Web Analytics Made Easy - Statcounter

با تلاش ارتش سوریه آرامش در حال بازگشت به این کشور است و آوارگان با اطمینان از برچیده شدن بساط تروریسم در کشور خود در حال بازگشت به خانه هایشان هستند. گزارش ها حاکی از بازگشت هزار و پانصد خانواده سوری به خانه‌های خود در شهر «الزبدانی» نزدیک دمشق است.

ایران آنلاین /1500 خانواده سوری با بازگشت به خانه های خود در شهر «الزبدانی»، در شمال غرب دمشق و  نزدیک مرز لبنان، زندگی را از سر گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خانواده های سوری بخشی از 10 هزار خانواده ای بودند که در پی درگیری تروریست ها با ارتش سوریه شهر را ترک کردند و از خانه های خود آواره شدند. با تخلیه شهر از سوی تروریست ها و بازپس گیری آن از سوی ارتش سوریه، مردم دوباره به خانه های خود بازگشتند.

فرماندار حومه دمشق حین بازدید از این شهر جنگ زده اعلام کرد قراردادهایی برای بازسازی و پاکسازی کامل این شهر از خرابی های جنگ به امضا رسیده است. این شهر به دلیل درگیری های شدید متحمل خرابی های بسیاری شده است.

الزبدانی یکی از نخستین شهرهایی بود که در ژانویه 2012 به دست تروریست ها افتاد. این شهر به دلیل نزدیکی به مرز لبنان از موقعیت راهبردی ویژه ای برخوردار است. حزب الله لبنان در بازپس گیری این شهر مهم نقش تاثیرگذاری داشت.

                                       

/ باشگاه خبرنگاران

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۶۹۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش فرانسه به تصمیم اسرائیل برای حمله به رفح

به گزارش خبرآنلاین یک منبع دیپلماتیک فرانسوی در این باره به خبرگزاری رویترز اعلام کرد که «استفان سژورنه» وزیر خارجه کشورش در جریان دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد: حمله به رفح ایده بدی است و هیچ مشکلی را حل و فصل نخواهد کرد.

به نقل از ایسنا سژورنه در دفتر نتانیاهو در قدس اشغالی به وی گفت: انجام این کار (حمله به رفح) ایده بدی است و ابهامات زیادی درباره مسائل بشردوستانه و انسانی در آنجا وجود دارد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سه شنبه بر قطعی بودن حمله زمینی به رفح تاکید کرد و گفت که چه توافقی حاصل شود و چه توافقی به دست نیاید، ارتش رژیم اشغالگر وارد رفح خواهد شد.

رژیم صهیونیستی درحال زمینه‌چینی برای یورش به «رفح» است و در همین راستا، «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش این رژیم پیشتر اعلام کرده بود که طرح حمله زمینی به رفح را تایید کرده است.

رفح در حال حاضر میزبان بیش از نیمی از جمعیت غزه است که بر اثر جنگ آواره شده‌اند و همچنین مسیر اصلی کمک‌های بشردوستانه به حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است که نیاز مبرمی به این کمک‌ها دارند.

ارتش رژیم صهیونیستی با آغاز حملات به شمال نوار غزه مدعی شد جنوب این منطقه تحت‌ محاصره امن است و ساکنان شمال می‌توانند به این منطقه بروند، اما با ادامه جنگ حملات زمینی و هوایی را نیز به جنوب نوار غزه و به‌ویژه خان یونس انجام داد تا بار دیگر آواره‌های فلسطینی را آواره کند.

این آوارگان پس از حملات به خان یونس در حال حاضر به رفح منتقل شده‌اند و رژیم صهیونیستی درصدد کوچاندن اجباری آنها به خارج سرزمین‌های فلسطین است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901673

دیگر خبرها

  • فیلم| بازگشت پیکر شهید دفاع مقدس پس از ۳۷ سال انتظار به آغوش خانواده
  • ارائه خدمات مشاوره و مددکاری رایگان به رانندگان تاکسی و خانواده هایشان
  • بورل: آواره شدن بیش از یک میلیون نفر در رفح ویرانگر خواهد بود
  • ادامه واکنش‌های جهانی علیه حمله داعش به نمازگزاران در هرات
  • مقصد احتمالی یورگن کلوپ: بازگشت به خانه
  • واکنش فرانسه به تصمیم اسرائیل برای حمله به رفح
  • ماجرای قتل غزاله و اعدام آرمان؛ رابطه‌ای بی فرجام
  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود
  • فوری | هدیه روز معلم واریز شد | معلمان حساب‌هایشان را چک کنند
  • تلفات سیل‌ در کنیا از ۱۲۰ تن گذشت