Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار زنجان گفت: نظارت بر نحوه توزیع اعتبارات اشتغال پایدار روستایی، عشایری و شهرهای زیز 10 هزار نفر به گونه ای خواهد بود که به هیچ وجه اجازه سوء استفاده از این تسهیلات را نخواهیم داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا،اسدالله درویش امیری در هجدهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان زنجان، با انتقاد از زمان برگزاری جلسه اقتصاد مقاومتی،اظهار داشت:برگزاری این جلسه در صبح موجب شده است تا 100 نفر از مسئولان زنجان که باید پیگیری امور ادارات، حل و فصل امور مردم و هماهنگی بین دستگاهی را انجام دهند، در جلسه حضور یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نیمه اول سال جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی عصرها برگزار می شد،افزود: با کوتاه شدن روزهای پاییزی برگزاری این جلسات به صبح کشیده شده است که اصلا صلاح نیست.

استاندار زنجان با اشاره به حضور تعداد بیشماری از مدیران استانی در جلسه اقتصاد مقاومتی، بیان داشت:ضروری است این جلسات به بعدظهر موکول شود تا مسئولان با مردم ارتباط بیشتری را داشته و ارتباط با سازمان های ملی، و هماهنگی بین دستگاهی را انجام دهند.

درویش امیری با اشاره به قرار گیری در نیمه دوم دی ماه،خاطرنشان کرد: دبیرخانه تلاش کند در جلسات بعدی گزارش عملکرد دستگاه های اجرایی ارائه شود.

وی با اشاره به اجرای طرح تعاون – روستا،گفت: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه دهه دوم نهضت تشکیل تعاونی در کشور به راه افتاد چرا که همه گرایش های کشور به اقتصاد تعاونی متمرکز شده بودند و در استان زنجان نیز بیش از 4 هزار تعاونی تشکیل شد.

مقام عالی استان گفت: از 4 هزار تعاونی تشکیل شده تنها یک هزار و 400 تعاونی وجود دارد و بقیه تعاونی ها فعال نیستند و تنها دارای شناسنامه دار هستند.

استاندار زنجان ادامه داد: علاقه مند هستم تولید، اقتصاد و اشتغال در روستاها از محل توانمندی روستاییان ساماندهی شود،لذا به همین دلیل اصرار دارم این طرح پیگیری شود.

درویش امیری با بیان اینکه روستاییان به تنهایی قادر به راه اندازی بنگاه اقتصاد کوچک نیستند، افزود: اگر سرمایه اندک روستاییان  جمع شود،حرکت های خوبی در حل مشکلات اقتصاد و سامان دادن مسائل اقتصادی روستا انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر روستاییان توجیه به زندگی مشترک و تعاونی نشوند، این طرح نیز شکست می خورد و به سرنوشت 2 هزار و 600 تعاونی راکد دچار می شوند.

استاندار زنجان بیان داشت: ضروری است بخشداران، دهیاران و فرمانداران به اجرای این کمک کرده و تعاونی ها به معنای واقعی با تشکیل شود.

درویش امیری افزود: اگر تولیدات از مجرای تعاونی به بازار عرضه شود، سود بیشتری خواهد داشت به شرط اینکه نظارت لازم بر روند تشکیل، ادامه فعالیت و مدیریت تعاونی ها انجام شود.

این مقام مسئول بیان داشت: تعاونی های ورشکسته در استان زنجان داریم که باید نظارت لازم در این زمینه صورت گیرد تا تعاونی ها موفق تشکیل شود.

استاندار زنجان با اشاره به نقش اقتصاد گردشگری در سبد اقتصاد جهانی، گفت: ما به نفت و ذخایر نفتی و انرژی چسبیده ایم و میگویم چرا بیکاری و مشکلات اقتصاد ما حل نمی شود.

درویش امیری تصریح کرد: مدیران ارشد باید فرهنگ بهره وری را به فرهنگ عمومی مردم  و جامعه کشانده و باید منتقدین بدانند راه ورود به اقتصاد جهانی فقط فروش نفت نیست.

استاندار زنجان با بیان اینکه چند ردیف برای حمایت از بخش تولید و اشتغال در دستور کار دولت قرار دارد، یادآور شد: در طرح رونق 20 هزار میلیارد تومان، در بازسازی و نوسازی 10 هزار میلیارد تومان پرداخت می شود.

وی بیان داشت: در مسکن روستایی نیز برای نوسازی 3 هزار و 200 واحد تسهیلاتی ارائه می شود.

درویش امیری با اشاره به اینکه یانک های عامل زنجان در پرداخت تسهیلات بند د تبصره قانون بودجه عملکرد خوبی داشته اند،افزود: همچنین در اجرای بند د تبصره 16 قانون بهزیستی استان نسبتا عملکرد خوبی داشته است.

وی گفت: تسهیلات مربوط به ایجاد اشتغال پایدار به روستاییان،عشایر و شهرهای زیر 10 هزار نفر سقف برای هر بانک مشخص شده است و بر اساس جمعیت روستایی و شهری زیر 10 هزار نفر توزیع استانی انجام شده است.

این مسئول بیان داشت: 100 میلیارد تومان با کارمزد پایین به این امر اختصاص یافته است که سرسوزنی از اجرای دقیق آن کوتاه نمی آییم.

وی افزود: اینکه برخی از متقاضیان منتظر باشند و کوچ کنند به این تسهیلات،ناممکن است و ما این کار را نمی کنیم و خارج از روستاها هزینه نمی شود.

طاهری ،دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های دولتی استان زنجان در ادامه این جلسه با اشاره به وضعیت طرح رونق تولید اقتصاد مقاومتی به بنگاه های کوچک و متوسط،اظهار داشت:اعطای تسهیلات از مرداد ماه سال جاری آغاز شده است.

وی با بیان اینکه 471 طرح و پروژه به مبلغ 4 هزار و 881 میلیارد ریال معرفی شد،افزود: طی این مدت، 163 طرح با بودجه 200 میلیارد تومان تصویب و از سوی سبکه بانکی پرداخت شد.

این مسئول با اشاره به اینکه 14 بانک نسبت به ارائه تسهیلات اقدام کرده اند، افزود: 112 طرح نیز با 150 میلیارد تومان در دست بررسی است.

وی گفت:شبکه بانکی 52 طرح را مصوب کرده است و متقاضیان درگیر کارهای اداری هستند که به مبلغ 50 میلیارد تومان نیز پرداخت می کنند.

 این مسئول خاطرنشان کرد: 141 طرح به مبلغ 91میلیارد تومان از طرح های عودت دار است و میزان پرداختی ها از 73 میلیارد تومان جلسه گذشته به 200 میلیارد تومان رسیده است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های دولتی استان زنجان با بیان اینکه در کنار تسهیلات رونق شبکه بانکی موظف شد 10 هزار میلیارد تومان در سطح کشور به بازسازی و نوسازی اختصاص دهد،یادآور شد: از مرداد ماه سال جاری معرفی ها انجام و 60 پرونده معرفی شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۶۹۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۷۴ تن محصولات زراعی، دامی و آبزیان در استان قزوین

شهرام رحمانی مدیر تعاون روستایی استان قزوین گفت: از صادرات ۷۴ تن محصولات زراعی، دامی، آبزیان و فراورده‌های آن، ۵۴ تن محصولات زراعی و ۲۰ تن محصولات دامی و آبزیان بوده است.

این مسئول با بیان اینکه صادرات موتور محرکه تولید و رشد اقتصادی است، افزود: توجه به توسعه صادرات محصولات کشاورزی و حمایت از بهره برداران و شبکه تعاون روستایی ضروری است.

رحمانی اضافه کرد: حضور فعال شبکه تعاون روستایی و سرمایه گذاری در این بخش حجم صادرات محصولات کشاورزی استان را افزایش خواهد داد.

وی در ادامه از عرضه ۲ هزار و ۷۵۴ تن محصولات کشاورزی در فروشگاه ها، غرف دائم و موقت در سال گذشته خبر داد و گفت: شبکه تعاون روستایی استان قزوین در ۸ نمایشگاه داخلی حضور فعال و چشمگیری داشته است.

این مسئول با اشاره به اینکه راه اندازی و فعال کردن فروشگاه‌های مصرف روستایی، انجام خدمات رسانی بهتر را به دنبال دارد، افزود: در سال گذشته ۱۲۱ غرف دائمی و موقت ساماندهی و به بهره برداری رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • صدور حکم توقیف اموال دو تن از مدیران اسبق تعاونی مسکن مهر دماوند
  • صادرات ۷۴ تُن محصولات کشاورزی از استان قزوین
  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • ۲۰ هزار تن گندم استان فارس از آسیب باران و سیل در امان ماند
  • صادرات ۷۴ تن محصولات زراعی، دامی و آبزیان در استان قزوین
  • صادرات تولیدات تعاونی‌های دانش‌بنیان به کربلا و مسکو
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین
  • تعاونی‌های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می‌سازند
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه