Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - 2 فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ارائه برنامه عملیاتی ساماندهی فضاهای پارک حاشیه ای معابر اصلی شهر تهران در سی و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، شورای اسلامی شهر تهران روزیکشنبه در سی و ششمین جلسه علنی خود، شهرداری موظف کرد حداکثر ظرف مدت 30 روز نسبت به تدوین و ارائه برنامه عملیاتی فضاهای موجود معابر اصلی و فرعی شهر پایتخت که قابلیت پارک حاشیه ای را دارند، با تکنولوژی موجود برای تحقق منابع درآمدی پایدار اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بهاره آروین عضو شورای شهر تهران، پیشنهاد افزایش مهلت شهرداری تا سه ماه برای تدوین طرح را داد و گفت: تدوین این طرح در یک ماه باعث می شود پختگی لازم را نداشته و شتابزده باشد.
زهرا نژادبهرام عضو شورای اسلامی شهرتهران گفت: پیش از این در سالهای 79، 84 و 89 قانونهایی در خصوص پارکینگهای عمومی تهران مصوب شده است.
وی افزود: این طرح هر ساله تا 15 دی به شورای شهر ارائه می شود.
نژاد بهرام اظهار کرد: این طرح همچنین تاکید می کند حداکثر یک سال بعد از مصوبه باید میزان توقف خودروها در حاشیه و مبلغ عوارض تعیین شود.
حبیب زاده دیگر عضو شورای شهر تهران نیز گفت: یک ماه فرصت برای بررسی قابلیت اجرای این طرح از سوی شهرداری کافی است و در صورت نیاز می توان زمان آن را تمدید کرد.
حجت میرزایی معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری تهران ، پارک حاشیه ای در کلانشهرها را یکی از منابع درامدی شهرداری ها دانست و گفت: سهم شهرداری تهران از پارک حاشیه ای بسیار اندک و نزدیک به صفر است.
وی افزود: در یک ماه آینده گزارشی از روال اجرای طرح در گذشته و محدودیت های فنی و حقوقی در اجرای آن ارائه می شود و برنامه عملیاتی تا پایان امسال تدوین خواهد شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شود.
خبرنگار: نادره وائلی زاده انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/9754 / 1539

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۶۹۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی حاشیه پارک جنگلی برم و سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سپیدان گفت: به مناسبت روز زمین پاک که با شعار مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین، آغاز شد بخش‌هایی از طبیعت پارک جنگلی برم و حاشیه سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان از وجود زباله‌های خشک پاکسازی شد.

فضل اله هوشمندی با اشاره به اصل ۵۰ قانون اساسی که حفظ محیط زیست را یک وظیفه همگانی می‌داند، افزود: هدف از برگزاری برنامه‌های پاکسازی فقط جمع آوری زباله نیست بلکه اولویت فرهنگ سازی و آموزش برای جلوگیری از ریختن زباله در طبیعت، رودخانه و محیط شهری است.

او ادامه داد: تجربه نشان می‌دهد افرادی که در پاکسازی شرکت می‌کنند به هیچ عنوان در طبیعت و محیط شهری زباله نمی‌ریزند و نسبت به مدیریت پسماند و محیط زیست حساس هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سپیدان بیان داشت: زمین همواره امانتی در دستان ما و برای ساکنان آینده آن است، بنابراین باید در حفظ و نگهداری آن کوشا باشیم تا به فرزندانمان و مردم آینده سپرده شود.

روز جهانی زمین پاک هر ساله در ۲۲ آوریل مصادف با ۲ اردیبهشت در تمام دنیا برگزار و به همه مردم روی زمین یادآوری می‌شود که نباید سیاره خود زمین را فراموش کنند و به فکر حفظ آن باشند.

شعار هفته زمین پاک ۱۴۰۳ با عنوان «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» از سوی سازمان حفاظت محیط زیست، اعلام شد.

شهرستان سپیدان از ۲ بخش مرکزی و همایجان تشکیل شده و در ۷۰ کیلومتری شمال غرب استان فارس گرفته است.

دیگر خبرها

  • تصویب تشکیل استان تهران شرقی
  • امروزه به الگوی شادی متناسب با مبانی خود رسیده‌ایم/ با تصویب شورا، سازمان گردشگری شهرداری تهران تشکیل خواهد شد
  • حکایت تاکسی برقی تهران!
  • تصویب ۱۸۹۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری بوشهر
  • ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟ | واکنش سازمان پسماند شهرداری نسبت به این اتفاق
  • نمایشگاه کتاب امسال فضای بیشتری دارد
  • پاکسازی حاشیه پارک جنگلی برم و سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان
  • حکایت تاکسی برقی تهران !
  • اختصاص دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به قم
  • دیوار صوتی‌های بزرگراه ها نوسازی شدند | مقابله با صداهای با آلوده در اتوبان ها