Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@15:00:10 GMT

تلگرم رفع فیلتر شد؟!

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۶۴۳۹۰

تلگرم رفع فیلتر شد؟!

از دقایقی پیش برخی از کاربران تلگرام بدون استفاده از فیلتر شکن می توانند از آن استفاده کنند.

سرویس فناوری فردا: از دقایقی پیش برخی از کاربران تلگرام بدون استفاده از فیلتر شکن می توانند از آن استفاده کنند.

این در حالی است که رفع فیلتر همگانی نیست و تلگرام برخی از کاربران همچنان فیلتر است.

گفتنی است که روز گذشته، محمد کاظمی، نماینده مردم ملایر در مجلس درخصوص زمان رفع فیلتر شبکه‌های اجتماعی، گفت: احتمالا با تمام شدن اغتشاشات خیابانی روزهای اخیر گذشته شهرهای مختلف و امرار معاش بسیاری از افراد جامعه از طریق این فضا به زودی فیلتر شبکه اجتماعی تلگرام برداشته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال مشخص نیست که تلگرام برای همیشه رفع فیلتر خواهد شد یا نه؟

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۶۴۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاول دورف: اپل با حذف تلگرام از اپ استور، گل به‌خودی زد

پاول دورف، مدیرعامل تلگرام، با انتشار پستی در کانال شخصی خود گفت پیام‌رسان موردبحث در رتبه‌ی اول دانلودشده‌ترین اپلیکیشن‌های اندرویدی در چین قرار دارد و محبوبیتش روزبه‌روز در حال افزایش است.

تلگرام در چین فیلتر است و کاربران برای دسترسی به آن باید از VPN استفاده کنند. دورف می‌گوید چینی‌ها از تلگرام خوش‌شان می‌آید و همواره راهی برای استفاده از آن پیدا می‌کنند.

هفته‌ی گذشته دولت چین به اپل دستور داد که تلگرام، واتساپ، سیگنال و تردز را از اپ استور این کشور حذف کند. دورف می‌گوید از آن زمان آمار دانلود تلگرام در چین به‌هیچ‌وجه افت نکرده است.

مدیرعامل تلگرام معتقد است که حذف این پیام‌رسان از اپ استور چین، در واقع اقدامی علیه اپل محسوب می‌شود: «مقامات چین در حال فشار آوردن به تعداد بیشتری از مردم برای مهاجرت از آیفون به گوشی‌های اندرویدی تولیدشده توسط شرکت‌های چینی نظیر شیائومی هستند.» او در ادامه به قابلیت سایدلود در گوشی‌های اندرویدی اشاره کرد و گفت حذف تلگرام از اپ استور در نهایت باعث مهاجرت تعداد بیشتری از مردم این کشور به پلتفرم اندروید خواهد شد.

پاول دورف در ادامه‌ی سخنانش گفت که «اپل بار دیگر گل به‌خودی زد» و دلیل این اتفاق، سیاست انحصارگرایانه‌ی «باغ محصول» است. به اعتقاد دورف، حذف پیام‌رسان‌ها از اپ استور چین در نهایت باعث کاهش سهم آیفون در بازار موبایل این کشور خواهد شد.

منبع: زومیت

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • با واتس‌اپ بدون اینترنت، فایل منتقل کنید
  • تولیدات صداوسیما را از شبکه‌های اجتماعی می‌بینند نه تلویزیون/ یک‌ونیم میلیارد بازدید نشان از عدم موفقیت تلویزوین است، نه موفقیت!
  • پاول دورف: اپل با حذف تلگرام از اپ استور، گل به‌خودی زد
  • «ایکس» به جنگ بات‌ها می‌رود
  • دارایی کاربران ایرانی در کیف پول تلگرام مسدود شد؟
  • رسانه آمریکایی ماهیت مسیح علینژاد را برملا کرد + تصاویر
  • زنگ خطری بزرگ برای کاربران تلگرام
  • دیسکورد با دستور دادستانی فیلتر شد
  • برنامه محبوب در ایران فیلتر شد!
  • خنده‌دارترین زیرنویس تاریخ صداوسیما در شبکه سه