Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت که سیاست مدارای مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی نماد بصیرت، بردباری، عقلانیت و خویشتن داری نظام بود.

به گزارش ایرنا، محسن هاشمی روز یکشنبه در سی و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در آستانه سالروز درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی قرار داریم، افزود: ایشان در طول 50 سال مجاهدت، همیشه به ایرانی آباد، آزاد و معتدل فکر می کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه حدود یکسال از فقدان مرحوم هاشمی‎ رفسنجانی می گذرد، اظهار کرد: شاید امروز بیش از هر زمان دیگری خلا نبود ایشان در فضای متلاطم جامعه احساس می شود.
وی خاطرنشان کرد: امروز نه به عنوان فرزند بلکه به عنوان یک شهروند ایرانی که در طول نیم قرن شاهد مجاهدت های خستگی ناپذیر این بزرگمرد تاریخ ایران معاصر بودم، باید به نکاتی در خصوص شخصیت ایشان اشاره کنم.
رییس شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: آیت الله ‎هاشمی رفسنجانی، نماد عقلانیت نظام بود، عقلانیتی که ضرورت های جامعه و نیازهای مردم را با مصالح نظام و مبانی اسلام پیوند می زد و برای بن بست ها، راه برون رفت طراحی و از تهدیدها فرصت می ساخت.
هاشمی افزود: آیت الله ‎هاشمی رفسنجانی اسطوره صبر و بردباری بود که عصبانیت ایشان را به یاد ندارم، از دیگرانی که به او جفا می کردند، می گذشت و مخالفان خود را فرزندان ایران و نیروهای انقلاب می دانست.
وی گفت: مرحوم هاشمی رفسنجانی آینده نگر بود که مطالعه تجربیات سایر ملت ها برایش الهام آفرین و ایده ساز بود و از یادگیری در هر شرایطی استقبال می کرد.
به گفته وی، آیت الله هاشمی رفسنجانی ظرفیت های فراوان ایران زمین و محرومیت های ایرانیان را به خوبی درک می کرد و فاصله وضع موجود و وضعیت مطلوب، برایش رنج آور بود و البته به وی انرژی و انگیزه برای کار و تلاش می داد.
‎وی تصریح کرد: هاشمی رفسنجانی اسلام شناسی نواندیشی، قرآن پژوهشی خلاق، مجتهدی آگاه به زمان و پایبند به اخلاق و فضیلت بود که رسالت روحانیت و حوزه های علمیه را برداشتن موانع پیشرفت و توسعه از مسیر جوامع اسلامی می دانست.
رییس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی انسانی شجاع بود و همان اندازه که در فرماندهی و حضور در خط مقدم جبهه های جنگ دلیر بود برای پذیرفتن مسئولیت و مواجهه با حقیقت نیز شجاعت داشت.
به گفته وی، مرحوم هاشمی رفسنجانی رزمنده ای صلح طلب و مبارزی خستگی ناپذیر بود که از دشمن هراسی نداشت، هرچند که شهادت جوانان ایرانی و مرگ سربازان دشمن او را رنج می داد.
‎وی گفت: هاشمی رفسنجانی مجاهدی نستوه بود که 20 سال رنج زندان، شکنجه و دوری از خانواده را برای پیروزی انقلاب اسلامی و پیروزی نهضت به جان خرید تا شاهد به ثمر نشستن آرمان آزادی خواهی مردم ایران اسلامی باشد.
به گفته وی، آیت الله هاشمی رفسنجانی، آرمانخواهی واقع گرا بود که اهداف بزرگی داشت و مصلحت را در پیوند آرمان ها و واقعیت معنا می کرد تا جامعه در بن بست نماند.
‎به گفته وی، مرحوم هاشمی، سیاستمداری با بصیرت بود که رگه های انحراف را پیش از دیگران تشخیص می داد و نسبت به آن هشدار می داد و همواره بر میانه روی و اعتدال تاکید و در زندگی شخصی و سیاسی خود به این موضوع پایبند بود.
‎رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مرحوم هاشمی رفسنجانی، منادی وحدت بود و به وحدت شیعیان و اهل سنت، وحدت نظام و مردم، وحدت جریان ها و سلایق مختلف سیاسی و وحدت بین ملت ها، اعتقادی راسخ داشت.
‎رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین با اشاره به 17 دی ماه سالروز درگذشت غلامرضا تختی، یاد و خاطره جهان پهلوان را گرامی داشت.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شود.
خبرنگار:مهدی مقدر - انتشار: محسن فتاحی
تهرام/1109/9343**1625

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۶۵۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوان رفسنجانی ناجی جان بیماران شد

قلب، کبد و دو کلیه محمدعلی بمانی جوان ۲۳ ساله رفسنجانی که ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ طی یک سانحه تصادف در جاده کوثرریز رفسنجان دچار مرگ مغزی شده بود، امروز طی یک عمل جراحی در بیمارستان رفسنجان برداشت شد.

قرار است، قلب این جوان برای اهدا به تهران و کبد و دو کلیه به شیراز منتقل ‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • تشکیل شورا نماد برجسته مردم سالاری است/ جان‌بخشی به نظام شورایی مزیت بزرگی برای کشور است
  • انتخابات مهم‌ترین نماد مردم‌سالاری دینی است
  • بصیرت افزایی بزرگترین ضربه به طرح‌های استکباری دشمنان است
  • دهه کرامت فرصت مغتنمی برای بصیرت‌افزایی است
  • جوانان باید از منطق سیاست‌ها و رفتار نظام با خبر باشند | آنها بدانند چرا حاضر به ایجاد روابط با برخی کشور‌ها نیستیم | دانش‌آموزان را از خطر‌ها و دشمنی‌ها آگاه کنید
  • تقویت و ترویج آثار شهید مطهری موجب بصیرت افزایی
  • جوان رفسنجانی ناجی جان بیماران شد
  • عنوان قدیمی‌ترین نماد نهاد‌های علم جهان به دانشگاه تهران اعطا شد
  • عنوان قدیمی‌ترین نماد نهاد‌های علم جهان یونسکو به دانشگاه تهران اعطا شد
  • شهید مطهری صدای بلند عقلانیت انقلاب اسلامی بود