Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهبازی گفت: همان مردمی که بخاطر مشکلات اقتصادی و معیشتی اعتراض داشتند، یکبار دیگر ثابت کردند که هر زمان، انقلاب و نظام اسلامی در خطر باشد، همچنان با وجود مشکلات بسیاری، پای انقلاب و رهبری خواهند ایستاد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عرفان شهبازی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور تبریز، در گفت و گو با زیتون، گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه  و عدم مدیریت صحیح دولت در زمینه اقتصاد، مردم مطالبات به حقی داشتند که بجا و صحیح بود، ولی دشمنان و برخی عناصر داخلی سودجو  از این فضای موجود در جامعه، سو استفاده کردند و با پشتیبانی استکبار جهانی به رهبری آمریکای جنایتکار، در صدد ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی و زیر سوال بردن امنیت و آرامش روانی جامعه بودند که خوشبختانه با حضور به موقع مردم همیشه در صحنه، جواب دندان شکنی به هنجار شکنان داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با حضور ملت غیور، مرز بین مطالبه و اغتشاش مشخص شد، بصیرت مردم اگاه،  همیشه، بین فتنه و مطالبه گری تفاوت قائل می شوند .امکان داشت مطالبات مردمی در بین این حوادث به بوته فراموشی  سپرده شود. مطالبات مردمی باید پیگیری شوند. مسئولین در زمان انتخابات، انواع  وعده ها رابه مردم می دهند،  ولی متاسفانه بعد از کسب رای از مردم، دچار فراموشی می شوند.

وی خاطر نشان کرد: مسائل گذشته نشان می دهد که همیشه در چنین مواقعی، برخی مسئولین نا آگاه منتظر فرصتی هستند تا برداشت اشتباه خود را ازاین گونه حوادث داشته باشند. فضای جامعه را به سمت و سوی امنیتی سوق دهند تا اصل قضیه، از یاد رود.

وی اضافه کرد: این اتفاقات اخیر نشان داد که مسئولین نباید مردم را نادیده بگیرند. مقام معظم رهبری فرمودند: مردم با هیچ یک از مسئولین تعارف و رودربایستی ندارند. مستقیم حرف دلشان را خواهند زد. مردم هر زمانی دیدند مسئولین در جهت حل مشکلات و رفع مطالبات آن ها حرکت می کنند، سپاس گزاری می کنند اما هروقت دیدند که مطالبات آن ها از یاد می رود یا  بعضی مسئولین مسائل جزیی را مطرح می کنند تا مسائل اصلی، کنار گذاشته شود، مطالبه گری خود را پیگیری خواهند کرد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور تصریح کرد: مسئولین باید از این اتفاقات درس بگیرند و به سمت اجرای مضامین مقام معظم رهبری  که همان اجرای اقتصاد مقاومتی است، قدم محکمی بردارند.

وی افزود: در ابتدا که این قضایا از سمت مردم مستضعفی شروع می شود که بخاطر مطالبات معیشتی خود اقدام به برگزاری اعتراضاتی کردند ولی با گذشت زمان و با ورود  افراد آشوب گر، همان مردمی که بخاطر مشکلات اقتصادی و معیشتی اعتراض داشتند، یکبار دیگر ثابت کردند که هر زمان، انقلاب و نظام اسلامی در خطر باشد، همچنان با وجود مشکلات بسیاری، پای انقلاب و رهبری خواهند ایستاد. مردم هیچ وقت بخاطر رسیدن به خواسته های خود دست به شورش و اغتشاش نمی زنند. بخاطر عشق به ولایت و حب به وطن، در برخی مواقع سکوت کرده اند و مسئولین نباید از این نجابت  مردم، سو استفاده کنند.

 وی تاکید کرد: در شرایطی که دشمنان خارجی و فتنه انگیزان داخلی تصور می کردند مردم به خاطر مشکلات معیشتی اینبار کنار خواهند ایستاد، اما همان مردم مستضعف بار دیگر به صحنه آمدند و طومار این فتنه گران را در هم پیچیدند.

این فعال دانشجویی گفت: دولتمردان و مجلس، اگر همان ابتدا مطالبات مردمی را شنیده بودند، الان شاهد این بحران اقتصادی و رکود و بیکاری شدید در سطح جامعه نبودیم و این بهانه را به دست دشمن هم نداده بودیم. مستضعفان و نیازمندان واقعی مسلما در این آشوب های اخیر شرکت نکردند و صف خود را از فتنه گران جدا کردند.

وی با بیان اینکه دولت نباید در این فکر باشد که نارضایتی  از وضع اقتصادی جامعه به دست فراموشی سپرده خواهد شد گفت:  مشکلات اقتصادی گریبانگیر خانواده های ایرانی شده است. همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند: مردم گله مندند و خطاب بایدها خود دولت است، اکنون زمان آن رسیده که رئیس جمهور و وزرا در مورد عملکرد اقتصادی دولت به مردم توضیح دهند.

شهبازی در پایان گفت: دولت  آقای روحانی از زمانیکه سر کار امده است.  موج سواری می کند. مخاطب این اعتراض ها و مطالبات مردم، خود دولت است. دولت نباید در جایگاه مدعی باشد. رهبر انقلاب  در دیدار اخیر مردم فرمود: مسئولین باید در جایگاه پاسخگویی به ملت باشند. دولت آقای روحانی باید پاسخ گوی وضع  اقتصادی موجود در جامعه باشد. مردم  بخاطر رهبری، نجابت به خرج می دهند و قوه مجریه باید اقتصاد کشور را در صدر امور اجرایی قرار دهد.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۷۴۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آقای رئیسی! قرار نبود مشکل بورس و دلار یک هفته ای حل شود؟/مقاومت در برابر تغییر وزرای اقتصادی دولت به قیمت بدترشدن معیشت مردم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه شرق در گزارشی نوشت؛

در شرایطی که دولت سیزدهم بدون ارائه اطلاعات و جزئیات قابل استناد معتقد است عملکرد مثبتی در اقتصاد داشته اما منتقدان خواستار ترمیم و اصلاح تیم اقتصادی دولت هستند زیرا معتقدند بهبود اقتصادی شاخص‌هایی دارد که قابل لمس و رؤیت توسط مردم است و با وعده و وعید گره‌ای باز نمی‌شود.

وضعیت نابسامان این روزهای اقتصاد کشور حتی آیت‌الله‌العظمی جوادی‌آملی را هم به انتقاد وا داشته است.

او اولین منتقد ملبس به لباس روحانیت در مقام آیت‌اللهی نیست و چندی پیش هم آیت‌الله نوری‌همدانی با انتقاد از سختی معیشت مردم، گرانی مسکن و پایین‌بودن ارزش پول ملی گفته بود: «باید خدمت‌رسانی و اقدامات در این زمینه در زندگی و سفره مردم نمایان باشد. متأسفانه گرانی مسکن و بالابودن اجاره‌بها یکی از دغدغه‌های مردم شده است. باید متولیان مسکن هر چه سریع‌تر تصمیم و تمهیدات لازم برای رفع مشکلات مسکن و مسائل پیرامون آن داشته باشند.»

در آخرین روز سال ۱۴۰۲ هم آیت‌الله علوی‌بروجردی در انتقاد از وضعیت اقتصادی مردم گفت: «وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد متخصص و کار درست بیاورید. تورم زندگی مردم را از بین برده است. چه بخواهیم، چه نخواهیم، مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند.»

در کنار جامعه روحانی و چهره‌های برجسته این طیف، انتقادات کارشناسان و نمایندگان مجلس هم ادامه دارد اما هیچ یک از این انتقادات تاکنون راه به جایی نبرده‌اند. اصرار رئیسی برای حفظ تیم اقتصادی که نتیجه عملکردش کاهش روزافزون ارزش پول ملی و سخت‌شدن معیشت مردم و به رؤیا پیوستن نه فقط خانه‌دارشدن که حتی اجاره‌نشینی در کلان‌شهرها از جمله تهران بوده، ادامه دارد و هفته گذشته گزینه استیضاح خاندوزی از روی میز بهارستان‌نشینان برای چندمین بار کنار گذاشته شد تا آخرین امیدها برای اصلاح کابینه به بن‌بست برسد.

حتی رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با ادعای بهبود اوضاع اقتصادی اظهار کرد: «اتفاقات خوبی در اقتصاد رقم خورده و رشد اقتصادی افزایش یافته است. کاهش بی‌کاری را داشتیم، کنترل و کاهش حجم نقدینگی را تجربه کردیم که همه محصول تلاش‌های تیم اقتصادی دولت است. شاید برخی چندان دوست ندارند این اتفاقات رخ دهد و شایعاتی می‌سازند اما قرار نیست تغییری در تیم اقتصادی دولت ایجاد شود.»

این سخنان در حالی بیان شد که مجلس بعد از تعطیلات نوروز مدعی تلاش برای اصلاح تیم اقتصادی بود و سرلیست تغییر هم، طرح استیضاح خاندوزی بود اما به یکباره مانند دفعات قبل این طرح به حاشیه رفت.
بنابراین دراین روزگار نامساعد اقتصادی که شاهد کوچک‌شدن سفره مردم و زیر خط فقر ماندن بخشی از جامعه و بی‌توجهی دولت به ترمیم معیشت طبقه متوسط و ضعیف جامعه هستیم همچنان خبری از رئیسی و همراهانش که قبل از انتخابات قرار بود یک‌هفته‌ای مشکلات بورس و ارز و... را حل کنند، نیست.

۲۷۳۰۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898128

دیگر خبرها

  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • خوش چهره: در جمع روحانیون برجسته سخنرانی می کردم، سوال شان این بود که مگر مملکت ما کمونیستی است که اینقدر بر اقتصاد تکیه می شود؟!
  • داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ به چند سوال در چند دقیقه باید پاسخ دهند؟
  • توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم
  • پاسخ مسئولان به مطالبات مردم در شبکه باران
  • توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم
  • مطالبات اهالی منطقه ۱۲ از شهردار اصفهان چه بود؟
  • کمیسیون اجتماعی مجلس با تعطیلی شنبه موافق است/ منتظر پاسخ استعلام از دفتر رهبری هستیم
  • آقای رئیسی! قرار نبود مشکل بورس و دلار یک هفته ای حل شود؟/مقاومت در برابر تغییر وزرای اقتصادی دولت به قیمت بدترشدن معیشت مردم