Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  اورنگ ایلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهر مادوان دارای یک مرکز بهداشتی و درمانی، 2 پایگاه بهداشتی و 8 خانه بهداشت بوده است.

وی عنوان کرد: کل جمعیت شهر مادوان علیا 15 هزار و 500 نفر، مادوان سفلی 7 هزار نفر و 14 هزار نفر نیز در روستاهای تابعه زندگی می کنند که کل تحت پوشش مرکز 36 هزار و 115 نفر بوده و با احتساب جمعیت 22 هزار نفری مهریان و بلهزار کل جمعیت منطقه آسیب زای حاشیه شهر به 58 هزار و 115 نفر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایلامی ابراز کرد: دو زندان مرکزی و بند نسوان و کانون اصلاح و تربیت بطور تقریبی با میانگین 1300 زندانی(800 نفر زندان مرکزی، بند نسوان 110 نفر و کانون اصلاح و تربیت زیر 18 سال 70 نفر) تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی شامل مشاوره بیماری‌های رفتاری، نمونه گیری برای بیماریابی ایدز و هپاتیت، تزریق واکسن آنفولانزا، غربال گری برای بیماری های مقاربتی انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تیم سلامت شامل پزشک، ماما و روانشناس مداخلات درمانی خود را به طور مستمر انجام می‌دهند، بیان کرد: از کل جمعیت 36 هزار و 115 نفری مادوان 25 هزار و 562 نفر تحت پوشش بیمه سلامت و 6 هزار و 763 نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و 3 هزار و 770 نفر بیمه‌ای نداشته یا تحت پوشش بیمه دیگری قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه 530 بارداری در 9 ماهه امسال و یک هزار و 139 زایمان و 73 سقط در مادوان داشته‌ایم، افزود: 3 هزار و 410 بیمار توسط تیم سلامت پرونده دارند که 415 مورد از این پرونده‌ها مربوط به اختلالات روانی(افسردگی، اضطراب، همسر آزاری، کودک آزاری، مصرف مواد مخدر و سایر اختلالات روانی) بوده و میزان خودکشی منجر به فوت در سال قبل 9 نفر بوده است

ایلامی اظهار داشت: شهر مادوان به دلیل مهاجر پذیر بودن و بافت خاص آن که ترکیبی از اقوام و طوایف مختلف و همچنین وضعیت اقتصادی پایین مردم آن و نبود زیرساخت های فرهنگی، ورزشی، تفریحی و پارک در ان منطقه مستعد بروز انواع ناهنجاری های اجتماعی شده و در این شهر حداقل 14 پاتوق و 20 ساقی شناخته شده مواد با پوشش حداقل 2 هزار مصرف کننده وجود دارد.

وی تصریح کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده در منطقه مادوان 12 درصد جمعیت این منطقه مصرف کننده مواد مخدر براورد شده که از این افراد 93 درصد مرد و 7 درصد خانم هستند و تریاک 32 درصد، کراک 15 درصد، هروئین 25 درصد، 6 درصد ترامادول و سایرداروها، 18 درصد شیشه، و 4 درصد حشیش مصرف می کنند.

ایلامی بیان کرد:با توجه به مشکلات و آسیب‌های موجود در منطقه یکی از راهکارهای منطقی برای کاهش آسیب‌های مصرف مواد راه اندازی مرکز گذری برای ساماندهی به معتادان پر خطر و بی بضاعت بوده که در این راستا مکاتبات متعددی با وزارت و سایر ارگان‌ها انجام شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به حجم بالای آسیب‌های اجتماعی در شهر مادوان نیاز به طرح‌های مداخلات اجتماع محور با مداخله تمام دستگاه‌های استان برای حل مشکلات رفاهی ورزشی پارک و کتابخانه و سایر موارد را می‌طلبد.

انتهای پیام/ش

آسیب‌های اجتماعی شهر مادون با اجرای طرح‌های رفاهی و ورزشی کاهش می‌یابد

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۷۳۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند

 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون اجتماعی و مشارکت‌های شهرداری مشهد گفت: پارسال بیش از چهار هزار و ۷۰۰ متکدی در سطح شهر شناسایی و به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شدند که ۷۵ درصد این افراد مرد، ۱۹ درصد زن و ۶ درصد هم کودکان کمتر از ۱۸ سال بودند.

مهدی ابراهیمی افزود: آزمایش اعتیاد بیش از هزار و ۸۹۰ متکدی، مثبت بوده است که با هماهنگی مقام قضایی و همکاری بهزیستی به کمپ‌های درمان اعتیاد رایگان و دولتی تحویل شده‌اند.

وی افزود: ساماندهی متکدیان اطراف حرم مطهر رضوی نیز با همکاری مسوولان مربوطه صورت گرفت و در این راستا، بیش از ۷۹۰ نفر به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شدند.

ابراهیمی افزود: سالمندان و زنان، بیش از سایر گروه‌های سنی در معابر و چهارراه‌ها حضور دارند و دلیل آن هم، کمک بیشتر مردم به این گروه‌های سنی است.

وی ادامه داد: تکدی‌گری به عنوان یک آسیب اجتماعی شناخته می‌شود از این رو طبق قانون، شناسایی و جمع‌آوری متکدیان در معابر شهری، با همکاری نیروی انتظامی در دستور کار است.

دیگر خبرها

  • نقش‌آفرینی بانوان خراسان شمالی در کاهش آسیب‌های اجتماعی محوری است
  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
  • خودکشی در ۲۳ کشور دنیا جرم و اجرای کامل سند ملی خودکشی در ایران ضروری است
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان مشهدی معتاد هستند
  • ۴۰ درصد متکدیان معتادند
  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است