Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جان‌بابایی معاون درمان وزارت بهداشت صبح امروز در مراسم فناوری‌های توانبخشی که در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، اظهار کرد: برای تجهیزات ساخته شده در حوزه توانبخشی باید بازار مناسبی وجود داشته باشد و امروزه نیاز ما در حوزه درمان به تجهیزات زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: مردم کشور گرفتار بیماری‌های قلبی عروقی و سکته‌های مغزی و همچنین سرطان و بیماری‌های خود ایمنی هستند، در حال حاضر  حدود 70 هزار بیمار ام‌اسی در کشور داریم و همه بیماری‌ها به رشته توانبخشی نیازمندند.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه توانبخشی  مربوط به حوزه درمان نیست بلکه پیشگیری است، افزود: ما برای کاهش هزینه‌های سلامت و همچنین پیشگیری از هزینه‌های درمان باید به همه ابعاد این علوم توجه کنیم.

 وی اظهار کرد: در حوزه آموزش و رشته توانبخشی عملکرد خوبی داشتیم و خوشبختانه فارق‌التحصیلان زیادی تربیت شده‌اند به دلیل آنکه ما همه چیز را دولتی خواسته‌ایم، در این حوزه پیشرفت قابل توجهی نکرده‌ایم؛ ایران جزء کشورهایی است که کمترین طرح را در حوزه توانبخشی دارد به طوریکه کشورمان یک دهم کشورهای منطقه دارای تخت در حوزه توانبخشی است.

 جان‌بابایی با اشاره به اینکه آئین نامه جامع مراکز توانبخشی تدوین و چند روز آینده ابلاغ می‌شود، عنوان کرد: آئین نامه جامع توانبخشی از طریق سرمایه گذاری و نه صرفا وزارت بهداشت ابلاغ می‌شود و در حال حاضر بسیاری از استان‌ها محروم هستنداما خدمات توانبخشی و مراکز جامع اثربخشی بهتری دارند.

 وی ادامه داد: سرمایه گذاری در حوزه توانبخشی در راستای گسترش خدمات است؛ وزارت بهداشت هیچوقت در پی تولید نبوده بلکه تسهیل کننده است و کار نظارت را بر عهده دارد.

لزوم کاهش میزان واردات در حوزه توانبخشی

 معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: ما باید میزان واردات حوزه توانبخشی را کاهش دهیم و در سایر دستگاه‌های دولتی بازارهای مناسبی را برای کالاهای داخلی ایجاد کنیم؛ همچنین امروزه در توانبخشی نیاز به حوزه درمان زیاد است زیرا جامعه ما به سمت کهن سالی می‌رود و به دلیل آمار بالای حوادث جاده‌ای مردم نیاز به حوزه توانبخشی دارند.

 جان‌بابایی تاکید کرد: توانبخشی در کاهش هزینه‌های مردم و نظام سلامت نقش مؤثری دارد ولی متاسفانه عقب ماندگی در این حوزه زیاد است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۶۵۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی، رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲.۱۲.۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌تصویب رسیده است، را به شرح زیر برای اجرا ابلاغ کرد.

شورای ‌عالی حوزه‌ های علمیه

شورای تخصصی حوزوی

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۰۸.۱۲.۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی و براساس مصوبه جلسه ۴۶۵ مورخ ۰۱.۱۲.۱۴۰۲ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی (به پیشنهاد شورای عالی حوزههای علمیه) به تصویب رسیده است؛ به شرح ذیل برای اجراء ابلاغ می شود:

«ماده واحده- ماده ۴ اصلاحی آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی (مصوب جلسه ۸۸۴ مورخ ۱۳.۰۴.۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی) به شرح ذیل اصلاح می شود:

ماده ۴- اعضای شورا:

سه نماینده از شورای‌عالی حوزه‌های علمیه

سه نماینده از شورای‌عالی انقلاب فرهنگی

مدیر حوزه‌های علمیه یا نماینده وی

رئیس جامعة ‌المصطفی العالمیه یا نماینده وی

مدیر حوزه علمیه خراسان

مدیر حوزه علمیه اصفهان

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران

مدیر جامعة الزهرا(س)

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی

هفت نفر از فضلای صاحب‌نظر حوزوی

تبصره - اعضای حقیقی موضوع بند ۱۰ بنا به پیشنهاد شورای‌ عالی حوزه‌های علمیه و تصویب شورای ‌عالی انقلاب فرهنگی و با حکم رئیس شورای ‌عالی انقلاب فرهنگی، برای یک دوره ۳ ساله منصوب می‌شوند».

کد خبر 6096964

دیگر خبرها

  • اقدام عجیب وزارت بهداشت؛ تعیین سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس حجاب!
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • اسبقیان: چهار آئین نامه برای ارتقا فرهنگ هواداری تدوین می‌شود
  • ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» ابلاغ شد
  • خدمات درمانی رایگان برای کودکان؛ نمایش یا واقعی؟
  • ایران در سایه تهدید بحران سالخوردگی
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن
  • یک رواشناس اجتماعی بیان کرد؛ رواج قلیان در ایران نتیجه کم کاری وزارت بهداشت
  • انتقاد یک رواشناس اجتماعی بیان کرد؛ رواج قلیان در ایران نتیجه کم کاری وزارت بهداشت