Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدیمی‌ترین اسیر فلسطین و جهان وارد سی و ششمین سال حبس خود در زندان‌های رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش ایسنا، هیأت امور اسرا و آزاد شدگان وابسته به سازمان آزادی‌بخش فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که کریم یونس ۶۲ ساله در ششم ژانویه ۱۹۸۳ میلادی به اتهام قتل یک سرباز اسرائیلی به حبس ابد محکوم شد. او اکنون قدیمی‌ترین اسیر فلسطینی در زندان‌های اسرائیلی و در جهان به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه این هیأت همچنین آمده است، کریم یونس زمانی که برای سخنرانی در یک دانشگاه حاضر شده بود، بازداشت شد و اکنون وارد سی و ششمین سال حبس خود در زندان‌های اسرائیلی شد.

اسرائیل در سال ۲۰۱۴ میلادی به موجب قراردادی تحت نظارت آمریکا قرار بود شماری از  فلسطینیانی که قبل از امضای توافقنامه اوسلو بازداشت شدند را آزاد کند که نام یونس نیز میان آن‌ها قرار داشت، با این حال مسئولان اسرائیلی تاکنون از آزادی وی سرباز زده‌اند.

یونس  یکی از ساکنان روستای "عارة" در سرزمین‌های اشغالی است که تاکنون در زندان دو کتاب نوشته است که یکی از آن‌ها  "واقعیت سیاسی در اسرائیل" نام دارد که در سال ۱۹۹۰ میلادی چاپ شده و در آن از تمامی احزاب سیاسی اسرائیل سخن گفته شده و دومین کتاب "نزاع و کشمکش ایدئولوژی و سازش" است که در سال ۱۹۹۳ میلادی منتشر شد.

طبق آمار و ارقام دولت فلسطین، تعداد بازداشتیان فلسطینی در زندان‌های اسرائیلی نزدیک به ۷۰۰۰ تن است که در میان آن‌ها زنان و کودکان نیز وجود دارند.

باشگاه اسرای فلسطینی در آخرین گزارش خود اعلام کرد که مقامات اسرائیلی ۷۵۰ شهروند فلسطینی را از زمان اعلام تصمیم آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت به این شهر بازداشت کرده‌اند که در میان آن‌ها ۱۹۰ کودک و ۱۵ زن و سه زخمی وجود دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۶۶۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر امنیت داخلی اسرائیلی تصادف کرد؛ وضعیت او وخیم است

به گزارش همشهری آنلاین، او زخمی شده و به بیمارستان منتقل شده است. فیلمی توسط کاربران در فضای مجازی منتشر شده که ظاهراً واژگون شدن خودروی ایتمار بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل را نشان می‌دهد.

گفته می‌شود این اتفاق در شهر «رمله» در مرکز فلسطین اشغالی به وقوع پیوسته است.

برخی از گزارش‌های تأییدنشده وضعیت او را وخیم گزارش کرده‌اند.

خودروی وزیر امنیت رژیم صهیونیستی چپ کرد (ببینید)

بن‌گویر وزیر راست افراطی کابینه جنگی «بنیامین نتانیاهو» است. او از سال ۲۰۲۲ تا کنون وزیر امنیت داخلی سرائیل بوده است.

او رئیس حزب «اُتسما یِهودیت» یا «قدرت یهودی» است که بر پایه ایدئولوژی موسوم به «کاهانیسم» و «عرب‌ستیزی» بنا نهاده شده است.

کاهانیسم یک ایدئولوژی صهیونیستی است که معتقد است عرب‌های ساکن فلسطین اشغالی دشمن یهودی‌ها و اسرائیل هستند. کاهانیسم به دنبال تشکیل یک تئوکراسی یهودی است که در آن افراد غیریهودی حق رأی ندارند.

کد خبر 847291 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه تصادف

دیگر خبرها

  • شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست
  • پیام جدید القسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر اسرائیلی
  • رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد
  • بیانیه حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • تنها ۴۹ کامیون در این هفته وارد شمال نوار غزه شدند
  • وزیر امنیت داخلی اسرائیلی به تیر غیب گرفتار شد؛ وضعیت او وخیم است
  • وزیر امنیت داخلی اسرائیلی تصادف کرد؛ وضعیت او وخیم است
  • شعله‌ور شدن اعتراضات ضد اسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا
  • شعله ور شدن اعتراضات ضد اسرائیلی در دانشگاههای آمریکا
  • حمله جنگنده‌های اسرائیلی به مقر صلیب سرخ در غزه