثه منجر به کشته شدن 6 مسلمان و زخمی شدن 19 نفر دیگر شد. قرار است «الکساندر بیسونت» عامل حمله به مسجد شهر کبک ماه مارس به اتهام کشتار 6 مسلمان مورد محاکمه قرار بگیرد.

پایان پیام/43

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۶۳۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ کدام جریان‌ها از ترامپ‌هراسی سود می‌برند؟

همزمان با طرح احتمال حضور ترامپ در انتخابات آمریکا دوباره برخی در ایران با ترامپ هراسی به دنبال ماهی‌گیری سیاسی و اقتصادی هستند اما چرا این افراد ترامپ‌هراسی می‌کنند و چه نفعی از این موضوع می‌برند و چه میزان تحلیل‌هایشان درست است؟ در گفتگو با مسعود براتی کارشناس اقتصادی و معاون سابق سازمان سرمایه‌گذاری‌ و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران به این موضوع پرداختیم.

دریافت 94 MB

خبرنگار: مهدی پناهی / تصویربردار: یزدان قربانی / تدوینگر: امین نصراللهی

دیگر خبرها

  • تقویت زیرساخت‌های گردشگری منجر به ایجاد درآمدهای پایدار می‌شود
  • ویدیو/ کدام جریان‌ها از ترامپ‌هراسی سود می‌برند؟
  • علی مطهری: درگیر نوروز هستیم و موضوع غزه را فراموش کردیم
  • افزایش حجاب در فرانسه با وجود سخت‌گیری‌های دولتی
  • آمادگی ایران برای همکاری با کشورهای مستقل در مبارزه با تروریسم
  • فلسطین مسئله اول جهان اسلام است
  • موضوع اول جهان اسلام، فلسطین است
  • اندونزی در آماده باش مقابله با حملات تروریستی پس از تیراندازی در روسیه
  • بانوی مسیحی آمریکایی در نهاوند مسلمان شد
  • سفر اسماعیل هنیه به ایران/ حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان/ اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه چین/ جزئیات تماس تلفنی بورل با امیرعبداللهیان