Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-19@04:51:41 GMT

ساخت سالن مطالعه استاندارد در شهرضا

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۶۵۴۹۳

ساخت سالن مطالعه استاندارد در شهرضا

شهرضا - رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان شهرضا گفت: در شهرضا سالن مطالعه استاندارد وجود ندارد، اما با الحاق زمینی به مساحت ۶۰۰ متر به کتابخانه مرکزی شهرستان، زمینه ساخت این سالن فراهم می‌شود.

فاطمه پورخاقان در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا اظهار کرد: باتوجه به شمار انبوه دانشجویان، دانش‌آموزان و مراجعه کنندگان به کتابخانه‌ها در شهرضا، این شهرستان نیازمند ساخت سالن مطالعه استاندارد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در کنار کتابخانه علامه طباطبایی شهرضا قطعه زمینی به مساحت ۶۰۰ متر وجود دارد که در مالکیت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است و از سال ۱۳۹۰ پیگیری‌ها برای تملک این قطعه زمین آغاز شد که با تلاش نماینده شهرضا رایزنی با وزیر نفت با آن موافقت شد.

رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان شهرضا گفت: با الحاق این قطعه زمین به کتابخانه مرکزی شهرستان زمینه مناسب برای ساخت سالن مطالعه استاندارد در شهرضا فراهم می‌شود.

پورخاقان با بیان اینکه جمعیت این شهرستان در حال حاضر حدود ۱۶۰ هزار نفر است، اظهار کرد: مساحت کتابخانه مرکزی شهرستان پنج هزار و ۴۶۰ متر و زیربنای آن چهار هزار ۸۱۰ متر است.

وی اضافه کرد: تعداد شش هزار و ۸۵۰ عضو کتابخانه مرکزی شهرستان از ۱۰۳ هزار جلد کتاب موجود در این کتابخانه استفاده می‌کنند.

رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان شهرضا تصریح کرد: براساس سند ۱۴۰۴ باید به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت شهرستان، هشت متر فضای کتابخانه‌ای و به ازای هر شهروند چهار جلد کتاب وجود داشته باشد.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۶۵۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه فعالیت کتابخانه ها در نوروز 1403

ه گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، حیدر راهب، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات کتابخانه‌های عمومی در ایام ماه رمضان و نوروز ۱۴۰۳ عنوان کرد: به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز و تقارن آن با ماه مبارک رمضان کتابخانه عمومی استان بوشهر ویژه برنامه‌های متعددی را برای این ایام تدارک دیده اند.

وی عنوان کرد: بیش از 120 برنامه در ایام ماه رمضان و نوروز در کتابخانه های عمومی استان بوشهر اجرا می‌شود که محفل انس با قرآن، معرفی کتاب، نمایشگاه کتاب، نشست کتاب خوان ویژه ماه مبارک رمضان، نشست مطالعاتی، همایش کودکان قرانی، آموزش نماز و احکام، ویژه برنامه‌های کودک و قصه‌گویی، اکران فیلم، آموزش قرآن کریم، ترتیل خوانی قرآن، مسابقات کتابخوانی و قرآنی، تولید محتوای قرانی و کارگاه مشاعره از جمله این برنامه‌هاست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر همچنین از ارائه خدمات 14 کتابخانه عمومی در روزهای تعطیل عید نوروز در استان بوشهر خبر داد و گفت: در شهر بوشهر 2 کتابخانه عمومی خلیج فارس و مصلحیان (سعادت) در نوروز به گردشگران و علاقه‌مندان خدمات ارائه خواهند داد.

وی افزود: همچنین کتابخانه‌های عمومی «شهید گنجی»، «شهید بهشتی» و «امام محمدباقر(ع)» در شهرستان دشتستان، «شهدای سپاه» روستای بنه گز در شهرستان تنگستان، «شهید عارفی» ریز در شهرستان جم، «حقایق نگار خورموجی»، «ولی عصر (عج)» کاکی و «حاج سیدعلی قمی» شُنبه در شهرستان دشتی، «مدام دیری» در شهرستان دیر، «باقرالعلوم (ع)» در شهرستان دیلم، «خلیج فارس» در شهرستان عسلویه و «ولایت» در شهرستان گناوه از دیگر کتابخانه‌هایی است که در نوروز ۱۴۰۳ خدمات خود را به مخاطبان ارائه خواهند داد.

دیگر خبرها

  • کتابخانه عمومی شهدای وحدتیه بازگشایی شد
  • خدمات رسانی ۱۱ کتابخانه عمومی فارس در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳
  • ادامه فعالیت کتابخانه ها در نوروز 1403
  • هوش مصنوعی نسبت به لهجه‌ها سوگیری دارد
  • ظرفیت سالن‌های فوتسال گناباد جوابگوی تماشاگران نیست
  • فعالیت‌ کتابخانه‌های استان بوشهر در رمضان و نوروز تداوم دارد
  • «سنجرخان»؛ مطالعه تصویری تاریخ قهرمان کُرد
  • اجرای طرح دختران ماه برای دختران روزه اولی در شهرضا
  • اختصاص ۱۰۰ مدرسه و تعدادی از اماکن و سالن‌های ورزشی برای اسکان اضطراری مسافران نوروزی
  • ساخت پردیس سینمایی مدرن سلماس چشم انتظار یاری مسئولان