Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ هومن حاجی ملکی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آوج افزود: از این میزان اراضی کشاورزی ۴۱ هزار و ۶۰۰ هکتار گندم دیم بصورت مکانیزه کشت شده است.

وی میزان گندم آبی کشت شده را ۲ هزار و ۲۶۰ هکتاربیان کرد.

حاجی ملکی گفت: برای اولین بار در این شهرستان در سطح ۶۰ هکتار، گندم دیم با دستگاه کشت مستقیم در اراضی دیم روستای چاه برف از توابع این شهرستان کشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آوج افزود : در همین زمینه، در سطح ۶ هکتار کشت گندم آبی با دستگاه کشت مستقیم و آبیاری با نوارتیپ انجام شده است.

انتهای پیام/

کشت گندم دیم و آبی در آوج

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۷۲۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۴۱ هزار هکتار از اراضی خراسان جنوبی زیر کشت غلات است

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: در استان ۱۷ هزار و ۱۸۱ هکتار زیرکشت گندم، ۲۱ هزار و ۴۰۸ هکتار زیرکشت جو، هزار و ۸۰۸ هکتار زیر کشت گندم آبی و هزار و ۵۰۵ هکتار زیر کشت گندم و جو دیم داریم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی جعفری در جمع خبرنگاران از آغاز برداشت محصول گندم و جو در خراسان جنوبی خبر داد و اظهار داشت: در استان 17 هزار و 181 هکتار زیر کشت گندم، 21 هزار و 408 هکتار زیر کشت جو، هزار و 808 هکتار زیر کشت گندم آبی و هزار و 505 هکتار زیر کشت گندم و جو دیم داریم که باید برداشت‌ها مدیریت شده باشد.

وی گفت: 98 کمباین داخلی داریم که تعدادی از آنها پارسال خریداری شد و 32 کمباین مهاجر و 128 دروگر نیز به عملیات برداشت گندم و جو در استان کمک می‌کنند و 22 عامل نظارتی نیز بر برداشت درست این محصولات نظارت دارند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی از فعالیت 22 هیئت نظارتی در استان خبر داد و بیان کرد: برداشت‌ها باید به صورتی باشد که ریزش گندم به کمترین حالت خود برسد، زیرا یک درصد ریزش در کلان، 4 همت به اقتصاد کشور صدمه می‌زندو باید تلاش شود تا حداقل ضایعات گندم را داشته باشیم.

جعفری تصریح کرد: 17 مرکز خرید در استان وجود دارد که 15 مرکز دولتی هستند و قیمتی که دولت برای خرید هر کیلوگرم گندم تعیین کرده 17 هزار و 500 تومان است که اگر گندم در تمیزترین نوع خود باشد تا کیلویی 18 هزار و 900 تومان هم امکان خرید وجود دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: میانگین تولید گندم استان قبل از دولت سیزدهم 2.8 تن در هر هکتار بود که اکنون به چهار تن در هکتار رسیده‌ است. در دولت سیزدهم رکورد تولید گندم در هکتار از 9 تن به 12 تن در خراسان جنوبی رسید که جهش خیلی خوبی است.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • مبارزه با آفات سن در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری
  • آزادسازی ۱۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ/ ۷ استخر تخریب شد
  • بازگشت ۲ هکتار از اراضی کشاورزی بویین زهرا به چرخه تولید
  • مبارزه با آفت سِن گندم در مزارع جهرم
  • بیش از ۴۱ هزار هکتار از اراضی خراسان جنوبی زیر کشت غلات است
  • تکمیل کننده جشن شکرگزاری گندم پرداخت زکات است
  • برداشت گندم در مناطق جنوبی استان ایلام آغاز شد
  • ۵۰ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی‌کشاورزی مهاباد به کشت غلات اختصاص یافت
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • برداشت گلرنگ از ۳۲۰ هکتار اراضی در کرمان