Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام و المسلمین رستمی معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در بیست و یکمین طرح ازدواج دانشجویی که در این نهاد برگزار شد، گفت: قطعا امروز بحث ازدواج در جامعه و تشکیل نظام خانواده به لحاظ دینی، اجتماعی و فرهنگی حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: موضوع ازدواج و اهمیت آن در بنای یک جامعه متعالی و سالم برکسی پوشیده نیست و زیباترین بنا در جوامع انسانی ازدواج است.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: در واقع از نظر قرآن کریم کسی که ازدواج می کند نیمی از دین خود را کامل کرده، چرا که 2 رکعت نماز شخص متاهل برابری می کند با 70رکعت نماز مجرد است.

تاثیر ازدواج بر استحکام زندگی و شکل گیری جامعه مطلوب

حجت الاسلام و المسلمین رستمی گفت: در مطالعات امروزی جامعه شناسی و علوم اجتماعی تاثیر ازدواج بر استحکام زندگی و شکل گیری جامعه مطلوب مورد اهمیت واقع شده است.

وی تصریح کرد: امروزه ما در فضاهای دانشگاهی با اقشار زیادی از جوان که در سنین ازدواج هستند مواجه هستیم به گونه ای که جمعیت چهار میلیونی دانشجویان ما در سنین 18تا25 سال قرار دارند که در سن ازدواج قرار دارند.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بیان کرد: در واقع ازدواج آسان جزو فعالیت های این نهاد است؛ این طرح از سال 84 راه اندازی شده که تاکنون با راه اندازی این طرح موضوع فروپاشی خانواده ها در میان دانشجویان کاهش یافته است به طوری ازدواج های دانشجویی حدود 96 درصد از فروپاشی نظام خانواده جلوگیری کرده است.

وی اظهار کرد: یکی از نگرانی های ما آمار بالای طلاق میان جوانان است، چرا که ازدواج دانشجویی تاثیر بسزايی در استحکام بنای خانواده دارد.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: این نهاد توانسته در فضای دانشجویی در راستای فرهنگ سازی و دانشجویان نقش بالایی ایفا کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۷۲۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند

ایسنا/تهران معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران گفت: دستگاه‌های مردمی و فرهنگی در حوزه مشارکت در انتخابات همکاری داشتند و این باعث شد تا انتخاباتی باشکوه در استان برگزار شود.

سید عباس جوهری در آیین تجلیل از عوامل برگزاری انتخابات شهرستان ملارد اظهار کرد: افزایش میزان مشارکت مردم و همکاری ائمه جمعه ارزشمند است و این موفقیت‌ها ثمره تلاش‌های شبانه‌روزی است. در استان تهران بیش از ۱۴۰ برنامه برای رای اولی‌ها برگزار شد و اقشار مختلف مردم مانند هنرمندان، ورزشکاران، دانشجویان و اصناف پای کار انتخابات بودند. 

وی در ادامه افزود: انتخابات بدون حاشیه برگزار شد و این نتیجه برنامه‌ریزی‌ و اصلاح قانون انتخابات است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران تصریح کرد: دور دوم انتخابات در ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و پردیس به‌صورت کاملا الکترونیک و در حوزه ورامین، قرچک و پیشوا نیمه الکترونیک برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران در پایان خاطر نشان کرد: سطح تعامل بین دستگاه‌های مختلف به‌ خصوص در شورای نگهبان و هیات نظارت در سطح استان و شهرستان قابل تقدیر بود. چرا که هر کسی در خطوط وظایف خود حرکت کرد و وظیفه خود را انجام داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حجاب و عفاف یکی از ابعاد مهم حیات فرهنگی است
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • خانواده محور بودن برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی
  • حفظ کیان خانواده سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد
  • افزایش انتقال باکتری‌های مقاوم به دارو از جوامع انسانی به طبیعت
  • جمعیت جوان اصلی‌ترین مولفه قدرت و ثروت واقعی هر کشور
  • بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی