Web Analytics Made Easy - Statcounter

نصرت‌الله چهاردولی با بیان اینکه معاون بهبود تولیدات دامی استان اقدام به تهیه ۲۰۰۰ دُز اسپرم نژاد سمینتال کرده است، تصریح کرد: این اسپرم‌ها طی تفاهم‌نامه منعقد شده به انجمن صنفی تلقیح مصنوعی استان تحویل داده شد.

وی با بیان اینکه اسپرم‌های سمینتال رایگان است، افرود: مأموران تلقیح مصنوعی تمامی شهرستان‌ها می‌توانند با مراجعه به انجمن صنفی تلقیح مصنوعی اسپرم‌ها را به طور رایگان دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



چهاردولی با اشاره به فعالیت بیش از ۱۰۰ مأمور تلقیح مصنوعی در استان، ادامه داد: نژاد سمینتال برای نخستین‌بار در استان تلقیح خواهد شد و تمامی دامداری‌های استان می‌توانند این تلقیح را انجام دهند.

مدیر امور دام سازمان جهادکشاورزی استان همدان یادآور شد: این طرح تا زمانی‌که دامداران استقبال داشته باشند، ادامه دارد و محدودیتی از نظر تأمین اسپرم وجود ندارد.

وی با بیان اینکه با تلقیح نژاد سمینتال انقلابی در دامپروری استان اتفاق می‌افتد، عنوان کرد: گاوهای نژاد سمینتال گاوهای دومنظوره هستند که علاوه بر تولید شیر، تولید گوشت بالاتری از نژاد هلشتاین دارند.

وی گفت: این نژاد با جیره کمتر بهره‌وری بالایی دارد و با محیط سازگارتر بوده، به طوری‌که تمامی بررسی‌ها توسط سازمان جهادکشاورزی انجام شده و جزء سیاست‌های سازمان است.انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۶۹۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات بهسازی و روکش آسفالت محور‌های استان همدان

مهرداد آهکی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: در سال گذشته اجرای عملیات بهسازی رویه و روکش آسفالت در محور‌های استان همدان با افزایش ۱۳۰ درصدی به ۵۰۴ کیلومتر رسید، و امسال نیز با پیگیری‌های مستمر و در صورت تخصیص اعتبارات مورد نیاز امیدواریم بیش از عملکرد سال گذشته در راه‌های استان بهسازی و روکش آسفالت انجام شود.

آهکی عنوان کرد: به‌منظور تصریح در روند اجرایی بهسازی و روکش آسفالت، قرارداد‌های اجرای این پروژه‌ها با پیمانکاران مربوطه منعقد شده است و دستور شروع کار به کارخانه آسفالت‌های طرف قرارداد نیز صادر شده است.

او تصریح کرد: در سال گذشته با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی (خیرین راه‌ساز) ۴۲ کیلومتر از راه روستایی استان آسفالت‌ریزی شد و امسال نیز این روند به طور ویژه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان در پایان با اشاره به اهداف و برنامه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان برای ارتقای ایمنی راه‌های استان گفت: از جمله اقدامات مهم که هم اکنون در حال اجرا است، شامل بهسازی و روکش آسفالت، خط‌کشی، شانه سازی، رفع نقاط پرتصادف، نصب نیوجرسی، نصب سیستم روشنایی، آزادسازی حریم، بروز رسانی تابلو و علائم، تعدیل شیب شیروانی، پاک‌سازی و ساخت پارکینگ‌های جاده‌ای، تکمیل و بهره برداری از زیرگذر‌های در دست اقدام و... است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی سرآمد علم های روز است / گستردگی این علم از مباحث دفاعی تا زمینه های کشاورزی
  • آغاز ساخت عملیات اجرایی مرکز بهداشت امام سجاد (ع) در همدان
  • آغاز واکسیناسیون ۳۰۰ هزار راس دام در استان همدان
  • آغاز دور جدید دادگاه سرکردگان گروهک تروریستی منافقین
  • آغاز دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات گروهک تروریستی منافقین
  • مانور آغاز عملیات اجرایی مولدسازی روستا‌های همدان
  • این جنگنده بدون خلبان جنگید
  • آغاز عملیات توسعه ۶۰۰ متر شبکه آب شهر کبودراهنگ
  • آغاز پیکار‌های کاراته انتخابی تیم ملی بانوان در همدان
  • آغاز عملیات بهسازی و روکش آسفالت محور‌های استان همدان