Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، محمد ابدالی‌پور، سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان، امروز، 17 دی در جمع خبرنگاران در رابطه با برنامه‌های دبیرخانه مساجد در دهه فجر، به نقش محوری و مهم مساجد در پیروزی انقلاب و همچنین تداوم انقلاب اشاره کرد و گفت: به‌مناسبت گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی برنامه‌های متنوعی توسط کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه با اشاره به نقش مساجد در تربیت نسل انقلابی و همچنین مقابله با توطئه‌های دشمنان، افزود: دشمن به‌دنبال جدا کردن نسل جوان و نوجوان از مساجد و ارزش‌های دینی است، این در حالی‌است که رونق مساجد و تقویت برنامه‌های فرهنگی و هنری مساجد، موجب خنثی شدن توطئه‌های دشمنان می‌شود.
سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان، با تاکید بر ضرورت برگزاری باشکوه جشن گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، اضافه کرد: در دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان لرستان پنج کمیته تخصصی برای بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی تشکیل شده است.
سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان لرستان، ادامه داد: کمیته روابط عمومی و تبلیغات، کمیته فرهنگی، کمیته بانوان، کمیته روستایی و کمیته اداری و پیگیری در دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان لرستان تشکیل شده است.
ابدالی‌پور، بیان کرد: همچنین برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی با رویکرد گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به فعالیت 387 کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان لرستان، اظهارکرد: ده‌ها عنوان برنامه ویژه سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مناطق شهر و روستایی استان لرستان برگزار می‌شود.
سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان، اظهارکرد: برگزاری یادواره‌های شهدا، دیدار با خانواده شهدا، مسابقه پیامکی فجر مهر، اجرای تئاترهای صحنه‌ای و خیابانی، برنامه 10 شب 10 مسجد ازجمله برنامه‌های دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان به‌مناست دهه فجر انقلاب اسلامی است.
وی افزود: تقویت برنامه‌های مسجد محور با رویکرد نهادینه‌سازی فرهنگ دینی در جامعه از مهم‌ترین برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است.
ابدالی‌پور با بیان این‌که مقابله با توطئه‌های فرهنگی دشمنان از مهم‌ترین اهداف تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است، افزود: تقویت فعالیت‌های فرهنگی و دینی به‌ویژه برنامه‌های مسجدمحور راه مقابله با توطئه‌های دشمنان است.
وی با بیان این‌که نهادینه‌سازی فرهنگ دینی و بصیرت‌افزایی سدی مستحکم در برابر توطئه‌های دشمنان ایجاد می‌کند، فعالان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را سربازان لشگر حق دانست و خاطرنشان کرد: تقویت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بستری برای تقویت فرهنگ دینی وکمک به تربیت نسل جوان است.
ابدالی‌پور، فعالیت در مساجد را توفیق الهی دانست و اضافه کرد: جذب جوانان به مساجد از رویکردهای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است لذا باید مدیران و اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برای تقویت اخلاق اسلامی، تقوا و بصیرت جوانان برنامه‌ریزی داشته باشند.
سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان لرستان، گفت: برنامه‌ریزی، هدف‌گذاری کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و مخاطب‌شناسی باید در صدر فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قرار گیرد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۷۰۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات جریمه قطعی بدحجابی از زبان عضو کمیسیون ویژه لایحه عفاف و حجاب

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدتقی نقدعلی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، درباره نحوه برخورد با افراد بی‌حجاب طبق لایحه عفاف و حجاب گفت: در لایحه عفاف و حجاب که اگر مورد تایید نهایی شورای نگهبان قرار بگیرد مرحله اول را در قالب یک تذکر پیامکی با یک جریمه معلق قرار دادیم و در مرحله بعد اگر طرف اصرار بر کشف حجاب داشت جریمه قطعی خواهد شد و در مرحله سوم پروسه قضایی را تعریف کردیم.

وی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: ماده ۶۳۸ قانون فعلی بی‌حجابی را جرم‌انگاری کرده است و جرم هم علی‌القاعده جرم مشهود است و نیروهای انتظامی طبق آن عمل می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: اگر لایحه به مجلس بیاید وضعیت از نظر کیفیت برخورد تعدیل می‌شود.

نقدعلی اظهار کرد: تشکیل ستاد حجاب از تکالیف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و سال‌های سال است که تشکیل ستاد حجاب تکلیف شده است و مطابق آن پیش می‌روند.

وی گفت: کارکرد ستاد حجاب این است که دستگاه‌ها را جمع می‌کند و تکالیف اجرایی و عملیاتی کردن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را تدوین می‌کند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902916

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • مراحل برخورد با افراد بی‌حجاب بر اساس لایحه عفاف و حجاب
  • جزئیات جریمه قطعی بدحجابی از زبان عضو کمیسیون ویژه لایحه عفاف و حجاب
  • پخش مستندی که ساخت آن پنج سال طول کشید/ «نائب الامام» در شبکه افق
  • اولین جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار برگزار شد
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • دسته‌های عزای امام صادق (ع) از مدارس تا مساجد برپا می‌شود