Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرام جمالی (فعال صنفی معلمان) در ارتباط با کمبود بودجه آموزش و پرورش و سهم معلمان از بودجه سال آینده به خبرنگار ایلنا گفت: در واقع دولت هیچ‌‌گاه بودجه مشخصی برای حق التدریس شاغلان، حق‌التدریس نیروهای آزاد، حقوق نیروهای قراردادی، حقوق سرباز معلمان، هزینه بیمه تکمیلی، حق‌الزحمه امتحانات و سایر هزینه‌های پرسنلی در لوایح سالانه بودجه اختصاص نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: البته تا سال قبل، این پرداخت‌ها ذیل بندی موسوم به «بند سایر» تعریف می‌شد که‌ این بند هزینه ‌های غیرپرسنلی را هم شامل می‌شد؛ اما به دلیل کسری بودجه همیشگی آموزش و پرورش چون‌ در شرایط کسری بودجه‌ها، پرداخت حقوق و دستمزد فرهنگیان اولویت بالاتری دارد، به این ترتیب، بودجه «سایر موارد» معمولا صرف پر کردن خلأ کسری بودجه حقوق و مزایا می‌شد و عملاً بودجه‌ای برای کیفیت بخشی نمی‌ماند.

این عضو کانون صنفی معلمان استان البرز افزود: به همین دلیل مجلس در بررسی لایحه بودجه سال ۹۶ مصوب کرد دولت حقوق کارکنان آموزش‌ و پرورش را به صورت ماهانه پرداخت کند و این هم به طور کلی شامل همه مواردی بود که ذیل عنوان حقوق تعریف می‌شد؛ از جمله حقوق نیروهای رسمی، پیمانی و سرباز معلمان که باید به صورت منظم در هر ماه پرداخت شود. با الحاق حقوق این نیرو‌ها به بندِ «و» بودجه و متمرکز شدن پرداخت‌ها، انتظار این بود که از ابتدای امسال حقوق این نیرو‌ها بدون تأخیر و همزمان با نیروهای رسمی پرداخت شود؛ اما این اتفاق نیافتاد.

وی با بیان اینکه در لایحه بودجه ۹۷ هم وضعیت به همین منوال است؛ افزود: با توجه به شرایط بودجه دولت و وضعیت اقتصادیِ پیش رو، متاسفانه نمی‌توان امیدی به بهبود این وضعیت داشت.

جمالی گفت: در مورد اجرای رتبه بندی هم در لایحه سال آینده هیچ اعتباری برای آن مشخص نشده؛ هرچند در جریان بررسی بودجه آموزش و پرورش در کمیسیون تلفیق مجلس، صحبت‌هایی از اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان برای اجرای رتبه بندی از ابتدای سال تحصیلی آینده شده که البته فعلاً در حد حرف است و منابع بودجه‌ای مورد نیاز برای تأمین مالی آن هنوز مشخص نشده است.

وی در پایان گفت: این بودجه چیزی به جز افزایش حداکثر ۱۰ درصدی حقوق در سال آینده برای معلمان ندارد و متاسفانه تا زمانی که مشکلات معیشتی پررنگ باشد، مواردی که به کیفیت‌بخشی آموزش مربوط می‌شود، مثل سرانه آموزشی مدارس، عدالت آموزشی، نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس و موضوعاتی از این دست، طبیعی‌ست که برای توده معلمان موضوعیت نداشته باشد.

 

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۶۴۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی

وزیر آموزش و پرورش گفت: دانشجو معلمان ورودی ۹۸ و ۹۹ در مرحله ارتقای رتبه‌بندی ۱۰ امتیاز ویژه کسب می‌کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم وزیر آموزش و پرورش در صفحه‌ ویراستی خود نوشت: به منظور تقدیر از اقدام جهادی دانشجومعلمان ورودی 98 و  99 دانشگاه فرهنگیان ( که زودتر از فارغ‌التحصیلی به کلاس درس رفتند ) در مرحله ارتقا رتبه‌بندی 10 امتیاز ویژه به آنها تعلق خواهد گرفت.

در عنوان بخش مشارکت‌ها 6 امتیاز و در بخش سنوات تجربی 4 امتیاز به عنوان تقدیر در نظر گرفته شده است.

ارزش کار این عزیزان در کمک به اعتلای نظام تعلیم و تربیت بیش از این است.

پرداخت حق‌التدریس فصل زمستان معلمان تا پایان اردیبهشت

از تلاش‌ها و زحمات این معلمان جوان صمیمانه تشکر میکنم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: مبلغ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲برابر می‌شود