Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز- ایرنا- سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، با اشاره به آمار بالای تلفات ناشی از حوادث ترافیکی در این استان گفت: ضرورت دارد که دستگاه های اجرایی ذی ربط و مسئول با جدیت زیاد برای کاهش این تلفات کوشش کنند.

عنایت الله رحیمی، یکشنبه در کمیسیون ایمنی راه های استان در شیراز افزود: مردم هم می توانند با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی کمک کنند که این آمار روز به روز کمتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد:براساس نظرات کارشناسی، عامل انسانی بیشترین میزان دخالت در وقوع حوادث ترافیکی و تصادفات جاده ای و شهری را دارد و بنابراین فرهنگ سازی و ارائه آموزش های لازم به رانندگان و همچنین همکاری آنها زمینه ساز کاهش تلفات خواهد بود.
رحیمی اظهار کرد:در حقیقت برای کاهش حوادث و به تبع آن تلفات ناشی از حوادث نیاز به برنامه ریزی های مدون و جامع داریم تا با پیاده سازی و اجرای آنها در یک دوره زمانی روند کاهش حوادث را شاهد باشیم.
او گفت: این برنامه ها باید برای مقاطع زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در حوزه رفع مشکلات راه ها، اعمال قانون و فرهنگ سازی تعریف و عملیاتی شود.
سرپرست معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری فارس،ضمن قدردانی از فعالیت های پلیس راهنمایی و رانندگی و نظارت وکنترل ترددهای درون و برون شهری افزود:پلیس برای افزایش نظارت خودنیازمند تجهیزات و امکاناتی است که باید این امکانات از جمله خودرو تامین شود تا با افزایش گشت های محسوس و نامحسوس در محورهای اصلی استان بتوانیم از میزان حوادث بکاهیم.
رحیمی افزود: در بحث ایمن سازی راه ها نیز باید در محورهای پرتردد و حادثه خیز استان موارد ایمنی به سرعت اجرا شود.
بنا بر اعلام معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل فارس،این استان در صدر فهرست جانباختگان حوادث رانندگی قرار دارد.
آمار اعلامی پزشکی قانونی فارس گویای آن است که در هفت ماه امسال، 927 مورد فوت ناشی از سوانح ترافیکی در استان رخ داده است.
به گفته سعید غلامزاده مدیرکل پزشکی قانونی فارس، 673 فوتی در سوانح ترافیکی برون شهری و 254 مورد در سوانح ترافیکی درون شهری رخ داده است.
بر این اساس، در هفت ماه امسال 17 هزارو 400 نفر در سوانح ترافیکی استان مصدوم شده اند.
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6122

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۷۱۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۱۷ مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت

آفتاب‌‌نیوز :

بابک یکتاپرست درباره جزئیات حوادث ترافیکی هفته گذشته گفت: در هفته‌ای که گذشت، ۲۳۳ حادثه ترافیکی به سازمان اورژانس کشور اعلام شد که به مصدومیت ۱۳۱۷ نفر و کشته شدن ۶۲ نفر، انجامیده است. در این بازه زمانی، ۱۱۱۷ مصدوم ناشی از حوادث رانندگی نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. همچنین ۲۰۰ نفر در محل درمان شدند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره استان‌هایی که در هفته گذشته دارای بیشترین حوادث ترافیکی بودند نیز گفت: در استان سیستان وبلوچستان ۲۲ حادثه با ۱۲۴ مصدوم و دو فوتی، استان فارس ۲۰ حادثه با ۱۰۸ مصدوم ۱۰ فوتی و و در استان تهران ۱۸ حادثه با ۷۹ مصدوم و شش فوتی رخ داده است.

وی افزود: در این بازه زمانی، ۱۱ حادثه در حوزه حمل و نقل عمومی داشتیم که ۱۰۸ مصدوم و دو کشته برجای گذاشت. همچنین در حوزه حوادث تریلی و کامیون‌ها نیز ۱۰۱ زخمی و ۲۱ کشته اعلام شده است. در حوزه تصادفات وانت‌بار‌ها نیز در این هفته، ۷۲ زخمی و چهار کشته داشتیم.

یکتاپرست گفت: ۱۵ حادثه در مورد تصادفات موتورسیکلت‌ها به ثبت رسید که۵۶ نفر زخمی داشت و سه نفر نیز کشته شدند.

وی با اشاره به مهم‌ترین حادثه ترافیکی هفته گذشته افزود: در ۱۳ اردیبهشت ماه، یک دستگاه سمند با یک دستگاه خودروی سوزوکی تصادف کرد که این حادثه در تبریز، چهار کشته و سه مجروح برجای گذاشت. 

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در هفته گذشته، ۴۱۲ حادثه غیرترافیکی به ثبت رسید که مهم‌ترین آن حادثه حریق یک لنج در جزیره هرمز بود که باعث فوتن سه نفر و زخمی شدن شش نفر شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کاهش تلفات جاده ای از مهمترین اولویت های کشور است
  • مخبر: مشکل واردات اتوبوس برون‌شهری در اسرع وقت حل شود
  • کاهش تلفات جاده‌ای و رفع نقاط حادثه‌خیز از اولویت‌ها است
  • اجرای عملیات لای‌روبی و پاکسازی رودخانه اراک
  • احداث ۱۲ دستگاه دوربرگردان در محور‌های مواصلاتی مازندران
  • ۱۳۱۷ مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت
  • سیستان‌وبلوچستان، فارس و تهران رکوددار بیشترین تعداد حوادث ترافیکی در کشور
  • تصادف در جاده اردبیل _ سرچم / ۲ فوتی و ۸ مصدوم
  • تلاش ۲۴ ساعته سازمان خدمات موتوری اصفهان در حوادث شهری
  • کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده‌ای در تعطیلات جاری/ فوت ۱۰۹ نفر