Web Analytics Made Easy - Statcounter

وین - ایرنا - آنگلا مرکل صدراعظم آلمان از امروز (یکشنبه) مذاکرات سیاسی را این بار با حزب 'سوسیال دمکرات' برای تشکیل دولت ائتلافی و خروج این کشور از بن بست سیاسی در پی انتخابات دوم مهر ماه، ازسرمی گیرد.

به گزارش ایرنا، مذاکرات حزب راست میانه اتحاد دمکرات مسیحی مرکل با حزب چپ میانه سوسیال دمکرات در این هفته حول این موضوع خواهد بود که آیا زمینه های مشترک کافی برای آغاز مذاکرات رسمی تشکیل دولت تا ماه مارس یا آوریل (اسفند - فروردین) وجود دارد یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو حزب پس از مباحثات اولیه، روز چهارشنبه گذشته در بیانیه ای اعلام کردند که 'اعتماد افزایش یافته و درباره آغاز مذاکرات، خوشبین هستیم'.
مذاکرات این دو حزب، دشواری هایی در خصوص مسائل مربوط به مهاجران و همچنین موضوعات اجتماعی دارد. 'مارتین شولتس' رئیس حزب سوسیال دمکرات گفته که محافظه کارها (دمکرات مسیحی) باید هم در موضوع مهاجران و هم رفاه اجتماعی و افزایش مالیات بر افراد پرآمد، امتیازاتی بدهند. وی به روزنامه 'بیلد' گفته که 'مذاکرات دشوار خواهد بود و ما محکم می ایستیم'.
در این حال نتیجه یک نظرسنجی در مجله 'فوکوس' حاکی است که حمایت عمومی از تشکیل دولت 'ائتلاف بزرگ' بین دو حزب دمکرات مسیحی و سوسیال دمکرات (احزاب اول و دوم حاضر در پارلمان) کاهش یافته است. بر اساس این نظرسنجی ، 30 درصد از مردم آلمان طرفدار بازگشت دولت ائتلافی این دو حزب هستند و 34 درصد نیز انتخابات مجدد را ترجیح میدهند. یک نظرسنجی دیگر شبکه 'آ.آر.دی' حاکی است که تنها 45 درصد مردم نگاه مثبتی به یک دولت جدید 'ائتلاف بزرگ' دارند و 52 درصد آن را یک راهکار بد میدانند.
مذاکرات حزب دمکرات مسیحی مرکل با دو حزب دمکرات های آزاد (لیبرال) و سبزها برای تشکیل ائتلاف موسوم به جامائیکا به علت اختلافات در مورد سیاست های مختلف پس از حدود یک ماه، یکشنبه شب 28 آبان ماه به شکست انجامید. اکنون مرکل با دو گزینه تشکیل دولت موسوم به ائتلاف بزرگ با حزب سوسیال دمکرات یا دولت اقلیت - به احتمال فراوان با حزب سبزها - رو به رو است که در این صورت هم به همراهی حزب سوسیال دمکرات در پارلمان نیاز خواهد داشت. در صورت شکست این راهکارها ، انتخابات پارلمانی مجدد در آلمان برگزار خواهد شد.
آلمان برای اولین بار از سال 1949 تاکنون در شب کریسمس امسال فاقد دولت بود و هم اکنون دولت قبلی کفیل اداره امور جاری کشور است. وضعیت در پارلمان نیز به علت نامشخص بودن احزاب دولت ائتلافی همچنان بلاتکلیف است و پارلمان جدید کار خود را بطور جدی آغاز نکرده است.
در همین حال، نتایج یک نظرسنجی جدید که اوایل دی ماه منتشر شد، نشان می دهد: حدود نیمی از مردم آلمان خواستار کناره گیری مرکل از مقام صدراعظمی این کشور تا پیش از انتخابات بعدی در سال 2021 هستند.
مرکل روز 22 نوامبر 2005 به عنوان اولین صدر اعظم زن در آلمان کار خود را آغاز کرد و تاکنون سه دوره این مقام را بر عهده داشته و روز 22 نوامبر سال گذشته (دوم آذر ماه 1395) وارد دوازدهمین سال صدارت عظمای خود شده و چنانچه موفق به تشکیل دولت ائتلافی شود، برای چهارمین بار عهده دار این مسئولیت خواهد بود.
اروپام**1078**1486**خبرنگار: بابک جعفری**انتشاردهنده: محسن شریفی**

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۷۲۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان تربیت کنندگان آینده سازان کشورند

مهدی رمضانی صبح امروز در مراسم زنگ سپاس معلم و گرامیداشت روز معلم در مدرسه شهیده ژیلا مقبل سنندج با تبریک روز معلم، اظهار کرد: معلمان ماننده شهیده مقبل و ۵۶۴ زن شهیده کردستان با ایثار و از خودگذشتگی ما را به این نقطه از آرامش و امنیت و دانش و علم رسانده‌اند.

وی افزود: معلمی رسالت و تکلیف آمیخته با عشق انگیزه و محبت است، اما شغل یک معنای بسیار سطحی و قشری دارد که در برابر یک انجام وظیفه پاداشی می‌گیرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان ادامه داد: معلمان ما همانگونه که به امر آموزش و دانشمندکردن دانش‌آموزان تلاش می‌کنند باید به فهم و آموزش سیاسی هم مبادرت کنند.

رمضانی یادآوری کرد: امنیت امروز ما به یمن معلمان ایثارگرپرور و شهیدپرور مانند شهیده ژیلا مقبل است که جان خود را در راه پرورش دانش‌آموزان دادند.

ناظمی جلال مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان ضمن قدردانی اززحمات و تلاش‌های جامعه فرهنگی به ویژه معلمان گفت: همزمان با هفته پاسداشت مقام معلم برنامه‌های متنوعی درسطح استان اجرا وازمعلمان نمونه و تلاشگر تجلیل خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • شروع مذاکرات بایرن مونیخ و لروی سانه؛ پیش ما بمان!
  • استانداردهای دوگانه آلمان در قبال پوتین و نتانیاهو
  • معلمان تربیت کنندگان آینده سازان کشورند
  • جزئیات جدید از پیشنهاد مصر درباره غزه؛ تل‌آویو با خروج نیروهایش از «نتزاریم» موافقت کرد
  • جلسات قالیباف و رقبایش با منتخبان مجلس دوازدهم به روایت فرید موسوی /فعلا خبری از مرامنامه و مانیفست نیست
  • تلاش آمریکا برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند
  • عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ