Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@03:37:48 GMT

ضرورت نهادینه کردن روحیه جوانمردی در ورزش

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۷۱۷۶۸

ضرورت نهادینه کردن روحیه جوانمردی در ورزش

تهران -ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران گفت: ورزش عرصه ظهور اخلاق، انسانیت، مروت و جوانمردی است و باید روحیه جوانمردی را در ورزش نهادینه کرد.

رضا گل محمدی روز یکشنبه در حاشیه مراسم پنجاهمین سالگرد جهان پهلوان تختی در ابن بابویه شهر ری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اخلاق ورزشی را باید با الگو پذیری از بزرگان و پهلوانان ورزشی در جامعه نهادینه کرد چرا که بسیاری از بد اخلاقی ها در جامعه با فرهنگ سازی و توجه به روحیه جوانمردی گسترش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه حضور در چنین آیین هایی یک وظیفه ملی، انسانی و احترام به سنبل پهلوانی ورزش کشور است، گفت: با گذشت 50 سال از درگذشت مرحوم تختی شاهد برگزاری باشکوه سالگرد وی هستیم و این روح پهلوانی و اخلاق مداری تختی است که باعث ماندگاری وی شد.
گل محمدی با بیان اینکه تختی تنها پهلوان شهر تهران نبوده و متعلق به تمام کشور است، تاکید کرد: امیدواریم در سال های آینده با گسترش برنامه های ورزشی بتوان شخصیت و منش پهلوانی این بزرگ مرد را در ورزش تهران ترویج داد.
** تختی الگوی دینداری، گذشت و انفاق
رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران نیز در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بخش قهرمانی و پهلوانی 2 موضوع جداگانه در ورزش به شمار می رود چرا که توسعه ورزش با روحیه پهلوانی عجین شده است.
محمد رضایی ادامه داد: مرحوم تختی منشاء دینداری، پهلوانی، گذشت، انفاق، شجاعت، عفت، صداقت و راد مردی بود و الگوبرداری جوانان از این شاخص های اخلاقی مثبت می تواند در ارتقای فرهنگ کشور کمک اساسی کند.
وی خاطرنشان کرد: این روحیه پهلوانی تا ابد در میان مردم زنده است و به نیکی یاد خواهد شد.
غلامرضا تختی 5 شهریور 1309 در محله خانی آباد تهران متولد شد.
وی در دوران فعالیت های ورزشی خود، به دلیل کسب موفقیت و افتخار در رقابت های ملی و بین المللی کشتی و همچنین محبوبیت مردمی، ملقب به «جهان پهلوان» شد.
تختی طی سال های 1951 تا 1962 موفق به کسب 4 مدال طلا و 4 مدال نقره در مسابقات قهرمانی کشتی آسیا، جهان و المپیک(3 مدال المپیک، 4 مدال جهانی و یک مدال آسیایی) شد.
جهان پهلوان تختی در 17 دی ماه 1346 درگذشت.
تهرام/7247/3218/6003
خبرنگاران: امیر جعفری و امین کمالی فر ** انتشار: روح اله صائب

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۷۱۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه‌شنبه؛ تجلیل از مدال‌آوران با حضور رئیس جمهور

زمان برگزاری مراسم تجلیل از مدال‌آوران ورزش کشور با حضور رئیس جمهور، مشخص شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد که مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران ورزش کشور، روز سه‌شنبه هفته آینده با حضور آیت الله رئیسی، رئیس جمهور برگزار می‌شود.

به گفته هاشمی قرار است در این مراسم 230 میلیارد تومان در قالب پاداش به مدال‌آوران اهدا شود.

همچنین قرار است فردا (پنج‌شنبه) جلسه‌ای در وزارت ورزش با حضور روسای فدراسیون‌ها پیرامون مراسم تجلیل از مدال‌آوران برگزار شود و آخرین هماهنگی‌ها درخصوص این مراسم صورت بگیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اسبقیان: بانوان هاکی در صورت کسب مدال، پاداش می‌گیرند
  • دیدار ورزشکاران باستانی با آیت الله نورمفیدی
  • همایش پهلوانان و باستانی کاران شهرضا
  • تجلیل از مدال آوران سال ۱۴۰۲ ورزش با حضور رئیس جمهور
  • تجلیل از مدال‌آوران ورزش در سال ١۴٠٢ با حضور حضور رئیس جمهور
  • تجلیل از مدال‌آوران ورزش در سال ١۴٠٢ با حضور رئیس جمهور
  • تجلیل ۲۳۰ میلیاردی از مدال‌آوران ورزش با حضور رئیسی
  • تجلیل از مدال آوران سال ۱۴۰۲ ورزش با حضور رییس جمهور
  • ناتوانی وشکست استکبارجهانی در برابر اراده ملت ایران بسیار مهم است
  • سه‌شنبه؛ تجلیل از مدال‌آوران با حضور رئیس جمهور