Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان - رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر همدان گفت: همدان به عنوان شهر خلاق در حوزه سلامت و طب سنتی معرفی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نرگس نوراله‌زاده ظهر یکشنبه در کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان که با محوریت ارائه گزارش نهایی از اطلاعات جمع‌آوری شده طرح جامع همدان توسط مشاور طرح برگزار شد، با اشاره به اینکه در نظر گرفتن سیاست‌های کلی شهر همدان در نگرش کاربری شهر اثر دارد و از طرفی بر تقویت جایگاه گردشگری در شهری با هویت تاریخی تأکید داریم، افزود: شورای شهر همدان بر این نظر است که با توجه به نقش همدان در طرح‌های بالادستی با رویکرد گردشگری و دانشگاهی و وجود بوعلی سینا در شهر، همدان به عنوان شهر خلاق در حوزه سلامت و طب سنتی معرفی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با تأکید بر مدیریت برنامه‌ریزی محله‌محور، گفت: در اکثر مناطق جدید شهر مبحث محله‌محوری قابل رویت نیست.

وی به نگاه ویژه برای تعیین‌تکلیف کاربریهای نقاطی از شهر که رها شده اند و برخی نیز مربوط به مناطق انتظامی و نظامی هستند، تأکید کرد و ادامه داد: در بحث سرمایه‌گذاری در شهر باید به دارایی‌های شهر توجه شود.

نواله‌زاده در ادامه با بیان اینکه همدان به لحاظ نزدیکی به کوهپایه‌ها، قابلیت های مناسب گردشگری دارد، اظهار کرد: ایجاد شرایطی برای ورزش های زمستانی و بررسی ایجاد تفرجگاه با مدیریت شیبهای موجود در برخی نقاط شهر، قابل بررسی است؛ از طرفی برای جلوگیری از آلودگی های شهر می توان تنفس‌گاه‌های جدید همراه با درخت‌کاری در این مناطق، پیش بینی کرد.

وی همچنین گفت: مکان یابی ایجاد ترمینال شرق همدان در جاده ملایر نیز باید بررسی شود که در صورت ضرورت ایجاد این ترمینال، در طرح های بالادستی هم دیده شود.

نوراله‌زاده بر ایجاد خدمات متوازن در شهر تأکید و ابراز امیدواری کرد: طرح جامع شهر همدان به عنوان نخستین طرح در کشور باید به گونه ای تدوین شود که حداقل ۸۰ درصد آن عملیاتی و محقق شود تا شهری آباد را با افتخار به آیندگان تحویل دهیم.

رئیس شورای شهر همدان نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه در حوزه مدیریت شهری و راه‌وشهرسازی، مدیران و کارشناسان خبره‌ای وجود دارند که اشراف کاملی نسبت به مسائل دارند، گفت: به طور قطع اطلاعات اولیه که برای برداشت وضعیت موجود توسط مشاور طرح جامع شهر همدان به دست خواهد آمد، هر چقدر به واقعیت نزدیک‌تر باشد، طرح مناسب‌تری برای شهر خواهد بود که اگر کمترین جراحی و تغییر کاربری‌ها را هم داشته باشد، آن طرح را موفق‌تر می‌دانیم.

ابراهیم مولوی ادامه داد: در بحث ساماندهی کاربری‌های شهر در طرح جامع شهر همدان، قرار است سند چشم‌انداز ۱۰ تا ۲۰ ساله شهر ارائه شود که توجه ویژه در تدوین این طرح به شکل مناسب و منطبق بر واقعیات، اصول معماری و شهرسازی و همچنین حفظ حقوق شهروندی و طبیعت، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی با توجه به اینکه نخستین طرح شهرسازی مدرن در شهر همدان تهیه شده است، خطاب به مشاور طرح جامع گفت: انتظار میرود که از کارشناسان خبره برای تهیه این طرح به کار گرفته شود.

مولوی گفت: در بحث توسعه شهر همدان، این شهر از نظر کاربری و فیزیکال مشکل دارد که جهت توسعه در شهر باید به سمت و سویی برود تا حریم سبز شهر نابود نشود.

وی همچنین بر باز زنده‌سازی و احیای بافت فرسوده شهری به عنوان یک پتانسیل مناسب برای جلوگیری و حذف حاشیه‌نشینی ها در شهر تأکید کرد.

رئیس شورای شهر همدان اظهار کرد: به دلیل حساسیت قابل درک در سکونتگاه‌های غیررسمی و مناطق توانمندسازی که با ساخت‌وسازهای غیرمجاز همراه بود، انتظار می‌رود این مناطق نیز مورد توجه قرار گیرند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۶۹۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین گردهمایی صنایع خلاق ایران در رویداد مانوین

دبیر رویداد مانوین در نشست خبری این رویداد که در مدرسه دارالفنون برگزار شد از برگزاری بزرگترین گردهمایی فعالان، ایده پردازان، سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به صنایع خلاق در ایران خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌ یاسر قرایی؛ دبیر رویداد مانوین در نشست خبری این رویداد که در مدرسه دارالفنون برگزار شد از برگزاری بزرگترین گردهمایی فعالان، ایده‌پردازان، سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به صنایع خلاق در ایران خبر داد.

این رویداد 4 روزه که همزمان با اینوتکس در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود، بستری را فراهم می‌کند تا فعالان این حوزه با تبادل نظر، ایده‌های خود را به اشتراک بگذارند، از تجارب یکدیگر بیاموزند و برای خلق آینده‌ای روشن در این حوزه گام بردارند.

قرایی در این نشست خبری اظهار کرد: ما نیاز داریم تا به حوزه فناوری و نوآوری نگاه بومی و هویت‌محور داشته باشیم و مانوین نیز به دنبال این رسالت شکل گرفته است تا جریان و شبکه‌ای که در حوزه صنایع خلاق و فناوری‌های نرم ایجاد شدند را به یک اجتماع فعال تبدیل کند.

مانوین؛ حل مسائل جامعه با فناوری‌های فرهنگی و نوآور

وی در ادامه افزود: در این رویداد، 28 غرفه در حوزه‌های مختلف صنایع خلاق از جمله نوشت‌افزار، آموزش و یادگیری، نوآوری اجتماعی، صندوق‌ها، سبک زندگی و مد و پوشاک حضور خواهند داشت و فرصتی ایده‌آل برای رونمایی از دستاوردها، محصولات و خدمات نوآورانه خود به مخاطبان ارائه خواهند داد.

دبیر رویداد مانوین همچنین به برگزاری پنل‌های تخصصی، سخنرانی‌های TED، روایت پیشرفت و رویدادهای B2B در این رویداد اشاره کرد و گفت: این بخش‌ها فرصتی عالی برای تبادل نظر و گفت‌وگو پیرامون موضوعات مختلف در حوزه صنایع خلاق، از جمله فعالیت‌های کنسرسیومی، مطالعات و فناوری، نوآوری و توسعه فناوری و همچنین تقدیر از افراد اثرگذار در این حوزه را فراهم می‌کند.

قرایی در پایان سخنان خود، از علاقه‌مندان به حوزه صنایع خلاق برای حضور در این رویداد دعوت کرد و گفت: مانوین، گامی در جهت رونق اقتصاد خلاق و توسعه پایدار است و با گردهم آوردن فعالان این حوزه، زمینه‌ای را برای تبادل دانش، تجارب و ایده‌ها فراهم می‌کند و به پیشرفت و توسعه این صنایع در ایران کمک شایانی خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بزرگترین گردهمایی صنایع خلاق ایران در رویداد مانوین
  • رونمایی از ۶ دستاورد صنایع خلاق و فرهنگی در رویداد ملی «مانوین»
  • سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد
  • شهر خلاق، فرصتی برای مشارکت مردم
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در استان اردبیل
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در اردبیل
  • چادر سنتی مغولی به سبک روز بازسازی شد! (+تصاویر)
  • ضرورت توجه به مطالبات پرستاران در مازندران
  • لزوم توجه به طرح‌های فناورانه برای توسعه گردشگری زنجان
  • چگونه می‌توانیم در خانه‌های خلاق ایرانی یک ایده را به محصول تبدیل کنیم؟