Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@06:19:27 GMT

سربازان عمه سادات؛ از تیپ ابوذر تا لشکر فاطمیون+فیلم

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۶۶۰۹۰

سربازان عمه سادات؛ از تیپ ابوذر تا لشکر فاطمیون+فیلم

‍‍‍‍‍‍

نیروهای با تجربه و زبده تیپ ابوذر شامل رزمندگان افغانستانی که در زمان دفاع مقدس در کنار رزمندگان ایرانی به دفاع از اسلام پرداختند، بعد از گذشت بیش از دو دهه از جنگ تحمیلی، هسته اولیه تیپ فاطمیون را تشکیل دادند. ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳ فرهنگی حماسه و پایداری نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، با گذشت چند دهه از پایان 8 سال جنگ تحمیلی ایران در ابتدای انقلاب اسلامی، همچنان یکی از مظلوم‌ترین شهدای سهیم در این دفاع مقدس، ناشناخته باقی مانده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق پژوهش‌های میدانی، شهدا و جانبازان شناخته‌شده افغانستانی هشت سال دفاع مقدس در ایران، از مرز 2000 نفر فراتر بوده‌اند. شهدایی که برای پیروزی جبهه حق بر باطل در میدان جهاد حاضر شدند و دوشادوش برادران ایرانی جنگیدند.

نیروهای با تجربه و زبده تیپ ابوذر شامل رزمندگان افغانستانی که در زمان دفاع مقدس در کنار رزمندگان ایرانی به دفاع از اسلام پرداختند، بعد از گذشت بیش از دو دهه از جنگ تحمیلی، هسته اولیه تیپ فاطمیون(مجاهدان افغانستانی مدافع حرم) را تشکیل دادند. فاطمیون در سال 1390 شمسی با تلاش‌های شهید توسلی(ابوحامد) با گردآوری 22 نفر برای دفاع از حرم تشکیل شد. تبدیل به تیپ شد و امروز با دارا بودن چند هزار نیرو با نام لشکر فاطمیون با نام عربی(لواء فاطمیون) شناخته می‌شوند. لشکر فاطمیون دارای چند هزار نیروی متعهد و متخصص می‌باشد که به تصریح بسیاری از حاضران در جنگ سوریه، این لشکر عامل موفقیت جبهه مقاومت و حفظ حرم حضرت زینب(س) است. شهید توسلی(ابوحامد) اولین فرمانده فاطمیون بود. و کسانی همچون شهید فاتح، شهید سید حکیم، شهید رئوف و... از فرماندهان و هسته اولیه تشکیل فاطمیون بودند که در جبهه دفاع از حرم به شهادت رسیدند.

نماهنگ «سربازان عمه سادات» مرکز رسانه‌ای فاطمیون درباره راه مقاومت از تیپ ابوذر تا لشکر فاطمیون در ادامه قابل مشاهده است:

انتهای پیام/

R1013186/P1013197/S4,38/CT1 واژه های کاربردی مرتبط لشکر فاطمیون

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۶۶۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، سردار رونده در یادواره شهدای جبهه مقاومت در حسینیه عاشقان ثارالله بندرعباس، اظهار کرد: بیان کرد: رمز و راز موفقیت‌ها و سربلندی‌های سردار زاهدی در عملیات و کارهای نظامی این بود که خود را خادم مردم می‌دانست و با فداکاری برای مردم و امنیت کشور از جان خود مایه  گذاشت و به آرزوی خود که همان شهادت است دست‌یافت.
وی افزود: این سردار شهید با رفتار و اخلاق ویژه خود توانسته بود در قلب فرماندهان و حتی در دوره فرماندهی قدس در لبنان توجه سید حسن نصرالله را به خود جلب کند.
این یادگار دفاع مقدس بیان کرد: رمز و راز موفقیت‌ها و سربلندی‌های این سردار در عملیات و کارهای نظامی، این بود که خود را خادم مردم می‌دانست و با فداکاری برای مردم و امنیت کشور از جان خود مایه گذاشت و به آرزوی خود که همان شهادت است دست‌یافت.
سردار رونده گفت: بعد از هشت سال دفاع مقدس در جایگاه‌های مختلفی قرار گرفت و خدمات بسیار را از خود به یادگار گذاشت؛ اما نگرانی داشت که توفیق شهادت نداشته باشد.
وی با بیان اینکه دشمن در چندین بار به دنبال شهادت این سردار بود و با تجهیزات الکترونیکی که در دسترس داشت اقدام کرد که نتوانستند او را به شهادت برسانند؛ اما هنگامی که خدا اراده کند شهادت نصیب خواهد شد.
سخنران یادواره شهدای جبهه مقاومت در بخش دیگر سخنرانی خود به عملیات طوفان الاقصی اشاره کرد و گفت: این عملیات آبروی مقاومت بود که با همت و تلاش و پشتکار و برنامه‌ریزی‌های خود فلسطینی ها رقم خورد و کسی باور نمی‌کرد که این ضربه جبران‌ناپذیری را برای رژیم صهیونیستی ایجاد کند.
این مشاور نظامی ادامه داد: هدف ایران از عملیات وعده صادق جنگ تمام‌عیار نبود بلکه خواست تا به‌طرف مقابل خود را نشان بدهد که قدرت توازن را دارد و اگر بخواهد بزند، زده خواهد شد و این عملیات خیلی از خودی‌ها در منطقه و بین‌الملل به قدرت موشکی ایران اذعان داشتند؛ ولی آن را در کمیت محدود کرده و در تنبیه فکر شلیک این قدر موشک از خاک ایران را نداشتند.
سردار رونده به دستاوردهای جمهوری اسلامی و توانایی مناسب جمهوری اسلامی و مقاومت در این عملیات اشاره کرد و گفت: اولین دستاورد این عملیات دنیا با گوشه‌ای از توانایی انقلاب اسلامی آشنا شد و ما از مرز بازدارندگی گذشته و به مرحله توازن رسیده‌ایم، و این قاعده عقلانیت در دهه‌ها میان ایران و آمریکا جواب داده و عامل درگیری مستقیم نبوده است.
وی اظهار کرد: بسیجیان پیشانی مقاومت هستند و از کمک‌های ارتش جمهوری اسلامی در طول این عملیات استفاده شده است و توانمندی‌های این عزیزان همیشه باعث پویایی و سرزندگی نیروهای مسلح بوده و هست.   انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • این شهید پسردایی ۱۵۰ افغانستانی بود ! +عکس
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • ۶٨ گلزار شهید چهارمحال و بختیاری در انتظار ساماندهی
  • این شهید پسردایی ۱۵۰ افغانستانی بود!+عکس
  • هم‌اندیشی مدیران هیأت‌های رزمندگان اسلام در مشهد مقدس
  • تکریم و قدردانی از خانواده شهدای فاطمیون + فیلم
  • تدوین کتاب نقش مردم استان در دوران دفاع مقدس
  • محفل انس با قرآن در آبادان
  • گرامیداشت سالگرد شهادت سردار حجازی در زارچ
  • موج نوی سینمای دفاع مقدس