Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@04:42:07 GMT

چه موقع بهترین زمان برای ورزش کردن است؟

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۶۸۶۵۲

چه موقع بهترین زمان برای ورزش کردن است؟

خبرگزاری میزان- کارشناسان سلامت توصیه می‌کنند که برای کاهش وزن و گرفتن بهترین نتیجه‌ از برنامه ورزشی باید در زمان مناسب ورزش کنید. به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،  انجام هر کاری در زمان مناسبش موجب می‌شود که بهترین نتیجه را از آن بگیرید و این اصل شامل ورزش کردن نیز می‌شود. انجام حرکات ورزشی در زمان به موقع خود در کنار مداومت در آن به نتایج موثرتری منجر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



برخی افراد تمایل دارند که پس از انجام تمام کار‌ها و وظایف روزانه، ورزش کنند و ترجیح می‌دهند برنامه ورزشی خود را به ساعات پایانی روز موکول نمایند. اما از سوی دیگر گروهی هم ورزش صبحگاهی را مناسب می‌دانند.

به گفته کارشناسان سلامت، بهترین زمان ممکن برای ورزش کردن ساعات اولیه صبح است. ممکن است تصور کنید که در هنگام عصر پرانرژی‌تر هستید، اما ورزش کردن در این ساعت از روز می‌تواند تاثیر نامناسبی بر رژیم غذایی و افزایش میزان کالری دریافتی داشته باشد.

نکته کلیدی در کسب بهترین نتیجه از برنامه ورزشی، انتخاب زمانی است که بدن سرشار از انرژی بوده و ذهن نیز انگیزه لازم را دارا باشد.

به گزارش ان‌دی‌تی‌وی، به طوری کلی کارشناسان تاکید دارند که صبح‌ها بهترین زمان برای ورزش کردن است. وقتی هنگام غروب ورزش می‌کنیم سطح آدرنالین کاملا بالا می‌رود و در نتیجه ذهن فعال‌تر شده و به هنگام شب برای خوابیدن دچار مشکل می‌شویم. این در حالی است که با این اوصاف ورزش صبحگاهی شما را برای کل روز شارژ و پرانرژی نگه می‌دارد.

از طرفی هم کارشناسان معتقدند که انتخاب زمان مناسب ورزش به نوع آن نیز بستگی دارد. برای مثال تمرینات وزنه برداری که باعث افزایش سطح انرژی بدن و هوشیاری ذهن می‌شوند برای عصر توصیه نمی‌شوند، اما در مقابل تمرینات هوازی که موجب خستگی ذهن و بدن می‌شوند برای عصر مناسبترند، چون کمک می‌کنند راحتتر بخوابید به شرط آنکه بعد از تمرینات پرخوری نکنید. در واقع هر برنامه ورزشی را که انتخاب می‌کنید باید رژیم غذایی مناسبی نیز داشته باشید.

البته ورزش صبحگاهی جنبه‌های مثبت دیگری نیز دارد. مثلا اینکه با معده پر ورزش نمی‌کنید، فرصت کافی برای سایر فعالیت‌های اجتماعی در بعدازظهر دارید و اینکه در طول روز سرحال هستید؛ با این حال اگر ورزش کردن با معده خالی برایتان دشوار است می‌توانید با در نظر گرفتن توصیه‌های بالا ورزش عصرگاهی را انتخاب کنید.   منبع:ایسنا

انتهای پیام/   خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۶۸۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در ایلام

شهاب شهبازی مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام با بیان اینکه در استان ایلام ۳۶۴ هیئت ورزشی در رشته‌های مختلف فعالیت دارند، اظهار کرد: ۳۷ هزار و ۶۰۰ ورزشکار سازمان یافته در این تعداد هیئت ورزشی استان به فعالیت‌های ورزشی می‌پردارند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام در سال جاری، توسعه اماکن و فضا‌های ورزشی در نقاط مختلف استان به ویژه مناطق کمتر برخوردار است، تصریح کرد: سرانه ورزشی استان پیش از این، ۹۰ صدم متر مربع بوده است که این میزان با افتتاح طرح‌های مختلف ورزشی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون، در سطح استان به ۹۸ صدم مترمربع افزایش یافته است.

شهبازی با اشاره به اینکه برای اولین بار اعتبار ورزشی استان طی سال‌های گذشته، برابر اعتبار ورزشی کلان شهر‌های کشور در دولت سیزدهم اختصاص یافته است، گفت: اعتبارات ورزشی استان با پیگیری‌های انجام شده و حمایت‌های استاندار ایلام در سال ۱۴۰۲ به بیش از ۲۷۶ میلیارد ریال افزایش یافت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام با اشاره به اینکه ۶۴ طرح نیمه‌تمام ورزشی در آغاز کار دولت سیزدهم در استان وجود داشته است، گفت: از این تعداد طرح، از ابتدای کار دولت سیزدهم با تلاش مستمر و تعامل مسئولان ارشد استان، ۳۳ طرح تکمیل شده و در اختیار اقشار مختلف مردم و ورزشکاران استان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ۱۵ طرح ورزشی دیگر نیز تا دهه فجر سال جاری تکمیل می‌شود، یادآور شد: قبل از دولت سیزدهم در استان ۷۸ خانه ورزش روستایی وجود داشته است که این تعداد از ابتدای کار دولت سیزدهم تا کنون، به ۱۱۴ خانه ورزش روستایی افزایش یافته است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • تکمیل ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در ایلام
  • سالن ورزشی آلاشت بازسازی می شود
  • دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه را به موقع به مجلس داده است
  • دیوان محاسبات گزارش «تفریغ بودجه» را به موقع به مجلس داده است
  • ورزش باعث افزایش قد می‌شود؟
  • بهترین زمان برای مسواک زدن چه وقتی است؟
  • همه‌چیز درباره سردردهای بعد از ورزش؛ چگونه درمانش کنیم؟
  • همایش پیاده‌روی میمند
  • این سردردها نشانه چیست؟
  • در هوای بهاری چطور ورزش کنیم؟