Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت تعاونی کشاورزی روستای حسین آباد، گفت: با توجه به بحران خشکسالی و کاهش منابع آب، اشتغال به زراعت جوابگوی خانوارها نیست و توسعه دامپروری صنعتی برای بهبود اشتغال مردم ضروری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از محمد بیشه در گفتگو با خطب شکن؛ با اشاره به جمعیت بیش از ۱۳ هزار نفری بخش کویرات آران و بیدگل و اقلیم بیابانی این منطقه، اظهار کرد: کشاورزی شغل اصلی مردم بخش کویرات است اما بحران خشکسالی و کاهش منابع آب مشکلاتی برای آنان به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت تعاونی کشاورزی روستای حسین آباد ادامه داد: با این شرایط، اشتغال به زراعت نمی‌‌تواند جوابگوی درآمد خانوارهای ساکن در این بخش و روستاهای اطراف باشد.

وی با بیان این که بیش از ۷۰ درصد شاغلان کشاورزی در این بخش به پرورش دام‌های سبک و سنگین می پردازند، تصریح کرد: برای بهبود وضعیت اشتغال محلی، توسعه دامپروری‌های صنعتی ضروری است.

کارشناس کشاورزی و دامداری بخش کویرات آران و بیدگل تاکید کرد: مسئولان دولتی با حمایت از دامداران در اصلاح نژاد دام برای تولید بیشتر شیر و گوشت و تأمین خوراک دام‌ها از افزایش بیکاری و مهاجرت مردم به دلیل بحران آب جلوگیری کنند.

به گفته‌ی بیشه پرورش شتر و شترداری با توجه به سازگاری با کم آبی و قناعت شتر در خوراک می تواند ظرفیت مناسبی برای سرمایه گذاری باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۷۳۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۵۰ هزار نفر در بخش دامپروری قم مشغول به‌کارند

منصور دیان اردستانی،معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم   در خصوص دامپروری در استان گفت:ت: هم اینک ۶ هزار و ۸۷۵ واحد دامداری صنعتی و سنتی در زمینه‌های پرورش و نگهداری گاو شیری، گوساله پرواری، گوسفند و بز داشتی و پرواری و شتر با ظرفیت کل دام سبک و سنگین ۵۸۸ هزار و ۲۸۸ راس در استان قم فعال است.

وی افزود: در اثر تلاش بهره‌برداران بخش دامپروری قم، این استان در تولید محصولات دامی جایگاه خوبی در سطح کشور دارد که در همین خصوص طی سال گذشته حدود ۱۸۰ هزار تُن گوشت قرمز و شیر خام در قم تولید و روانه بازار شد.

وی ادامه داد: با توجه به راهبرد اصلی سازمان جهاد کشاورزی قم در تامین امنیت غذایی مردم، وضعیت تولید محصولات دامی در استان به صورت مستمر رصد و برای افزایش میزان آن از سرمایه گذاران علاقه‌مند به فعالیت در این عرصه حمایت می‌شود.

مجموع تولید سالانه محصولات کشاورزی قم در بخش‌های مختلف بیش‌از ۸۰۰ هزار تُن است و به گفته مسئولان جهاد کشاورزی قم، افزایش سطح تولید محصولات به خصوص در حوزه دام و طیور در سال جاری با جدیت دنبال می‌شود.

۲ درصد از تولیدات پروتینی کشور با تلاش فعالان حوزه دام و طیور استان قم تامین می‌شود، این موضوع نشان می‌دهد فعالیت‌های بخش کشاورزی در قم با وجود کم‌بودن مساحت استان، دارای بهره‌وری و اثربخشی بالایی است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی را روستاییان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تن‌هایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف قم را به خود اختصاص داده‌است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • اولویت مجلس آینده باید معیشت مردم و بهبود وضعیت اشتغال باشد
  • حدود ۵۰ هزار نفر در بخش دامپروری قم مشغول به‌کارند
  • شرکت بیش از ۲۳ هزار نفر در مسابقات قرآنی آران و بیدگل
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد همدان
  • مشارکت ۳۴ هزار آران و بیدگلی در مسابقه زندگی با آیه‌ها
  • تحقق ۷۰ درصدی مصوبات حوزه درمان سفر رئیس‌جمهور به کاشان
  • اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیاردی تسهیلات در آران و بیدگل
  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است