Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حاضر در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی که امروز در سالن همایش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد؛ محسن جوادی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن خیر مقدم به حاضران گفت: بخش اداره کتاب بخش دشواری در مجموعه وزارت ارشاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما باید مبانی نظری در این باب را بیشتر بررسی و به ضعف‌ها توجه کنیم.

وی افزود: از وقتی که سلگی را شناختم، رفتار اخلاقی و شخصیت های انسانی وی را دیدم و به نظرم این اساس هر مسئولیتی است. البته وی از لحاظ فنی و تکنیکی نیز در بخش اداره کتاب خوب عمل کرد و صدور مجوزها در زمان وی فنی‌تر و حرفه‌ای‌تر شد.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: به نظر می‌رسد، بودن سلگی در پژوهشگاه فرصت مغتنمی برای ما باشد البته از رفتن وی از اداره کتاب تا اندازه ای ناراحتم.

جوادی ادامه داد: من با مرادی نیا هم آشنایی چندانی نداشتم؛ اما همان رویه اخلاقی سلگی را در وی دیدم. بخش اداره کتاب بخشی است که احتیاط لازم را باید برای اداره آن داشت؛ اما این احتیاط نباید راه را به روی کتاب‌هایی که مناسب هستند، ببندد.

وی خاطرنشان کرد: ما امیدواریم مسیر رو به رشدی را در اداره کتاب طی کنیم.

سلگی، مدیر سابق اداره کتاب در بخش دیگری از این مراسم گفت: ما تقریباً ۳ سال است در اداره کتاب در خدمت دوستان هستیم. اداره کتاب اداره سختی است. به یاد می‌آورم زمانی که میخواستم مدیر اداره کتاب شوم رسانه ها از اداره کتاب به عنوان صندلی داغ یاد میکردند بنابراین من هرگز پشت آن میز و روی آن صندلی ننشستم البته این صندلی آنچنان برای من سخت نبود.

وی افزود: ما در طول این سه سال کارهای رو به رشدی در اداره کتاب انجام دادیم. به طور مثال، در بحث اتوماسیون کاری کردیم که ارتباط حضوری ناشران با اداره کتاب قطع شد. در واقع در پروژه مجوز دادن فقط یک بار ناشر به اداره کتاب رجوع می‌کند. در حوزه تفویض ها هم چند استان مانندیزد، همدان، فارس وخوزستان را اضافه کردیم. از این به بعد تمدید پروانه های نشر با ادارات وزارت ارشاد خواهد بود.

مدیر سابق اداره کتاب تصریح کرد: برای توزیع کنندگان نشر جداگانه مجوز صادر کردیم و تلاش کردیم که بخش دیجیتال به اداره کتاب برگردد. در زمینه صدور مجوزها، هم  ۲۰۰۰ پروانه نشر جدید دادیم. لذا ورود آسان‌تر شد اما در ادامه نظارت داشتیم. ما در این سه سال حدود ۲۰۰ هزار مجوز کتاب صادر کردیم که ۷۵ درصد آنها مختص به تهران است. هم اکنون حدود ۹۵درصد کتاب‌های ما زیر یک ماه مجوز می‌گیرند.

سلگی تصریح کرد: در خصوص واگذاری مجوز به ناشران کارهایی انجام دادیم که نتیجه ای نگرفت.  در خصوص جلوگیری از قاچاق کتاب نیز کارهایی کرده‌ایم اما هنوز نتوانستیم فیپا را به کتابخانه ملی وصل کنیم.

در ادامه آموزگار ضمن آرزوی توفیق برای مدیری نیا  مسئول جدید اداره توسعه کتاب، صدور بیش از اندازه مجوز نشر را آسیب دانست و گفت: بهتر است برای بهبود وضعیت مجوز نشر لایحه ای را تدوین کنیم.

همچنین همایون امیرزاده سخنگوی نمایشگاه کتاب، در بخش دیگری از این مراسم گفت: هرجایی مشکل روحی داشتم و احساس سنگینی میکردم به دنبال آقای سلگی می‌رفتم. سلگی واقعاً در خیلی از امور نه در قد وقامت یک مدیر، بلکه به جای یک کارشناس دلسوز کار می‌کرد. من هرگز اخم آقای سلگی را ندیدم.

 

ادامه دارد/

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۷۳۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه اداره‌کل سمنان در پذیرش درخواست‌های مردمی سفر رییس‌جمهور رکورد زدند

جاویدپورسرپرست دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباط مردمی استانداری سمنان  گفت: ۳۰ میز خدمت به همت دستگاه‌های اجرایی و در مناطق مختلف طی سفر آیت الله رئیسی و هیات دولت به استان سمنان برپا شد.

سرپرست دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباط مردمی استانداری سمنان گفت: ۹ هزار و ۷۰ درخواست با حضور شهروندان استان در ستادهای ارتباط مردمی با دولت در مناطق مختلف ثبت شد.

این مسوول با بیان اینکه بیشترین ثبت درخواست‌های مردمی در سفر آیت‌الله رئیسی به سمنان از طریق سامانه تلفنی ارتباط مردم و دولت(سامد) با فراوانی ۴۷ هزار و ۵۶۰ درخواست بود، ابراز کرد: بیشترین درخواست‌های مردمی در تماس تلفنی با سامانه سامد در زمینه دریافت تسهیلات بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • وضعیت چاپ و نشر علوم دریایی مطلوب است
  • افزایش در اعتبار بن‌ دانشجویی نمایشگاه کتاب/ انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • افزایش در اعتبار بن‌دانشجویی نمایشگاه کتاب/انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • پیام مقاومت یمن را در نمایشگاه کتاب تهران مخابره می‌کنیم
  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟
  • کتاب نشانه‌شناسی شکلک‌ها منتشر شد
  • انتشارات شهید کاظمی با دست پر به نمایشگاه می‌­آید
  • سه اداره‌کل سمنان در پذیرش درخواست‌های مردمی سفر رییس‌جمهور رکورد زدند
  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد