Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، فاطمه دانشور، مدیرعامل موسسه خیریه مهرآفرین در نشست خبری خود با موضوع گزارش آخرین وضعیت زلزله زدگان استان کرمانشاه و تشریح عملکرد موسسه خیریه مهرآفرین، اظهار کرد: بیش از 50 روز از واقعه زلزله استان کرمانشاه می‌گذرد که در این زمینه علی رغم تمامی اقدامات انجام شده هنوز مشکلات مردم زلزله‌زده بطورکامل برطرف نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: پس از چهار روز از وقوع زلزله در استان کرمانشاه، مددکاران موسسه خیریه مهر آفرین در مناطق زلزله‌زده حاضر و اقدامات لازم را انجام دادند.
مدیر عامل موسسه خیریه مهرآفرین بیان کرد: با توجه به وقوع زلزله در استان کرمانشاه، مناطقی از این استان از جمله شهر سرپل ذهاب، روستای کوئیک و ثلاث باباجانی و مناطق کوهستانی شرایط نامساعدی را داشته و در همین زمینه فعالیت مددکاران موسسه در این مناطق آغاز شد.
دانشور بیان کرد: ۱۷۰۰ روستا در این حادثه تخریب شده اند که البته میزان و درصد تخریب خانه‌ها در روستا‌ها متفاوت بوده است؛ عدم رعایت استاندارد‌های مهندسی در ساخت و ساز منازل مسکونی را عامل اصلی در تخریب ساختمان‌ها بوده است.   انتقاد از عملکرد سازمان‌ها در خصوص امداد رسانی
وی ضمن انتقاد از عملکرد سازمان‌ها، دستگاه‌ها و در نهایت دولت در رابطه با امداد رسانی بیان کرد: در این بخش با ضعف‌های بسیاری روبرو بودیم به طوری که مدیریت صحیحی در حوزه امداد رسانی وجود نداشت. در ابتدای امر شاهد حضور مردم مناطق زلزله زده و ارسال کمک‌ها بودیم که به تدریج این کمک‌ها کم شد.
مدیر عامل موسسه خیریه مهرآفرین تصریح کرد: بر اساس آماری که از شهر سرپل ذهاب به دست آمد مشخص شدکه ۱۵ هزار و ۷۰۰ خانوار در چادر زندگی می‌کنند که از این تعداد ۴ هزار ۵۰۰ خانوار توسط بنیاد مسکن نیازمند شناسایی شده‌اند که در نهایت تا کنون به ۹۰۰ خانوار کانکس تحویل شده است. کل استان کرمانشاه ۱۵۰۰۰ خانه تخریبی داشته که گفته می‌شود ۱۲ هزار خانه صد در صد تخریب شده است.
دانشور ادامه داد: متاسفانه به دلیل عدم مدیریت صحیح و عدم تخصیص کافی و به موقع بودجه جهت اسکان موقت زلزله‌زدگان بسیاری از خانواده‌ها در حال حاضر در چادر زندگی می‌کنند و این در حالی است که بسیاری از این افراد بویژه کودکان، بیماران و سالخوردگان شرایط نگران کننده‌ای دارند. در کل ۹۵۵۰ دستگاه کانکس تحویل شده است که ۷۹۸۱ دستگاه آن توسط قرارگاه خاتم، ۱۳۶ دستگاه بنیاد مسکن، ۳۹۳ دستگاه ارتش و ۶۴۰ دستگاه توسط خیرین تامین شده است.
مدیر عامل موسسه خیریه مهرآفرین در رابطه با اسکان موقت خانواده‌های زلزله زده بیان کرد: در این زمینه نیز شاهد حضور نیرو‌های سپاه در روستا‌ها بودیم که البته در شهر‌ها حضور کم رنگ‌تری را داشتند ضمن اینکه از نیرو‌های سپاه درخواست می‌شود تا پایان عملیات اسکان موقت حضور موثری را در مناطق زلزله زده داشته باشند و اعلام اتمام ماموریت فعالیت در این مناطق خیلی زود است.
دانشور ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در امر اسکان موقت خانواده‌ها وجود دارد در رابطه با خانواده‌های مستاجر است که وضعیت آن‌ها شفاف نشده است بویژه افراد مستاجری که به روستا‌ها بازگشته‌اند نتوانسته‌اند تا کنون کانکس دریافت کنند.
وی اضافه کرد: با توجه به شرایط مردم زلزله‌زده در استان کرمانشاه انتظار می‌رود که شخص رئیس جمهور یا معاونان وی و یا حتی از وزرای وی هر ۱۰ روز یکبار در منطقه زلزله‌زده حاضر و از نزدیک بر نحوه امدادرسانی نظارت می‌کرد.
مدیر عامل مهرآفرین اظهار کرد:موسسه مهر آفرین نیز تا به حالا بیش از ۴ میلیارد تومان از کمک‌های مردمی و همچنین برخی از شرکت‌ها نظیر شرکت معدنی زرین صنعت چاف که تا کنون ۵۹۰ میلیون تومان، شرکت آسان پرداخت نزدیک به یک میلیارد تومان کمک نموده، شرکت سام سرویس و سام الکترونیک که هزینه ساخت بیش از ۱۶۰ کانکس را تقبل کرده‌اند و شرکت چینی چاینا هوامونک و خیرین متعددی نیز ... که در این راستا کمک کرده‌اند.
به گفته دانشور موسسه مهرآفرین ساخت ۶۰۰ کانکس را در دستور کاری خود قرار داده که از این تعداد ۳۰۰ کانکس واگذار و مابقی نیز به زودی به خانواده‌های شناسایی شده تحویل می‌شود.
وی همچنین به نبود بانک اطلاعاتی صحیح انتقاد کرد و گفت: متاسفانه اطلاعات دقیقی از وضعیت آسیب دیدگان در زلزله وجود ندارد و همین امر موجب سردرگمی خیرین برای کمک شده است.
مدیر عامل موسسه خیریه مهرآفرین بیان کرد: موضوع نبود سرویس‌های بهداشتی و حمام به تعداد کافی باعث بروز مشکلات بهداشت عمومی بویژه برای زنان و کودکان شده است.
دانشور ادامه داد: با توجه به گزارشات مددکاران میزان معلولیت در کودکان بالا گزارش شده است که می‌تواند نتیجه ازدواج‌های فامیلی و یا عوارض جنگ بویژه سلاح‌های شیمیایی باشد.
وی اضافه کرد: طی روز‌های آینده موسسه مهر افرین پایگاه خدمات اجتماعی را در فضای به مساحت ۳۰۰ متر در شهر سر پل ذهاب دایر خواهد کرد که این پایگاه خدماتی از جمله مشاوره‌های روانشناختی، بهداشتی، خدمات کاهش آسیب ودیگر خدمات ارائه خواهد کرد.
مدیر عامل موسسه خیریه مهرآفرین افزود: با توجه به شرایط فعلی که در استان کرمانشاه وجود دارد پیش بینی می‌شود تا ۴ الی ۵ سال آینده نیز این خانواده‌ها صاحب خانه نشوند و تا رفع کامل مشکلات مردم کرمانشاه حضور خیرین، دولت و دیگر نهاد‌ها بصورت هماهنگ ضرورت دارد.
دانشور: از تمامی هنرمندان، ورزشکاران و سایر کسانی که توانسته‌اند مبالغی را جمع آوری نمایند در خواست کرد جهت ایجاد حس امیدواری در بین مردم منطقه و ایجاد حمایت حداکثری از ایشان، هم اکنون وارد صحنه شده و پروژه‌های خود را آغاز کنند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۶۴۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیرین مدرسه‌ساز بزرگ‌منش و اثرگذار هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر سه‌شنبه در دیدار با اعضای هیأت مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان، گفت: خیرین مدرسه‌ساز، خدمتگزار مردم شریف، نیک‌اندیش و در عین حال منشأ اثر هستند.

وی افزود: خیرین مدرسه‌ساز در استان فعالیتی پویا و ارزشمند دارند ضمن اینکه همراهی خانواده‌های خیرین نیز قابل تقدیر است.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه کسانی که در مسیر مدرسه‌سازی قرار می‌گیرند افراد بزرگ‌منشی هستند، گفت: باید زمینه افزایش گستره و میدان عمل خیرین فراهم شود و از سوی دیگر دعوت از خیرین نیز افزایش یابد تا شاهد کاهش دغدغه مدرسه‌سازی باشیم.

استاندار همدان بیان کرد: برای تحقق اهداف پیش رو باید از ظرفیت بخش خصوصی و دولتی استفاده کنیم به نحوی که بهره‌گیری از فعالان اقتصادی، مراکز تولیدی و کارخانجات برای دعوت به جمع خیرین در دستور کار باشد.

وی با بیان اینکه افراد و مجموعه‌هایی که مستعد همکاری هستند شناسایی و اقناع شوند، افزود: مدیریت استان از اقدامات و برنامه‌های مجمع خیرین مدرسه‌ساز حمایت و پشتیبانی می‌کند.

کد خبر 6099724

دیگر خبرها

  • نیمار پس از کمک به سیل‌زدگان برزیل: دعا می‌کنم اوضاع به حالت عادی برگردد
  • خیرین مدرسه‌ساز بزرگ‌منش و اثرگذار هستند
  • ۸۰ پروژه خیری در چهارمحال و بختیاری فعال است
  • رانندگان با سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت جاده‌ها مطلع شوند
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • اعلام آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال و واکنش به نحوه جدایی دمیر
  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری
  • دستگیری ۶۸ معترض در موسسه هنر شیکاگو
  • دریافتی ایتام زنجانی به ۲ میلیون تومان رسید