Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه – مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی گفت: تاپایان سال ۹۷ با اتمام طرح های در دست اجرا میزان بهره مندی مناطق روستایی استان از نعمت گاز به ۶۳ درصد می رسد.

علیرضا شیخی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه اینکه هم اکنون ۵۰درصد از روستاهای استان ازنعمت گاز بهره مند هستند افزود: در استان تا پایان سال ۹۷ میزان بهره مندی مناطق روستایی از نعمت گاز از ۵۰ درصد به ۶۳ درصد و در شمال استان نیز به ۹۰ درصد خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از گازرسانی به ۵۳۵ روستای استان خبر داد و اظهارداشت: این طرح ها هم اکنون در دست اجرا هستند که همزمان با دهه مبارک فجر عملیات گازرسانی به  تعدادی از روستاهای آذربایجان غربی آغاز و گازرسانی به برخی از روستاها نیز به بهره برداری خواهد رسید.

شیخی اظهارداشت: گازرسانی به روستاها بر اساس قانون برنامه توسعه در دست اجرا است که برای گازرسانی به روستاها محدودیت‌هایی قائل شده‌اند که هزینه اجرایی گاز را برای هر خانوار ۶۰ میلیون ریال در نظر گرفته‌ اند.

وی تعداد روستاهای بهره مند از گاز طبیعی استان را ۶۷۱ روستا عنوان و خاطرنشان کرد: گازرسانی به روستاها نقش بسیار مهمی در افزایش کیفیت زندگی خانوار روستایی استان داشته و از مهاجرت بی رویه روستاییان به شهرها نیز کاسته است.

۶ شهر آذربایجان غربی از نعمت گاز طبیعی بهره مند می شوند

شیخی مساحت طرح های گاز رسانی و خط انتقال اجرا شده در استان طی سالجاری را هزار و ۲۳۰ کیلومتر عنوان کرد و اظهارداشت: در زمان حاضر نزدیک ۸۶۶هزار مشترک گاز طبیعی از این نعمت خدادادی بهره مند هستند.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی ادامه داد: از ابتدای سالجاری تاکنون ۴۱هزار و ۸۲۷ واحد مسکونی در استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده اند که از این تعداد ۲۱ هزار و ۷۵۶ واحد مسکونی در روستاها بود.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۹۹ درصد خانوار شهری از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند اضافه کرد: از ۴۳ شهر استان ۳۷ شهر به شبکه گازرسانی کشور متصل شده و شش شهر نیز در مراحل مختلفی از اجرا قرار دارد.

شیخی افزایش شاخص گازرسانی به روستاها را یکی از مولفه های توسعه استان دانست و خاطرنشان کرد: گازرسانی به روستاها نقش بسیار مهمی در افزایش کیفیت زندگی خانوار روستایی استان داشته و از مهاجرت بی رویه روستاییان به شهرها جلوگیری می کند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۶۵۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳ هزار مشترک نهاد‌های حمایتی از نعمت گاز بهره‌مند شدند

محمودی مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی از واگذاری هزار و ۳۵۸ اشتراک رایگان و گازکشی رایگان داخلی ۲ هزار و ۳۸۳ مشترک تحت پوشش نهاد‌های حمایتی در استان طی سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: در زمینه ایفای بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی شرکت گاز استان، پارسال هزار و ۳۵۸ اشتراک رایگان به مددجویان نهاد‌های حمایتی با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۷۵۲ میلیون ریال واگذار شده است. 

او افزود: از این تعداد اشتراک رایگان واگذار شده،  هزار و ۱۵۷ اشتراک مربوط به مددجویان کمیته امداد و ۲۰۱ اشتراک رایگان مربوط به مددجویان سازمان بهزیستی بوده است.

محمودی با اشاره به گازکشی داخلی ۲ هزار و ۳۸۳ مشترک نهاد‌های حمایتی استان در پارسال اظهار کرد: هزینه گازکشی داخلی این مشترکین حدود ۱۲۹ میلیارد ریال بوده که به صورت رایگان انجام شده است.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: مددجویان نهاد‌های حمایتی که تاکنون از امتیاز و اشتراک رایگان گاز بهره‌مند نشده‌اند، می‌توانند با دریافت معرفی‌نامه از نهاد مربوطه و ارائه آن به شرکت گاز، صرفاً یکبار از واگذاری امتیاز کنتور و اشتراک رایگان گاز استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • بیش از ۳ هزار مشترک نهاد‌های حمایتی از نعمت گاز بهره‌مند شدند
  • امسال همه شهر‌ها و روستا‌های لرستان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند
  • متخلفان‌تعزیراتی در آذربایجان‌غربی ۸.۳ میلیارد ریال جریمه شدند
  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است
  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد در ورودی و خروجی‌ های آذربایجان ‌غربی
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی