Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-03@22:48:14 GMT

اولین سامانه مددجویی «ویکی نیکی» رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۷۰۳۵۱

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نشست خبری رونمایی از سامانه مددجویی «ویکی نیکی»، امروز، یکشنبه 17 دی‌ماه، با حضور حجت‌‌الاسلام والمسلمین غلامرضا محمدزاده، مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه استان تهران، حجت‌‌السلام والمسلمین سید هاشم حسینی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف استان تهران، سید مرتضی موسویان، رئیس مرکز فناوری و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجید ولی‌محمدی، مدیر اجرایی سامانه «ویکی نیکی» و جمعی از خیرین در ساختمان اوقاف تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این نشست ولی‌محمدی، مدیر اجرایی سامانه ویکی نیکی، با اشاره به رتبه جهانی ایران در بحث نیکوکاری، گفت: یکی از اهداف ما در راه‌اندازی این سامانه‌ رفع چالش‌ها و مشکلات فناوری در حوزه نیکوکاری است. ما امروز با چهار چالش اساسی شامل عدم وجود اطلاعات بانکی در حوزه نیکوکاری، ضعف تولید محتوا، نبود اطلاعات بانکی مددجویان و همچنین عدم شناسایی و ارتباط مددجویان و خیرین با هم روبرو هستیم.

وی با اشاره به اهداف این سامانه، گفت: ایجاد بانک اطلاعاتی مددجویان کشور و جلوگیری از موازی‌کاری و هدر رفت منابع ‌ در این حوزه از جمله اهداف راه‌اندازی این سامانه‌ است. فرآیند ثبت‌نام در این سامانه هم به این شکل است که ابتدا کد‌ملی و اطلاعات خیرین و مددجویان در سامانه ثبت می‌شود و پس از تأیید سازمان اوقاف، خیرین و مددجویان می‌توانند اطلاعات خود را ثبت و کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را از همین راه در خدمت خیرین قرار دهند.

محمدی با اشاره به اینکه فاز آزمایشی سامانه ویکی نیکی، به اتمام رسیده‌ است، تصریح کرد: ایرادهای اولیه آن انجام شده و فاز بعدی ثبت‌نام توسط خود مددجویان باید انجام شود. افراد می‌توانند به صورت اتوماتیک در سامانه ثبت‌نام کنند و با فرمی که در دسترس آنها قرار دارد، کمک‌های نقدی و غیرنقدی خودشان را در خدمت مددجویان قرار دهند.

در ادامه این مراسم سامانه ویکی نیکی، توسط حجت‌الاسلام والمسلمین محمد‌زاده رونمایی شد و بعد از این مراسم، سید مرتضی موسویان رئیس مرکز فناوری و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه استان تهران، گفت: ما در زمانی زندگی می‌کنیم که تغییرات سرعتش از سیاستگذاری‌ها و وضع قوانین بیشتر شده و این تنها مخصوص کشور ما نیست.

وی افزود: فضای دوم، فضای شفاف‌سازی و غیر گمنامی است، که هر یک از ما هر جایی از فضای دوم که حضور داشته باشیم، اطلاعات ما ثبت می‌شود و قابل کتمان نخواهد بود و از این جهت دستگاه‌های تصمیم‌گیر باید بتوانند هدایت‌ها و تولیدگری خود را در فضای دوم انجام دهند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۷۰۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخگویی به پرسش ‎های مشترکین در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات

 کامران ایمانی فولادی گفت: سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات سامانه‌ای است که توسط دولت برای سهولت شهروندان به اطلاعات درخواستی طراحی و تنظیم شده است.

 وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ از طریق این سامانه به ۱۳ درخواست شهروندان پاسخ داده شده که این درخواست‌ها در باره موضوع‌های مختلف از جمله بن کارت رفاهی، تعداد موتورخانه‌هایی که بهینه‌سازی‌شده، لیست اقدامات انجام شده در زمینه آیین‌نامه مدیریت سبز، وام مددکاری و آمار آموزش‌های ایمنی در مدارس از جمله درخواست‌های مطرح شده در این سامانه بوده است.

 ایمانی فولادی خاطرنشان کرد: ۱۰ درخواست نیز در سال ۱۴۰۱ از شرکت گاز استان البرز در این سامانه ثبت شده که با درخواست‌های سال ۱۴۰۲ به تعداد ۲۳ درخواست شهروندان در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات پاسخ داده شده است.

 وی مطرح کرد: سامانه پیامکی، درگاه سامد، بازرسی ملی گاز، بازرسی استانداری، اداره کل بازرسی استان، تلفن مرکز پاسخگویی به مردم و سامانه ستیران از دیگر راه‌های ارتباطی مردم با شرکت گاز استان البرز است.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • اعمال بسته نوسازی بافت فرسوده در ۵۸۱ شهر
  • رونمایی از سامانه جامع بازار کار به زودی
  • کلنگ‌زنی ۶۰واحد مسکن مددجویی در چهارمحال و بختیاری توسط سپاه
  • رونمایی از پهپاد چینی در بغداد؛ رقابت پکن و واشنگتن در منطقه
  • تجهیزات بانک امانات خانه هلال دشتستان رونمایی شد
  • پاسخگویی به پرسش ‎های مشترکین در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات
  • چالش تازه طلا فروشان با ثبت اطلاعات
  • جنجال جدید طلافروشان
  • اتصال آنلاین اطلاعات خرید و فروش به سامانه املاک و اسکان
  • بزودی صدور دسته چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد