Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، متن این بیانیه به شرح زیر است:

هفته گذشته شرایطی را تجربه کردیم که نه در خور شان نام دانشجو بود و نه زیبنده دانشگاه تهران که خود را داعیه دار علم و معرفت در نظام مقدس جمهوری اسلامی میداند. علیرغم تذکرات جدی پیرامون نوع مدیریت دانشگاه در مسایل سیاسی و اعتقادی و عدم توجه ها به تذکرات دلسوزانه امروز یکی از نتایج خود را بروز داد و فضایی بوجود آورد که نگاه کل کشور را به دانشگاه تهران معطوف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ثمره مدیریت فضا در دوره ی جدید دانشجویان را رودرروی یک دیگر قرار داد و آشوبی بپا کرد که راه مقابله با آن، تعطیل کردن دانشگاه مثل اتفاقی که شنبه شاهد آن بودیم نیست و نخواهد بود.

مجموع اقدامات مدیریتی در مسایل فکری-صنفی و رودررو قرار دادن دانشجویان در سطح دانشگاه تهران نتیجه ای جز احیای مصنوعی جریانات چپ داخل دانشگاه نداشته و پاسخی هم به دست درازی های این جریان از داخل دانشگاه صورت نگرفته است.

به موازات این اتفاقات، در حالی که مسوولین دانشگاهی می‌دانستند چه اتفاقی در حال رخ دادن است، با وادادگی انتظامات دانشگاه موجبات بالاگرفتن کار را فراهم آوردند. از سویی دیگر در حالی که انفعال عملکردی حراست دانشگاه، دانشجویان انقلابی را وادار کرد شخصا به مساله ورود پیدا کنند و باز هم سکوت و برخورد منفعلانه حراست با مساله تجمع در دانشگاه به درگیری در بین دانشجویان و اضافه شدن مردم عامی به اتفاقات داخل دانشگاه منجر شد.

حراست دانشگاه از واقعه سال 78 کوی و ماه‌های آشوب و فتنه 88 چه دست آوردی داشته که هنوز هم بدیهی ترین روشهای برخورد با این اتفاقات را نمی‌داند؟ گویی حراست دانشگاه جز برخورد سرکوبگرایانه یا گوشه نشینی و نظاره محض، روش دیگری را آموزش ندیده است.

سکوت حراست به همراه اتفاقاتی که رخ داد، واکنش دانشجویان اخلالگر به نیروی انتظامی در خارج از دانشگاه را به همراه داشت. همین اتفاق عاملی شد تا نیروی انتظامی به خود اجازه ی برخورد با دانشجویان داخل دانشگاه را بدهد که این اتفاق نیز در شان دانشجویان نبود. ریاست دانشگاه و مسوولین حراست در قبال تعرض نیروی انتظامی به دانشگاه چه جوابی دارند؟

نیروی انتظامی که اساسا باید عامل آسایش ملت باشد در برهه های حساس نشان داده با وظایف خود آشنایی ندارد. ایجاد جو شدید امنیتی پیرامون دانشگاه نه تنها در فروکش کردن فضای موجود اثرگذار نبود بلکه عملا بر آتش اعتراضات دمید. جواب هر مشتی را نباید با باتوم داد. تعرض به دانشگاه و دانشجو نه در شان لباس خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامیست و نه درخور جایگاه دانشگاه به عنوان مرکزیت تولید فکر در کشور بود. این دست اقدامات نه تنها به افزایش امنیت و حفاظت از نظام منجر نمیشود بلکه بین نظام و نخبگان و نظام و مردم شکافی ایجاد میکند که خود عاملی برای تهدید نظام به شمار میرود. برخوردهای ناصحیح با تجمعاتی که مردم جهت احقاق حق خود صورت داده بودند-شبیه به آنچه برای مالباختگان کاسپین اتفاق افتاد- به تجمیع نارضایتی ها منجرخواهد شد. اگر پاسخگویی مسوولین نسبت به عملکردشان صورت نگیرد و دید امنیتی به هر تجمع و مطالبه ای ادامه یابد، در آینده ی نزدیک نظام شاهد شورشهای متعددی خواهد بود که دیگر حضور در صحنه دانشجویان انقلابی هم جوابگو به مسایل نخواهد شد.

مطالبات بر حق مردم را باید شنید و به درستی پاسخ داد و البته حساب معاندین و سوء استفاده گران را از حساب مردم جدا می‌کنیم و از برخورد نیروهای انتظامی و امنیتی با مغرضین حمایت تمام و کمال خود را اعلام میداریم.

از سوی دیگر، در کنار مشاهده واضح رد پای منافقین در آشوبهای اخیر کشور که با واکنش قاطع و بجای ملت تا به امروز مواجه شد، بردن پیکان اتفاقات اخیر صرفا به سمت دسیسه ها و توطئه های غرب، آمریکا، اسرائیل و منافقین پاک کردن بخش مهمی از صورت مساله ی اعتراضات است. هرچند فضای بوجود آمده متاسفانه امکان مانور این جریانات را فراهم آورد اما فراموش نکنیم این اتفاق نتیجه ی تلاش این جریانات نبود بلکه حاصل سوء استفاده از فضای موجود در کشور بود. تعمیق شکاف طبقاتی اقتصادی، فقر فرهنگی، عدم توجه به مطالبات سندیکاهای صنفی، مسائل معیشتی اقتصادی فراگیر، بیشتر شدن روزافزون فاصله ی مردم و مسوولین در زمینه‌های مختلف، بسط مرکزگرایی سیاسی-اقتصادی و... همه و همه از ریزفاکتورهای تشکیل دهنده ی اعتراضات است که بدلیل عدم پاسخگویی و حتی در مواردی دفاع از وضعیت موجود محل اعتراضات بحق ملت شریف ایران قرار گرفت و لازم است دولت، مجلس و دستگاه های مسوول ، خود را در قبال وضعیت موجود پاسخگو و تصمیم گیر بدانند.

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۶۷۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها پیش‌آهنگ تحولات جهانی باشند

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تصریح کرد: دانشجویان و اساتیدِ تمامی دانشگاه‌های ایران اسلامی، حمایت از مردم فلسطین را رسالت و ماموریت اصلی خود قرار داده و پیش‌آهنگ تحولات منطقه‌ای و جهانی باشند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بیانیه‌ای با اشاره به اعتراضات جهانی دانشجویی علیه اسرائیل در حمایت از مردم فلسطین تصریح کرد: دانشجویان و اساتیدِ تمامی دانشگاه‌های ایران اسلامی، حمایت از مردم فلسطین را رسالت و ماموریت اصلی خود قرار داده و پیش‌آهنگ تحولات منطقه‌ای و جهانی باشند.

در این بیانیه آمده است:

با ادامه‌ی نسل‌کشی، کشتار و جنگ در غزه، دانشگاه‌های سراسر جهان بویژه ایالات متحده آمریکا شاهد بزرگ‌ترین موج تجمعات اعتراضی به نشانه‌ی همبستگی با مردم فلسطین و خواهان قطع مراودات علمی با نهادها و شرکت‌های وابسته به آن و توقف ارسال تسلیحات کشتار جمعی به سازه‌ی فاشیستی هستند.

امروز در مهد به اصطلاح «آزادی بیان» و «آزادی آکادمیک»(آزادی موسسات دانشگاهی، پژوهشی و اعضای جامعه علمی، استادان، پژوهشگران و دانشجویان)، در حمایت از درنده‌‌خوترین نیروی تاریخ بشر یعنی دولت فاشیست و آپارتاید رژیم صهیونیستی، آمریکای جنایتکار که خود را متصدی بلامنازع فضیلت‌ها و ارزش‌های انسانی می‌داند در کسری از ثانیه ارزش‌های جهانشمول آزادی را تحقیر و روی راستینِ خود را نشان داده و در یک اقدام بی‌سابقه با اشغال و لگدمال کردن حریم مستقل دانشگاه آن را تبدیل به پادگان کرده‌ و با گسیلِ پلیس ضد شورش، گارد ملی ارتش آمریکا، استقرار نیروهای امنیتی و تک‌تیرانداز، نصب دوربین‌های امنیتی نسبت به محاصره دانشگاه و دستگیری، بازداشت و ضرب و شتم صدها استاد و دانشجو اقدام و با پرونده‌سازی، مقدمات تعلیق و اخراج آنها را در راستای سرکوب و خفه کردن صدای حامیان فلسطین و معترضین به ماشین نسل‌کشی فراهم کرده است و سازمان بدنام موساد با استفاده از تکنولوژی شناسایی صورت، دانشجویان را تهدید به از دست دادن موقعیت‌های شغلی و استخدامی می‌کند.

امروز در دوره پسافروپاشی و افول هژمونی نظام سلطه، که تحولات جهانی با سرعت سرسام‌آور حول مسئله فلسطین و غزه قهرمان به پیش می‌رود و خیزش نوین ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های جهان به راه افتاده و نیروهای ساحت میدانی جبهه خود را مشخص  و حول این مساله دست به صف‌آرایی زده‌‌اند دانشجویان و اساتیدِ تمامی دانشگاه‌های ایران اسلامی، حمایت از مردم فلسطین را رسالت و ماموریت اصلی خود قرار داده و پیش‌آهنگ تحولات منطقه‌ای و جهانی باشند و با نمایندگی مطالبات مردمی نگذارند نیروهای منحط، اوباش و شیفتگان دموکراسی صوری و گزینشی آمریکایی بر حوزه عمومی مسلط گردند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرکوب، نشانه رسوایی لیبرال دموکراسی غربی
  • انعکاس مطالبات مردم در بسته شهروند خبرنگار
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها پیش‌آهنگ تحولات جهانی باشند
  • شورا‌ها یکی از ظرفیت‌های مهم نظام اسلامی
  • پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران
  • «پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم
  • رییس دانشگاه شاهد خبر داد: بورسیه برای دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت
  • رییس دانشگاه شاهد : باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهیم/ سال گذشته ۵۰ دانشجو از کشورهای مقاومت را بورسیه کردیم
  • بیایید با هم صحبت کنیم!