Web Analytics Made Easy - Statcounter

از جدیدترین سیاسی‌کاری‌های آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، شنیده شده، لامعی قرار است فردی را برای مدیریت آموزش و پرورش شهرستان قاین منصوب کند که از اصلاح‌طلبان تندرو است و حتی کوچک‌ترین سابقه مدیریتی در کارنامه‌اش ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، آموزش و پرورش زیرساخت اصلی علم و تحقیق در کشور و وظیفه آموزش و پرورش تربیت نسلی «با ایمان، با وفا، مسئولیت پذیر، دارای اعتماد به نفس، مبتکر، راستگو، شجاع، با حیا، اهل تفکر و اندیشه، عاشق کشور و نظام و مردم، و دوستدار مصالح کشور» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داشتن نگاه‌هاى جریانى، سیاسى، حزبى و جناحى، براى آموزش و پرورش سَم است. متأسفانه در دورانی، این نگاه غالب شد و خسارت‌های فراوانی به همراه آورد.

 

این سخنان، بخشی از سخنان امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص آموزش و پرورش است که همه‌ی ما به خصوص مسئولان، بارها شنیده‌ایم اما این‌که به این فرمایش گران‌سنگ مقام معظم رهبری حداقل در استان ما چقدر عمل شده، اما و اگرهای فراوان پیش رو خواهد بود.

 

سیاسی‌کاری در آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی تا آن‌جا پیش رفته که حدودا دو ماه قبل در قالب پویشی خبری؛ بسیاری از معلمان و مدیران واحدهای آموزشی سطح استان نسبت به برخورد سیاسی مدیرکل و مدیران شهرستانی آموزش و پرورش استان استنادات فراوان ذکر کردند.

 

اما در نهایت تمام این استنادات و درخواست پاسخگوئی با نسبت دادن صفت لجن‌پراکن به رسانه‌های منتقد و خود معلمان و مدیران منتقد همراه شد.

 

یکی از انتقادات فراوانی که توسط معلمان استان به رسانه‌ها ارسال و توسط خاورستان و برخی رسانه‌های دیگر منتشر شد این بود که مدیران شهرستانی و استانی آموزش و پرورش خراسان جنوبی افراد شایسته، باسابقه و حتی افرادی که در زمان انتخابات دقایقی کوتاه در ستاد انتخاباتی آیت‌الله رئیسی حضور پیدا کرده بودند را در آموزش و پرورش حتی تا حد سرایدار، برکنار کردند و بعد از آن، به افرادی مسئولیت داد که از لحاظ سیاسی، تندرو و گاهی افراطی هستند. طیف گسترده این تغییرات در همه شهرستان‌ها نشان از این داشت که مدیریت استانی یعنی لامعی نه تنها از آن خبر دارد بلکه نسبت به آن رضایت هم دارد. 

 

دامنه‌ی این سیاسی‌کاری‌ها به قدری افزایش یافت که صدای مردم، برخی مسئولان و حتی  نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را نیز درآورد و اعتراض‌ها به اقدامات سیاسیِ لامعی از استان فراتر رفت و به دولت رسید اما جواب لامعی، جوابی توهین‌آمیز بود: "لجن‌پراکنی نکنید"

 

جالب این‌جاست که وی در ابتدا معتقد بود "اگر ما نگاه سیاسی را وارد آموزش و پرورش کنیم به مردم و جامعه خیانت کرده‌ایم"!، اما خلاف آن‌چه گفته بود که به نظر می‌رسد آن سخن نیز به جهت منحرف کردن افکار عمومی بوده است، بیشترین سیاسی‌کاری‌ها را انجام داد. جالب‌تر از آن، این است که وی حتی اقدامات خود را سیاسی‌کاری نمی‌داند و از این اقداماتش حمایت می‌کند! هم‌چنان‌که در سوم آبان‌ماه سال‌جاری در شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: نقل و انتقالات فرهنگیان امسال به خوبی انجام شد! برخی موضوعاتی سیاسی را نادرست به آموزش پرورش خراسان جنوبی نسبت دادند و مدعی شدند ما سیاسی‌کاری انجام می دهیم! (متن این خبر را از اینجا بخوانید)

 

قلع و قمع گسترده در آموزش و پرورش خراسان جنوبی و انتصابات سیاسی، از سیاسی‌کاری‌های مهم مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی است. (متن این خبر را از اینجا بخوانید)  در این خصوص افراد شایسته و ارزشی هم به جرم حمایت از رقیب دولت در دوران انتخابات قربانی سیاست‌های نادرست و متعصبانه مسئولان شدند. (متن این خبر را از اینجا بخوانید) افرادی که طی سال‌های خدمتشان در سنگر تعلیم و تربیت کارنامه درخشانی دارند، و خراسان جنوبی کسب 324 رتبه زیر هزار توسط دانش آموزان در آزمون سراسری 96 و رتبه دوم علمی و قبولی کشور را مدیون آن‌هاست. مگر نه این است که در پشت پرده این موفقیت‌ها معلمین توانمند و دلسوز نقش اساسی دارند و آیا تاکنون سیستم آموزشی استان ناموفق بوده که هدف از تغییرات ایجاد شده در مدارس خراسان‌جنوبی را «افزایش کیفیت آموزشی» ذکر نموده و هدف از اجرای بخشنامه طرح 3 هزار در برخی از ادارات آموزش و پرورش استان را به معنی برقراری عدالت آموزشی و استفاده بهینه از منبع ارزشمندی به نام نیروی انسانی در آموزش و پرورش می‌دانند؟ مگر اجرای عدالت تنها با قلع و قمع افراد محقق می‌شود؟

  ازجمله‌ی این انتصاب‌ها که در ماه گذشته رقم خورد، انتصاب فردی به عنوان یکی از معاونان اداره آموزش و پرورش شهرستان زیرکوه بود که نورچشمی اصلاحات بوده و از طرفی اعتراضات بسیاری از فرهنگیان را دنبال داشته است. با توجه به بی‌تجربگی معاون جدید اداره آموزش و پرورش شهرستان برای پست معاونت، فرهنگیان شهرستان نسبت به این موضوع اعتراض کردند که پس از این اعتراض، برای مدتی موضوع مسکوت مانده بود، اما بعد از مدتی در فضایی که مدیران آموزش و پروش احتمال فراموش شدن این موضوع را می‌دادند یا به اصلاح "آب‌ها از آسیاب افتاد" دوباره و پس از آرام‌شدن فضا، وی را برای تصدی این پست معرفی و مسئولیت وی ابلاغ شد. (متن این خبر از اینجا  بخوانید)     ناکارآمدی را نیز می‌توان از دیگر ویژگی‌های لامعی برشمرد. نداشتن معلم  در برخی مدارس سطح استان خراسان جنوبی باگذشت مدت زمان زیادی از آغاز سال تحصیلی ازجمله‌ی این موارد است. (متن این خبر را از اینجا بخوانید) بهتر است مدیرکل آموزش و پرورش استان به جای سیاسی‌کاری، دنبال حل موضوعاتی مانند فضای آموزشی در خراسان جنوبی باشند چراکه به گفته‌ی وی، در بیرجند 24 کلاس درس کمبود داریم و در شمال شهر همان طور که بحران آب وجود دارد این بحران هم محسوس است. (متن این خبر را از اینجا بخوانید) 

 

از جدیدترین سیاسی‌کاری‌های آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، شنیده شده، لامعی قرار است فردی را برای مدیریت آموزش و پرورش شهرستان قاین منصوب کند که حتی کوچک‌ترین سابقه مدیریتی در آموزش و پرورش را در کارنامه‌اش ندارد و فقط به دلیل وابستگی سیاسی، قرار است مسئولیت مهم مدیریت آموزش و پرورش شهرستان قاین به وی سپرده شود. وی اکنون به برگزاری کلاس‌های زبان خارجی در آموزشگاهی در قاین مشغول است.

 

در صورت صحت این خبر که گویا توسط مراجعی در آموزش و پرورش قاین تأیید شده است می‌توان نتیجه گرفت که کارآمدی و مدیریت نهادی مهم همچون آموزش و پرورش شهرستانی بزرگ همچون قاین که از یک طرف با فرهنگیان و معلمان سر و کار دارد و از سوئی دیگر سرنوشت تعلیم و تربیت 12 سال از دانش آموزان را بر عهده گرفته در اختیار فردی قرار گرفته است که کوچک‌ترین سابقه مدیریتی حتی در حد یک واحد آموزشی درون آموزش و پرورش را ندارد.  این در حالی است که بسیاری از مدیران ولائی آموزش و پرورش در سطح شهرستان‌ها فقط به گوشه و کنار گمارده شده و کنج عزلت گرفته‌اند.

 

انتصاب مسئولین کم‌تجربه و ناکارآمد در آموزش و پرورش و فقط در نظر گرفتن ملاک وابستگی حزبی و سیاسی در این انتصابات، حرمت معلمان و دانش‌آموزان و این نهاد مقدس را زیر سوال می‌برد که می‌بایست مدیرکل در این خصوص جوابگوی افکار عمومی باشد. 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۷۱۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم برای معلمان غیردولتی؛‌ کاهش محسوس ساعات کاری در هفته با بیمه کامل

به گزارش همشهری آنلاین احمد محمودزاده گفت: آن چیزی که در آموزش و پرورش مهم است محیط کلاس، معلم و دانش‌آموز است و ما پیگیر این هستیم که معلمان حضور ثمربخشی در کلاس‌های درس داشته باشند.

وی افزود: در بازنگری قانون در رویکردهای حمایتی و نظارت بر مدارس غیردولتی، نگاه ویژه‌ای به معلمان مدارس غیردولتی داشته‌ایم. سال‌ها در حق این معلمان اجحاف شده بود و نوعا معلمان در قالب قانون کار، مانند کارگر بودند در حالی که معلم کارگر نیست و بخشی از حضور معلم در کلاس درس و بخشی در محیط‌های یادگیری است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تلاش کردیم ۴۴ ساعت معلمان کاهش یابد و در مجموع به ۳۰ ساعت رسیدیم و این موضوع ابلاغ شده است. بنابراین از امسال معلمان مدارس غیردولتی ۳۰ ساعت کار می‌کنند و با این ساعات فعالیت نیز بیمه آن‌ها کامل خواهد بود.

کد خبر 848925 برچسب‌ها خبر مهم معلمان

دیگر خبرها

  • ضرورت تربیت و پرورش نیرو علیه استکبار جهانی
  • خبر مهم برای معلمان غیردولتی؛‌ کاهش محسوس ساعات کاری در هفته با بیمه کامل
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • اخذ موافقت ایجاد دو دانشگاه فرهنگیان در خراسان جنوبی
  • اضافه شدن هزار و ۴۸۰ نیروی جدید به آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • دوگانگی مدیریتی در منطقه آزاد اروند سبب ناهماهنگی در اجرای امور کارگری
  • جذب سهمیه ۱۲۸۰ معلم برای خراسان جنوبی
  • ۴۸۰ کودک بازمانده از تحصیل در خراسان جنوبی به چرخه آموزش برگشتند