Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@04:17:10 GMT

تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در باغ های دزفول

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۷۰۷۱۸

تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در باغ های دزفول

دزفول - ایرنا - کارشناس حقوقی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول گفت: تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در باغ های این شهرستان با هدف حفظ گونه های مختلف درختان مرکبات و جلوگیری از تغییر کاربری مزارع با حکم قضایی در دست پیگیری و اجراست.

محمد خورشید زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هدف از تخریب این سازه ها را جلوگیری از تغییر کاربری و ساخت و ساز در زمین های کشاورزی عنوان کرد و گفت: در صورت ادامه روند ساخت و ساز غیرمجاز در باغ ها و زمین های کشاورزی ، در سالهای آینده زمین کشاورزی در منطقه باقی نمی ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود:از ابتدای امسال تاکنون با حکم قضایی 2 مورد تخریب ساخت و ساز شامل ساختمان و قطعه بندی زمین کشاورزی و باغ در دزفول تخریب شده و امروز هم حکم تخریب ساختمانی در باغی حوالی سنجر دزفول اجرا شد.
خورشیدزاده گفت:شکایت علیه ساخت و ساز غیرمجاز از سوی جهاد کشاورزی تقدیم دادگستری شده و پس از طی مراحل قانونی دستور تخریب سازه از سوی قاضی پرونده صادر شده است و اکنون به مرحله اجرای حکم رسیده است.
وی ادامه داد:برای ساخت هرگونه سازه در باغ های دزفول سه شرط داشتن سند ثبتی ، عمر بالای سه سال باغ و وسعت بالای نیم هکتار ضروری است ضمن اینکه فرد متقاضی باید تقاضای ساخت و ساز را به کمیسیون تبصره یک ارایه کند.
کارشناس حقوقی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول افزود: در صورت تایید و پذیرش تقاضا در کمیسیون مذکور کشاورز و باغدار می تواند نسبت به ساخت و ساز در باغ و اراضی کشاورزی اقدام کند در غیر این صورت تخلف محسوب شده و با حکم قضایی تخریب می شود.
با استقبال گردشگران از باغ های شهرستان دزفول در سالهای اخیر تفکیک باغ های مرکبات به قطعات کوچک و فروش آنها رونق گرفته است ضمن اینکه در بسیاری از باغ های منطقه به صورت غیر مجاز ساختمان و ویلا ساخته شده است.
پنجهزار و 500 هکتار باغ مرکبات در شهرستان دزفول وجود دارد.
برخی مرکبات دزفول از جمله پرتقال به لحاظ کیفیت به عنوان یک برند در بازار مصرف کشور شناخته می شود.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۷۰۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع 2 بنای غیرمجاز در ساری

به گزارش جام جم آنلاین مازندران، سید اسماعیل علوی اظهار کرد: دو فقره حکم تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی در روستای لالا بخش چهاردانگه این شهرستان اجرایی شد. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری تصریح کرد: این بناهای غیرمجاز به مساحت 80 و 250 مترمربع قلع و قمع و به اراضی کشاورزی و چرخه تولید بازگشت.

علوی با بیان اینکه هرگونه تغییر کاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت و ساز و دیوارکشی در مزارع و باغ‌ها بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی ممنوع است، گفت: بر اساس قانون علاوه بر قلع و قمع بنا‌های احداثی با متخلفان مطابق قانون برخورد خواهد شد. 

دیگر خبرها

  • مقابله با زمین‌خواری و تخریب اراضی در ایام نوروز
  • شناسایی ۳۵ تغییر کاربری و ساخت و ساز غیرمجاز در دشتستان و تنگستان
  • مقابله با زمین خواری و تخریب اراضی در ایام نوزور
  • عزم جدی برای مقابله با ساخت‌وساز غیرمجاز در نهاوند
  • تخریب ۲۳ بنای غیرمجاز در باغ‌های نهاوند
  • اجرای حکم تخریب قریب به ۲۰۰ بنا در اراضی کشاورزی گیلان
  • آزادسازی ۴۰۰۰ مترمربع از اراضی کشاورزی شهرستان دورود
  • تخریب ۲۳ بنای غیرمجاز در باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی نهاوند
  • قلع و قمع 2 بنای غیرمجاز در ساری
  • کسادی بازار فروش و صادرات محصولات کشاورزی در دزفول+فیلم