Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره استعداد های درخشان و باشگاه پژوهشگران جوان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: طرح شهاب طرح شناسایی و هدایت استعدادهای  برتردر راستای تحول بنیادین آموزش و پرورش تهیه شده است. این طرح در تعدادی از استان های کشور اجرا شده و در استان اصفهان نیز در برخی از نواحی و شهرستانها در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح شهاب از دو سال گذشته تا کنون برای مقاطع چهارم ،پنجم و ششم ابتدایی اجرا می شود.

بابایی افزود: در سال گذشته این طرح در شش منطقه اجرایی شده  است اما در سال تحصیلی 97-96مناطقی که این طرح در آنها اجرا می شود به 12 منطقه رسیده است .

وی تشریح کرد : در شهر اصفهان هر شش ناحیه تحت پوشش این طرح قرار گرفته است و همچنین مناطق بنرود ،شاهین شهر،شهررضا،کاشان وگلپایگان نیز ازجمله مناطقی در استان اصفهان هستند که طرح شهاب در سال تحصیلی جار ی در آنها در حال اجرا  است.

 رئیس ادراه استعداد های درخشان و باشگاه پژوهشگران جوان بیان کرد: با توجه به اینکه بیشتر از هفتاد درصد از مدارس دوره ابتدایی تک معلمی هستند، این طرح در دوره ابتدایی توسط معلمان هر پایه  انجام می شود که باعث شناخت دقیق معلم از دانش اموز خود خواهد شد  و بدین ترتیب معلم  هر پایه می تواند به خوبی قضاوت کند که دانش آموزانش  چه استعداد ها و توانمدیهایی دارند.

 بابایی تشریح کرد :روند اجرای این طرح بدین صورت است که معلم علاوه بر تدریس دروس  آموزش هر پایه ،فرم های شهاب مربوط به هر دانش آموز را از ابتدای سال تحصیلی تکمیل می کند.

وی بیان داشت : برای این کار معلمان پایه های چهارم تا ششم دوره ابتدایی ضمن شرکت در دوره های ضمن خدمت که آموزش و پرورش هر ناحیه برگزا ر می کند، آموزش های لازم در این زمینه را دریافت می کند و اهداف طرح برای آنها تبیین خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فرآیند اجرای طرح برای معلمان اضافه بر کار آموزشی آنهاست و مزدی در قبال آن دریافت نمی کنند  افزود  ممکن است مقاومت هایی برای انجام این کار وجود داشته باشدکه میتوان از موانع اجرای این طرح دانست.البته برنامه هایی با  همکاری مرکز نخبگان ، مرکز استعداد های درخشان وزارت آموزش و پرور ش و معاونت آموزش ابتدایی در نظر گرفته شده که همکاران فعال در اجرای طرح از مشوق هایی بهره مند شوند .

رئیس اداره استعداد های درخشان و باشگاه پژوهشگران جوان گفت: اگر مدرس ،اهداف طرح را برای معلمان به خوبی تبیین و تشریح کند  اجرای طرح شهاب با کیفیت بهتری انجام خواهد شد.

بابایی تصریح کرد :با تمامی این توضیحات ممکن است در منطقه ای روند اجرای طرح از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد و دبیران دقت لازم را  در اجرای آن نداشته باشند که در این مورد سعی شده تا از مدیران یا معاونان مدارس  برای اجرای این طرح کمک خواسته شود.

وی در جواب سوال خبرنگار باشگاه مبنی بر پرجمعیت بودن کلاس ها و اثری که می تواند بر کیفیت اجرای طرح داشته باشد گفت:این واقعیت وجود دارد که  در برخی مناطق کلاس ها پرجمعیت هستندو کیفیت اجرای طرح شهاب و رسیدن به اهداف آن ممکن است تحت تاثیر قرار بگیرد .

رئیس ادره استعداد های درخشان و باشگاه پژوهشگران جوان افزود :اهداف این طرح در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تدوین شده  و هدفگذاری ها نیز به درستی انجام گرفته است و انتظار می رود سازمان تالیف  و تدوین کتب درسی نیز محتوای کتب آموزشی را بر اساس اهداف این طرح تنظیم کند.

بابایی  تصریح کرد :البته طرح شهاب تنها در بعد آموزشی نیست و این امکان وجود دارد که یک دانش آموز در زمینه درسی ضعیف باشد اما از نظر فیزیک بدنی استعداد منحصر بفردی داشته باشد.

 وی در تشریح این مطلب افزود: معاون یکی از مدارس  استعداد دانش آموزی را در سطح مدرسه از نطر دو میدانی تشخیص دادو پس از معرفی دانش آموز به آموزش و پرورش ، این دانش آموز موفق به کسب مدال کشوری  در رشته دو و میدانی شد. بنابراین هدف از طرح شهاب تنها بعد آموزشی و درسی نیست بلکه شناسایی خلاقیت های دانش آموزان در زمینه های مختلف است.

رئیس اداره استعداد های درخشان و باشگاه پژوهشگران جوان با بیان اینکه طرح شهاب در راستای هدایت تحصیلی دانش آموزان تدوین شده است افزود:

هدایت تحصیلی دانش اموزان فرایندی است که از بدو تحصیل دانش آموز آغاز و تا پایه دوازدهم ادامه پیدا می کند و اگر هدایت تحصیلی دانش آموزان به صورت نقطه ای انجام بگیرد مشکلاتی را  برای دانش آموزان به  همراه خواهد داشت.

بابایی تشریح کرد :طرح شهاب به دانش آموزان کمک می کند تا استعداد ها و توانمندیهای خود را بشناسند و آموزش و پرورش نیز در این راستا  تا کنون چهل قرار داد با دستگاه های مختلف تنظیم کرده  است ،که ازآن جمله می توان به دانشگاه آزاد نجف آباد ،بنیاد ملی نخبگان ،خانه ریاضیات و سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اشاره کرد.

 

انتهای پیام/م 

  اجرای طرح شهاب در مدارس اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۶۴۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسالت معلمان، هدایت و ارشاد دانش آموزان است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، آیت الله ناصری در آیین تجلیل از ۳۰۰ نفر از دبیران و کادر آموزشی مجتمع آموزشی حضرت خاتم الانبیاء یزد، با بیان اینکه رسالت معلمان، هدایت و ارشاد دانش آموزان است، افزود: معلمان باید دانش آموزان را آینده ساز تربیت کنند.

 آیت الله ناصری افزود: علاوه بر بحث تعلیم دانش آموزان، مسئله تربیت آنان نیز بسیار مهم است و معلمان در این راستا کوتاهی نکنند و همواره مد نظر داشته باشند که دانش آموزان امانت الهی هستند.

وی یاد آور شد: خداوند همواره نسبت به بندگان خود محبت دارد و معلم نیز باید کانون عشق و محبت نسبت به دانش آموزان خود باشد.

مجتمع آموزشی خاتم الانبیاء یزد با ۲ هزار و ۲۰۰ دانش آموز زیر نظر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می‌کند.

دیگر خبرها

  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • رسالت معلمان، هدایت و ارشاد دانش آموزان است
  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود