Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان دنا گفت:شهرستان دنا در اجرای طرح ملی خادم که برای اولین بار در کشور در حال برگزاری است در حال حاضر پیشتاز بوده و ۱۲مرحله اجرایی ان را گذرانده است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر دنا؛ صبح امروز دارا دادفر  در جلسه توجیهی طرح خادم گفت:طرح ملی خادم یکی ازطرح های ملی جمعیت هلال احمر است که در راستای آمادگی خانواده ها در برابر حوادث طبیعی از جمله زلزله و آموزش خانواده توسط نیروهای دواطلب هلال احمر از سال گذشته شروع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه به برگزاری مراحل این طرح در شهرستان دنا اشاره کرد و افزود:در این طرح که دوازده مرحله داشته تیم های حضور داشته که ۵ تیم دو نفره در سطح شهرستان هستند با مراجعه حضوری به درب منازل و آموزش های همگانی خانواده ها را در زمینه امادگی در برابر حوادث طبیعی ارایه می دهند.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان دنا با تاکید بر اینکه مربیان آموزشی در این طرح باید همه مهارت را اموزش دهند و خودشان نیز در همه مهارت ها سرآمد باشندافزود:جمعیت هلال احمر یک نهاد مردمی است که امروز این رسالت عظیم اموزش دهی به مردم در برابر حوادث غیر مترقبه بر دوش داوطلبان ان گذاشته شده است.

داد فر با بیان این موضوع که رغبت و انگیزه داوطلبان در این طرح بسیار حایز اهمیت است تصریح کرد:یکی از شاخصه های مهم این طرح کمک به هم نوع خود است و داوطلبان این طرح باید به همه اصول و فنون برای پیشگیری از تلفات بیشتر در برابر حوادث اگاهی کامل داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه طرح خادم به عنوان یک طرح همه گیر می تواند برای جامعه مثمر ثمر باشدگفت:در راستای اموزش و مهارتهای این طرح به جامعه می توانیم گام های بلندی برداریم.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان دنا به پیشتازی این شهرستان در اجرای این طرح در استان و حتی کشور اشاره کرد و گفت:در حال حاضر شهرستان دنا در اجرای این طرح پیشتاز بوده که جای تقدیر از داوطلبان حضور داشته در این برنامه دارد.

دادفر به همایش پایانی این طرح نیر اشاره کرد و افزود:طرح خادم سال گذشته همزمان با ایام الله دهه فجر در سطح کشور برای مقابله با حوادث طبیعی آغاز شد که در این طرح ۱۲برنامه پیشنهادی و اموزشی گنجانده شده بود که در حال حاضر شهرستان دنا با اجرای ۱۲برنامه جز شهرستان های برتر در این زمینه است.

وی ۲۵دیماه سالجاری را زمان اختتامیه این طرح دانست و گفت:در این اختتامیه از همه کسانیکه در این برنامه حضور داشته اند تقدیر و تشکر خواهد شد.

رییس جمعیت هلال احمر دنا به استقبال این نهاد از داوطلبان جمعیت هلال احمر اشاره کرد و گفت:جمعیت هلال احمر با گرمی از داوطلبان برای حضور در کارهای اموزشی و خدماتی این جمعیت استقبال خواهد کرد.

لازم به ذکر به دلیل قرار گرفتن فلات ایران بر مدار زلزله و کسل های ناپایدار زاگرس و البرز ستاد بحران و جمعیت هلال احمر کشور طرح خادم را برای اموزش های مهارتی خانواده ها برای امادگی در برابر حوادث و همچنین اثرات ناشی از زلزله در سال گذشته آغار کرد که شهرستان دنا جز اولین شهرستانها اجرا کننده این طرح در سطح کشور است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۷۳۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین

ناصر صبوری غیاثوند سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: تیم سفیران حمایت‌های روانی (سحر) با حضور در دبستان ابتدایی دخترانه آزادگان شهرستان قزوین و برپایی فضای دوستدار کودک به دانش آموزان مقطع ابتدایی در قالب، آموزش‌های امدادی، مسابقه، قصه گویی، کاردستی، بازی و سرگرمی و دیگر برنامه‌های فرهنگی و حمایتی ارائه خدمات کردند.

وی افزود: این مانور تمرینی در راستای توانمندسازی اعضای جوانان، افزایش تاب آوری جامعه، پیشگیری و کاهش عوارض روانی اجتماعی ناشی از حوادث و توانمندسازی و کمک به آسیب دیدگان برای بازگشت به زندگی عادی توسط تیم سحر (سفیران حمایت‌های روانی) جمعیت هلال احمر صورت گرفت.

صبوری غیاثوند ادامه داد: افراد مشارکت کننده در این مانور، فراگیران شرکت کننده در دومین دوره آموزشی کوتاه مدت با عنوان «فضای دوستدار کودک پس از بحران»، تدوین شده توسط مرکز آموزش علمی‌کاربردی هلال احمر استان بودند که این مانور در واقع کار عملی پایانی این افراد، بود.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: امیدوارم با همکاری معاونت جوانان هلال احمر استان و همچنین مرکز آموزش علمی‌کاربردی هلال احمر، میزان آمادگی اعضای تیم سحر را در کاهش و کنترل استرس و آسیب‌های روانی بعد از حوادث و بحران‌ها و برخی تهدید‌های بعد از وقوع حوادث با اجرای دوره‌های آموزشی و بازآموزی و همچنین مانور‌های عملیاتی، افزایش دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • گم‌شدن دخترک کلاله‌ای/جستجو در روز سوم، اثری از «یسنا» نشد
  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان قزوین
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر
  • تکریم و معارفه روئسای قدیم و جدید هلال احمر شهرستان سلماس 
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل
  • برگزاری دوره تربیت مربی کد ۳ هلال‌احمر اصفهان به میزبانی شهرستان نایین
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • ۶ روستای شهرستان درمیان آبرسانی می شود
  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان