Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-03@03:43:08 GMT

"شهریه" برخی رشته‌‌های دانشگاه آزاد کاهش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۶۵۰۸۹

به گزارش تسنیم، رهایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه مشترک معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی و توسعه مدیریت و منابع دانشگاه در واحد بندرعباس با اشاره به سیاست‌های جدید دانشگاه درخصوص اصلاح ساختار آموزشی و ارتقای کیفیت در این حوزه اظهار داشت: با توجه به افزایش تعداد موسسات و مراکز علمی در کشور و ایجاد فضای رقابتی در بین آنها، دانشگاه آزاد اسلامی باید به گونه‌ای عمل کند که انتخاب اول در بین دانشگاه‌ها باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه عملکرد دانشگاه باید منطبق با شرایط روز باشد، افزود: این دانشگاه باید به عنوان یک مجموعه خصوصی در کشور ساختار دینامیک داشته باشد تا بتواند با گسترش و تحکیم جایگاه خود ارزش آفرینی کند و در صورت تغییر و تحول در ساختار آموزش کشور، خود را منطبق با شرایط موجود کند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی کاهش جمعیت دانشجو و به حد نصاب نرسیدن برخی رشته محل‌ها در دانشگاه، وجود رشته محل‌های دارای هیئت علمی و فاقد دانشجو و بالعکس را از جمله مشکلات و موانع این دانشگاه دانست و گفت: ساماندهی رشته‌ها و اعضای هیئت علمی، بهینه‌سازی تشکیلات، ایجاد رشته‌های جدید و بین رشته‌ای و مهارتی، حذف رشته‌های مشابه و موازی از واحد‌های مجاور و توسعه رشته‌ها بر اساس طرح آمایش آموزشی از برنامه‌هایی است که به زودی در جهت رفع این مشکلات صورت می‌گیرد.

وی ایجاد جاذبه برای پذیرش دانشجو در دانشگاه را از دیگر رسالت‌های حوزه آموزش خواند و تصریح کرد: بهبود وضعیت خدمات آموزشی، ارتقای کیفیت دروس ارائه شده، برگزاری دوره‌های بین المللی و ایجاد نظم و اشتهار ملی و بین المللی از فعالیت‌هایی است که معاونان آموزشی باید به این نکات توجه ویژه‌ای داشته باشند.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شناخت و تحلیل وضع موجود و همچنین تبیین وضعیت مطلوب بر اساس قابلیت‌های هر استان و منطقه و اسناد بالادستی و طرح آمایش آموزش عالی از دیگر برنامه‌هایی است که باید در واحدها و مراکز دانشگاهی عملیاتی شود.

رهایی از تخفیف و کاهش شهریه برخی رشته‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی خبرداد و تصریح کرد: هیچ رشته‌ای در این دانشگاه تعطیل نخواهد شد و با اتخاذ سیاست‌های جدید از جمله تخفیف شهریه، زمینه حضور دانشجویان را فراهم می‌آوریم.

وی تشکیل کمیته راهبردی و کارگروه‌های تخصصی در استان‌ها را خواستار شد و گفت: برگزاری جلسات منظم با حضور اعضای کمیته و بررسی مسائل آموزشی واحدها و مراکز و ارائه راهکار مناسب از مهمترین کارهایی است که باید در قالب برنامه زمان‌بندی شده تحقق یابد.

رهایی ساماندهی اعضای هیئت علمی در دانشگاه را از دیگر برنامه‌های این حوزه دانست و افزود: بدون تردید ساماندهی اعضای هیئت علمی با ساماندهی رشته‌های دانشگاهی صورت خواهد پذیرفت و هر استاد باید در زمینه تخصص خود در دانشگاه فعالیت کند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۶۵۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ مصوبه‌ای درباره «هیات علمی دانشگاه فرهنگیان»

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» در جلسه ۸۹۷ مورخ هشتم اسفند ۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌تصویب رسید که آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان و هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی ابلاغ کرد.

بر اساس اعلام شورای عالی انقلاب فرهنگی، متن ابلاغیه ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌تصویب رسیده است، به شرح ذیل است:

وزارت آموزش و پرورش

دانشگاه فرهنگیان

هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی

ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی و بر اساس مصوبه جلسه ۴۶۶ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، به شرح ذیل برای اجراء ابلاغ می‌گردد:‌

«ماده واحده - با استناد به بند «ج» ماده ۲ مصوبه سیاست‌ها و ضوابط کیفیت بخشی دانشگاه فرهنگیان (مصوب جلسه ۸۷۹ مورخ ۱۴۰۲/۰۱/۲۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی)، ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان به شرح بندهای ذیل تعیین می‌شود:

الف- اعضای حقوقی:

وزیر آموزش و پرورش (رییس هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان)

رییس دانشگاه فرهنگیان (نایب رییس و دبیر هیأت مرکزی جذب دانشگاه فرهنگیان)


رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها یا نماینده تام الاختیار وی

دبیر ستاد نظارت و راهبری تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی

دبیر هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

رییس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

ب- اعضای حقیقی:

اسدالله اسدی گرمارودی

سعید غیاثی ندوشن

سیدنقی موسوی

فهیمه فرهمندپور

فخرالسادات نصیری

تبصره- مدت زمان عضویت اعضای حقیقی ۴ سال است».

سید ابراهیم رئیسی
رییس جمهور و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی

دیگر خبرها

  • درآمدهای غیرشهریه‌ای در دانشگاه آزاد حرف نخست را می‌زند
  • افزایش رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد شهرکرد
  • کارگروه آمایش و مدیریت طرح تحول آموزش عالی استان برگزار شد
  • ابلاغ مصوبه‌ای درباره «هیات علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی، استاد نمونه کشوری
  • همایش روانشناسی در دانشگاه آزاد قم برگزار شد
  • ۸۸ هزار داوطلب دکتری انتخاب رشته کردند
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شهرکرد
  • پرداخت هدیه نقدی به اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی
  • شیراز قهرمان مسابقات والیبال اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد منطقه یک کشور