Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@23:25:01 GMT

اختلاف بر سر حق آبه در استانی با آب مازاد!

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۷۳۱۹۰

اختلاف بر سر حق آبه در استانی با آب مازاد!

اینجا همان‌ جایی است که کلانتری رییس سازمان حفاظت از محیط زیست و معاون روحانی معتقد است آب مازاد دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رهیاب، مطالب بسیاری از بی‌آبی استان خوزستان در سال‌های اخیر مخابره شده اما پایتخت‌نشین‌ها نه از نامه‌های محرمانه دست برداشتند و نه از سیاست‌های انتقال آب.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  دولت حتی حق آبه مهد کشاورزی کشور را از رودخانه‌های استان دریغ و هر بار به بهانه‌ای گوش فلک را به وسیله روزنامه‌های زنجیره‌ای پر کرد.   روحانی که کم‌کم مردم خوزستان را فراموش کرده بود با کلنگ زنی پروژه‌های انتقال آب به استان‌های مرکزی کشور آشکارا و عملاً حکم به مرگ خوزستان داد.   مردم محروم استان نفت‌خیز خوزستان اما با وجود این همه ناملایمت ها از سوی مرکزنشینان و سیاسی بازی‌های خانم ابتکار در قبال استان به امید تغییر رویه در دولت دوازدهم و علیرغم نبود هوا برای تنفس رأی مجدد به روحانی دادند.   رییس سازمان محیط زیست جدید روحانی هم نه تنها به داد مردم خوزستان نرسید بلکه گوی سبقت را از معصومه ابتکار ربود و به بهانه «آب مازاد» در نامه‌ای محرمانه از پشت به مردم خوزستان خنجر زد.   مردم خوزستان که می‌دانند چالش‌های امروز خوزستان به دلیل کمبود منابع آبی در استان است اظهارنظر غیر کارشناسی کلانتری را در راستای سیاست‌های انتقال آب دولت روحانی دانستند.   سیاست‌هایی که تیشه به ریشه خوزستان زد. از این رو شاید قسمتی از حال و روز خوزستان را بشود از تازه‌ترین اظهارنظر مرد شماره یک دولت روحانی در استان متوجه شد.   غلامرضا شریعتی می‌گوید: در موضوع آب با شرایط خوبی مواجه نیستیم و در بحران هستیم. مردم مزارع خود را کشت کرده‌اند و انتظار تأمین آب دارند زیرا معیشت آن‌ها در گرو آن است.   استاندار خوزستان با تأکید بر رعایت حق آبه مناطق پایین دست، می‌افزاید: بحران آب به اختلاف بین شهرستان‌های ما کشیده شده است.   او اذعان می‌کند: شرایط بی‌آبی در خوزستان به نحوی است که امکان دارد نیروگاه‌های برق آبی استان در تابستان نتوانند کار کنند.   آری این حقیقت ماجراست، بی‌آبی در خوزستان به منجر به اختلاف بین شهرها شده است. اینجا همان جایی است که کلانتری رییس سازمان حفاظت از محیط زیست و معاون روحانی معتقد است آب مازاد دارد.   بحران آب در خوزستان به جایی رسیده که کشاورزان این قشر عظیم مردم خوزستان را با مشکل مواجه کرده است و آن‌ها را نسبت به تولید محصول ناامید.   کمبود آب در استانی که روی گنج خوابیده حتی باعث شده که نیروگاه‌های برق آبی استان در آینده نیز با مشکل مواجه شوند و این نه تنها از مشکلات استان کم نمی‌کند بلکه به بحران دامن می‌زند.  

امروز استان پهناور خوزستان نه تنها آب مازاد ندارد بلکه تشنه آب است و امیدوار که دولت لااقل حرف استاندار و دست نشانده خود در خوزستان را جدی بگیرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۷۳۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ صلح و سازش مردم یزد باید مستند شود

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، علیرضا حسین بیگی در دیدار با مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان گفت: سابقه ۲۲ ساله تاسیس شوراهای حل اختلاف در استان یزد نیاز به مستند سازی توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان دارد.

وی افزود: فرهنگ صلح و سازش یزدی ها یکی از جلوه های ویژه در پرونده های شوراهای حل اختلاف است که قابلیت ثبت به صورت تاریخ شفاهی و مکتوب و اشاعه آن به کشور را دارد.

کد خبر 6093162

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات مددجویان زندان سپیدار اهواز در دیدار با رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان
  • بررسی مشکلات ۱۵ مددجو زندان سپیدار اهواز
  • مولدسازی دارایی‌های دولت فرصتی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام دستگاه‌ها است
  • دولت روحانی چگونه سفره مردم را کوچک کرد؟
  • انتقادات عجیب روحانی معروف از سبک زندگی مردم | همه‌تان باید کار کنید | حق ندارید همه چیز را گردن دولت بیاندازید!
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • زندان‌های مازاد مولدسازی می شوند
  • فرهنگ صلح و سازش مردم یزد باید مستند شود
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!