Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری از کاشت آزمایشی گیاه پوششی چمن دایکوندرا در فضای سبز شهر بیرجند خبر داد و گفت: کشت گیاهان جدید کم مصرف جایگزین چمن در فضاهای سبز شهر شده که به میزان قابل توجهی در مصرف آب صرفه‌جویی خواهد شد. ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴ استانها خراسان جنوبی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مجتبی انصاری صبح امروز در بازدید از فضای سبز شهر بیرجند از کاشت آزمایشی گیاه پوششی چمن دایکوندرا در فضای سبز شهر بیرجند خبر داد و اظهار داشت: چمن شناخته‌ترین گیاه پوششی است که به صورت گسترده در شهرها استفاده می‌شود که با توجه به پر مصرف بودن این گونه، استفاده از گیاهان پوششی جایگزین چمن با مقاومت به کم آبی حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به کاشت آزمایشی گونه جدیدی به نام  "دایکوندرا  " یا شبدر زینتی در سال جاری اشاره کرد و افزود: این گونه پوششی سایه دوست، همیشه سبز و مقاوم به سرما و کم آبی است که به صورت آزمایشی در پارک فرزان بیرجند به مساحت 50 متر مربع و همچنین در نهالستان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری به عنوان گیاه پوششی کاشت شده است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری بیان کرد:  نیاز آبی  "دایکوندرا "یک سوم نیاز آبی چمن معمولی است.

انصاری یادآور شد: در سه سال گذشته شهرداری بیرجند گونه‌های جدیدی چون فرانکینیا، ناز فرانسوی، ناز عقربی، فستوکا و سدوم را جایگزین چمن در فضاهای سبز کرده که هرکدام با توجه به خصوصیات منحصر به فرد خود به عنوان گیاه پوششی مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد با جایگزین کردن این گونه‌های کم مصرف به جای چمن به میزان قابل توجهی در مصرف آب صرفه جویی خواهد شد.

انتهای پیام/

R41348/P1486/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۶۹۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیاهی که در قرون وسطی از آن شربت جوانی می‌ساختند

آفتاب‌‌نیوز :

بادرنجبویه از زمان‌های باستان مورد استفاده قرار میگرفته است. نام یونانس آن از کلمه زنبور عسل مشتق شده است و این گیاه دارای خواص التیام بخشی و تقویت کنندگی عسل می‌باشد.

در قرون وسطی از آن شربتی ساخته می‌شد که به "شربت جوانی" معروف بود.

قسمت‌های مورد استفاده برگ‌های بادرنجبویه: برای درمان افسردگی و تنش‌های عصبی مفید است. همچنین ضد نفخ بوده و برای پایین آوردن تب نیز از آن استفاده می‌شود. روغن بادرنجبویه: دارای همان خواص برگ ها، اما بسیار قوی‌تر اثرات گیاه بادرنجبویه بر بدن: آرامبخش، ضد افسردگی، محرک دستگاه گوارش، افزایش دهنده تعریق بدن، ضد ویروس تبخال، ضد باکتری، ضد نفخ، ضد اسپاسم ویژگی (مزاج): دارای طبیعت سرد، خشک، ترش و کمی تلخ می‌باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تعریف کمپوست
  • صرفه جویی ۱۲۰۰ مترمکعبی مصرف آب در دانشگاه بیرجند
  • خطر انقراض بیخ گوش گیاهان کوهی ایلام
  • این گیاه یک جایگزین سالم برای قند مصنوعی
  • وجود بیش از دو هزار گونه گیاهی در گنجینه گیاه شناسی کردستان
  • برخورد قانونی با متخلفان تخریب پوشش گیاهی در مناطق حفاظت شده استان مرکزی
  • گیاهی که در قرون وسطی از آن شربت جوانی می‌ساختند
  • الوند همدان زادگاه گیاهان دارویی
  • برخورد قانونی با متخلفان تخریب پوشش گیاهی مناطق حفاظت شده مرکزی
  • گیاهی از خانوادۀ «آناناس» که ممکن است «پرنده و گوسفند» بخورد! (+عکس)