Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه به جای حرف زدن می بایست به منش پهلوانی و جوانمردی عمل کرد، گفت: ورزشکاران باید با درس گرفتن از اخلاق تختی اصول بزرگ اندیشی، جوانمردی و پهلوانی را در سطح جامعه ترویج دهند.

به گزارش ایرنا، عبدالحمید احمدی روز یکشنبه در آیین پنجاهمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی که با حضور جمع زیادی ازمردم و ورزشکاران در ابن بابویه شهر ری برگزار شد، اظهار کرد: اگر امروز جهان پهلوان تختی اسوه و الگوی مطرح در جوانمردی در کشور به شمار می رود، تنها به واسطه روحیه و منش پهلوانی و جوانمردی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه روحیه اخلاق مداری و پهلوانی تختی بعد از گذشت 50 سال در جامعه زنده است، خاطر نشان کرد: تختی نه در حرف بلکه در عمل خود را ثابت کرد و در حال حاضر عمل به مرام، انسانیت، مردمی بودن و افتادگی تختی همچنان میان مردم و ورزشکاران زنده و ماندگار است.
وی گفت: اگر بخواهیم روحیه و فرهنگ پهلوانی در جامعه ترویج یابد، ابتدا باید از خود شروع کنیم تا بتوانیم خصوصیات مثبت و انسان مدارانه را در جامعه پرورش داد.
وی همچنین به یادداشتی از صحبت های وزیر ورزش در خصوص پنجاهمین سالگرد فوت جهان پهلوان تختی اشاره کرد و افزود: ورزشکاران با الگو دادن روحیه پهلوانی در زندگی خود می توانند بزرگ اندیشی، اخلاق، سعه صدر و انسانیت را در جامعه ترویج دهند که این خصوصیات می اتواند به آبادانی کشور هم کمک زیادی کند.
آیین پنجاهمین سالگرد درگذشت غلامرضا تختی صبح امروز - یکشنبه - با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان، مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، فرماندار شهر ری، اعضای شورای شهر و رئیس سازمان ورزش و جمعی از پیشکسوتان و مردم در جوار مرقد وی در ابن بابویه شهر ری برگزار شد.
غلامرضا تختی 5 شهریور 1309 در محله خانی آباد تهران متولد شد.
وی در دوران فعالیت های ورزشی خود، به دلیل کسب موفقیت و افتخار در رقابت های ملی و بین المللی کشتی و همچنین محبوبیت مردمی، ملقب به «جهان پهلوان» شد.
تختی طی سال های 1951 تا 1962 موفق به کسب 4 مدال طلا و 4 مدال نقره در مسابقات قهرمانی کشتی آسیا، جهان و المپیک(3 مدال المپیک، 4 مدال جهانی و یک مدال آسیایی) شد.
جهان پهلوان تختی در 17 دی ماه 1346 درگذشت.
خبرنگار: امین کمالی فر ** انتشار: روح اله صائب
تهرام/7247/3218/6003**1625

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۷۰۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از مدال‌آوران ورزش در سال ١۴٠٢ با حضور رئیس جمهور


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران ورزش کشور، روز سه‌شنبه هفته آینده با حضور آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور برگزار می‌شود.

به گفته وزیر ورزش قرار است در این مراسم ۲۳۰ میلیارد تومان در قالب پاداش به مدال‌آوران اهدا شود.

دیگر خبرها

  • اسبقیان: بانوان هاکی در صورت کسب مدال، پاداش می‌گیرند
  • حضور معاون وزیر ورزش و جوانان در اردوی تیم ملی هاکی سالنی بانوان
  • تجلیل از دختران مدال‌آور ‌رشته‌های‌ ووشو و کاراته در مشهد
  • دیدار ورزشکاران باستانی با آیت الله نورمفیدی
  • همایش پهلوانان و باستانی کاران شهرضا
  • تجلیل از مدال آوران سال ۱۴۰۲ ورزش با حضور رئیس جمهور
  • تجلیل از مدال‌آوران ورزش در سال ١۴٠٢ با حضور حضور رئیس جمهور
  • تجلیل از مدال‌آوران ورزش در سال ١۴٠٢ با حضور رئیس جمهور
  • ناتوانی وشکست استکبارجهانی در برابر اراده ملت ایران بسیار مهم است
  • دستور وزیر ورزش به معاونت قهرمانی در مورد مراسم تدفین مرحوم اسکویی