Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان غربی، شهریاری استاندار آذربایجان غربی در جلسه مشترک با اعضای اتاق بارزگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ارومیه، استان آذربایجان غربی را استانی ثروتمند در عرصه های مختلف تولید ، صادرات و کشاورزی عنوان کرد و افزود : با وجود پتانسیل ها و ظرفیت های متعددی که در استان وجود دارد، شاهد عقب ماندگی هایی در همه بخش ها هستیم که باید جبران شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهریاری وجود منطقه آزاد ماکو را به عنوان درگاه ورودی به اروپا فرصتی مغتنم برای استان ارزیابی کرد و افزود : علاوه بر منطقه آزاد ماکو، منطقه ویژه اقتصادی سلماس و منطقه اقتصادی سرو هم در دستور کار مجلس قرار دارد که با ایجاد تعامل و تفاهم می تواند در جذب سرمایه های داخلی و خارجی و ارتقای شاخص های استان تأثیرپذار باشد.

پوی در ادامه افزود : مدیران کل و روسای سازمانهای استان هم باید برای جذب بودجه سهم استان و ردیف های اعتباری دولتی تلاش مضاعف کنند که دستورات لازم در این زمینه صادر شده است.


استاندار آذربایجان غربی احیای واحد های تولید راکد و نیمه فعال را در رونق تولید و اشتغال موثر دانست و افزود: متاسفانه وام های بدون هدفی به واحد های تولیدی پرداخت شده که مشکلات آن ها را بیشتر کرده است و برای احیای واحدهای تولیدی باید سرمایه در گردش، بصورت هدفمند کردن پرداخت و بر چگونگی هزینه کرد آن نظارت شود.

مرزعه لی رییس سازمان امور مالیاتی آذربایجان غربی، از بررسی 200 پرونده بزرگ مالیاتی برای تسهیل در حل و فصل آنها در مرکز استان خبر داد و افزود : واحد های تولید مشکلات عدیده ای در خصوص مالیات بر ارزش افزوده دارند که مشکلات قانونی آن احصاء شده و در مجلس در حال بررسی است و امید می رود که با اصلاح قانون مشکلات تولید کنندگان برطرف شود.


برکابیان ناظر گمرکات آذربایجان غربی هم گمرک استان را از نظر لجستیکی و تعداد گمرکات بی نظیر عنوان کرد و افزود : صادرات واحد های تولیدی و باغی در اولویت برنامه های گمرکات استان قرار دارد و گمرک برای صادر کنندگان استان تسهیلات ویژه ای قائل است و با کمک شما باید میزان تجارت از گمرکات استان را به مقام نخست برسانیم .


انتظار رییس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ارومیه با ارائه گزارشی از برنامه های اجرایی اتاق برای رونق تولید و اشتغال خواستار عضویت اتاق بارزگانی ارومیه در شورای برنامه ریزی استان و ایجاد شورای گفتگو برای حل بدون واسطه تولید کنندگان استان شد .


در ادامه اعضای اتاق بازرگانی نبود حمل ونقل مناسب جاده ای ، ریلی و نبود تجهیزات پیشرفته از قبیل تریلی های یخچالدار به دلیل کشاورزی بودن استان ، نبود مشوق هایی برای جذب سرمایه گذاران ، بروکراسی پیچیده اداری در استان برای جذب سرمایه گذار ، مشکلات مالیاتی ، نبود تخفیفات گمرکی ، اجرای کند مصوباتی که به رونق تولید کمک می کند ، نبود امکانات و زیرساخت های مناسب در شهرک های صنعتی ، نبود سرمایه گذاری های کلان دولتی ، نبود سرمایه در گردش برای صنایع ، دامداران و کشاورزان ، نبود تعرفه های تهاتری برای واردات محصولات باغی استان ، ممنوعیت کشور های همجوار برای صادرات محصولات باغی و سختگیری های بیمه ای و تامین اجتماعی برای تولید کنندگان استان را مهمترین مشکلات رونق تولید و اشتغال بیان کردند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۶۹۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  درشبانه روز گذشته  پنج خبر بیشترین تعداد بازدید را در میان خبرهای خبرگزاری  صداوسیمای آذربایجان غربی به خود اختصاص داده اند.

 

بررسی و تصویب ۱۴ طرح در کارگروه امور زیربنایی آذربایجان‌غربی حادثه رانندگی در محور  ارومیه _ سلماس موزه‌ها امروز شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است برخورد پراید با دنا در محور ایواوغلی_خوی پنج حادثه دیده و ۳ مصدوم برجای گذاشت حادثه رانندکی در محور ارومیه_سرو

دیگر خبرها

  • شهروند خبرنگار؛پیگیری تخریب پل روستایی در چالدران
  • برگزاری رویداد جایزه جوانی جمعیت در آذربایجان غربی
  • تأخیر در صدور پروانه ساختمانی موجب مشکلات مالی و نارضایتی مردم می‌شود
  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشوری در تولید آرتمیا
  • کسی احساس تکلیف کند در برابر مشکلات تسلیم نمی‌شود
  • قالیباف: از تمام تصمیماتی که گرفته‌ام دفاع می‌کنم/ از اینکه مشکلات کشور همچنان باقی مانده، ناراحت می‌شویم
  • در دیدار ‌صنعتگران ‌هرمزگان با رئیس قوه قضائیه چه گذشت؟