Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-07@20:52:04 GMT

تعیین IQ افراد بدون آزمون

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۷۳۲۰۲

پژوهشگران دانشگاه کمبریج به روش نقشه‌برداری جدید و نسبتا ساده‌ای از مغز دست یافته‌اند که می‌تواند ارتباط بین شبکه‌های درون مغز و آی‌کیو افراد را نشان دهد. به گفته آن‌ها برای تعیین بهره هوشی (IQ) دیگر نیازی به برگزاری آزمون نیست.

به گزارش ایسنا، پژوهشگران دانشگاه کمبریج به روش نقشه‌برداری جدید و نسبتا ساده‌ای از مغز دست یافته‌اند که می‌تواند ارتباط بین شبکه‌های درون مغز و آی‌کیو افراد را نشان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته آن‌ها برای تعیین بهره هوشی (IQ) دیگر نیازی به برگزاری آزمون نیست.

دانشمندان طی سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای نشان دادن ارتباطات مغزی (کانکتوم) انجام داده‌اند تا دریابند که چگونه رفتار انسان با اختلالات روانی و هوش در ارتباط است.

کانکتوم، نقشه جامع از اتصالات نورون در مغز است که با نام «دیاگرام اتصالات» نیز شناخته می‌شود. به بیان دیگر، کانکتوم تمام اتصالات نورونی درون مغز موجود زنده را شامل می‌شود.

محققان دانشگاه کمبریج و موسسه ملی سلامت (NIH) در ایالات‌متحده آمریکا، با بررسی اسکن‌های مغزی که با استفاده از تصویربردار تشدید مغناطیسی (MRI) گرفته شده‌اند، می‌توانند نقشه‌ای از اتصالات مغزی را ایجاد کنند. اسکن MRI معمولی، تصویر واحدی از مغز را نشان می‌دهد که برای بررسی ویژگی‌های متعدد ساختار مغزی مناسب است.

تکنیک جدید نقشه‌برداری مغز به درک اینکه چگونه اختلالات روانی مانند اضطراب و افسردگی و حتی شیزوفرنی با تفاوت در اتصالات درون مغزی در ارتباط است، کمک می‌کند.

محققان همچنین دریافته‌اند که در بعضی از مغزها اتصالات بیشتری وجود دارد و هرچه اتصالات مغزی بیشتر باشد، پردازش اطلاعات در مغز هم افزایش می‌یابد.

این آزمایش در بین ۲۹۶ شرکت‌کننده انجام گرفته و هنوز مشخص نیست که این اتصالات به ژنتیک افراد یا تحصیل آن‌ها مرتبط است یا خیر و چه عواملی در تقویت و تضعیف آن‌ها نقش دارد.

این بررسی در نشریه Neuron منتشر شده است.

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۷۳۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، رمضان نژاد افزود: سید کریم هاشمی مطلق ۴۲ ساله اهل و ساکن باباحیدر از توابع شهرستان فارسان بر اثر عارضه مغزی در بیمارستان سیدالشهدا (ع) فارسان بستری بود و پس از انتقال بیمار به مرکز آموزشی درمانی آیت الله کاشانی مرگ مغزی وی تأیید شد.
مسئول تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با موافقت خانواده وی کلیه‌ها و کبد این بیمار برای اهداء به بیماران نیازمند جداسازی شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • افزایش سرطان‌های سطح چشم / تشدید علائم بیماری‌های چشمی با قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان+ فیلم
  • خبر مهم دانشگاه فرهنگیان؛ این افراد بدون کنکور جذب می‌شوند
  • اختلال اوتیسم؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • خونریزی مغزی رنه آدلاید پس از برخورد توپ به سرش در لیگ بلژیک!
  • بیمار مرگ مغزی به ۴ نفر زندگی دوباره بخشید
  • اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در شهرکرد
  • اخذ سهمیه استخدام ۵۷۷۶ معلم در شهرستان های استان تهران
  • تامین ۷۰ درصدی لوله و اتصالات کشاورزی از تولیدکنندگان داخلی
  • تور‌های گردشگری غیرمجاز در انتظار برخورد قانونی