Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخورد یک نفتکش ایرانی با کشتی باری چینی در شرق چین موجب آتش‌سوزی و مفقود شدن کارکنان نفتکش شد. آفتاب‌‌نیوز :  نفتکش مذکور به نام "سانچی" متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران و حامل ۱۳۶ هزار تن میعانات گازی بوده است که این میعانات متعلق به شرکت ملی نفت ایران بوده است.
به گزارش آفتاب‌نیوز، این میعانات قرار بوده به شرکت هانوا توتال کره جنوبی تحویل داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم نفتکش و هم محموله توسط یک شرکت بیمه معتبر بیمه شده بودند.
گفته می‌شود محموله این نفتکش به صورت FOB (تحویل در بندر) به شرکت کره‌ای فروخته شده بود. در مورد تلفات این حادثه آمار دقیقی مشخص نیست، اما شنیده‌ها حاکی از آن است که ۳۰ نفر از کارکنان نفتکش که ایرانی بودند، مفقود شده‌اند.
پیگیری‌ها از شرکت ملی نفتکش ایران درباره جزییات بیشتر حادثه تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده و اعلام شده مدیران این شرکت در جلسه هستند.
در این راستا مقامات چینی خبر داده‌اند یک تانکر حامل ۱۳۶ هزار تن میعانات نفتی بعد از برخورد با یک کشتی باری آتش گرفت.
همچنین خبرگزاری‌های خارجی اعلام کردند چین کشتی پلیس و سه کشتی برای پاک‌سازی به محل حادثه فرستاد و گاز ساحلی کره‌جنوبی نیز یک کشتی و یک هواپیما برای کمک به عملیات جستجو به محل حادثه اعزام کرده است.

منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۶۶۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ضمن اشاره به اخباری مبنی بر آلودگی نفتی خاک خوزستان گفت: قانون خاک آماده و مصوبه‌هایش نیز ابلاغ شده و در حال پیگیری آن هستیم و در این باره بارها با وزیر نفت در خصوص چاه‌هایی که احداث می‌شود گفت‌وگو کرده‌ایم.

وی افزود: از بالا که به خاک خوزستان نگاه می‌کنید چاه‌های نفت رها شده مشخص هستند که ما از وزارت نفت خواسته‌ایم این‌ها را ساماندهی کنند چون همین رهاسازی چاه‌های نفت بسیاری از منابع آبی و خاکی ما را دچار مشکل می‌کند.

سلاجقه ادامه داد: مشکلاتی نیز در زمینه خطوط انتقال میعانات در خلیج فارس و دریای عمان داریم یکی دو بار نشتی‌های صورت گرفته که البته تیم‌ها وارد عمل شده و سریعاً موضوع حل شده است و در آنجا نیز از ظرفیت وزارت نفت و ظرفیت‌های بین‌المللی برای تعویض لوله‌های انتقال میعانات استفاده می‌کنیم تا مشکل نشت هز لوله‌ها و کشتی‌ها رفع شود.

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند
  • رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند
  • ماموریت در نیمکره جنوب زمین
  • ماجرای ترور پیشکسوت معروف کشتی در سالگرد حادثه ۱۱ سپتامبر چه بود؟ | ویدئو
  • ۵ مصدوم در سانحه رانندگی در خواف
  • مصدومیت سه تن در سانحه رانندگی محور ارومیه - سلماس
  • سانحه برای هواناوهای ارتش آمریکا و جراحت ۳۰ ملوان و تفنگدار دریایی
  • خبرنگار پیشکسوت محلات در سانحه رانندگی جان باخت
  • تکلیف نامعلوم عرضه خودرو‌های وارداتی!
  • تکلیف نامعلوم عرضه خودروهای وارداتی از فردا!