Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سید موسی حسینی کاشانی عصر شنبه در پنجمین جلسه شورای برنامه ریزی قم درتالار امام جواد (ع) استانداری، با اشاره به اینکه صنعت چاپ در قم تنها به چاپ کتاب محدود و منحصر می شود، افزود: این یک اقدام کاملا اشتباه است، چرا که چاپ کتاب بخشی از صنعت چاپ و نشر است، از این رو چاپ بسته بندی دارو نیز می تواند در این استان شکل بگیرد، که باید در این قضیه خاص یک مذاکره جدی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته باشیم، و زمینه را برای استفاده همه چاپخانه های کشور از موقعیتی که این صنعت در قم دارد، فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



** رئیس سازمان برنامه و بودجه قم نیز دراین جلسه با اشاره به شهرک چاپ و نشر در این استان گفت: برغم گذشت حدود یک دهه از آغاز عملیات اجرایی این طرح می گذرد، ولی همچنان تکلیف مشخصی ندارد، زیر ساخت های این مکان اعم از جداول و آسفالت در حال از بین رفتن است، و حتی در مقطعی دستگاه های نظارتی ورود پیدا کرده و به خاطر بلا استفاده بودن آن مسئولان استان را مورد بازخواست قرار دادند.
سید حسن رضوی در تبیین علت غیر قابل استفاده بودن این شهرک تاکنون، بحث ترابری را از جمله آن ذکر کرد، و افزود: با توجه به اتصال این شهرک به جاده قدیم قم -تهران محدودیت های تردد وسایل نقلیه سنگین به آن بر طرف شده و علاوه بر چاپخانه داران صنوف مرتبط با چاپخانه نیز می توانند از این شهرک بهره برداری کنند.
رئیس برنامه و بودجه قم با بیان اینکه از مجموع مساحت 200 هکتاری این شهرک 165 هکتار آن به حوزه چاپ و نشر اختصاص داده شده است، افزود: اگر در یک چشم انداز پنج ساله سرمایه گذارانی برای سرمایه گذاری در این شهرک اقدام کنند، در صورتی که با صنوف مرتبط باشد، هیچ مغایرتی ندارد و روال قانونی آن نیز طی شده است.
کلنگ شهرک چاپ و نشر قم در سال 1387 در زمینی 200 هکتاری در کیلومتر پنج اتوبان قم تهران به زمین زده شد، ولی هم اکنون خالی از چاپخانه داران قم است و آنها از این شهرک استقبال نکردند.

** مدیرکل آموزش و پرورش قم نیز در ادامه این جلسه افزود: سالانه بیش از 160 میلیون جلد کتاب بین 13 میلیون دانش آموز کشور توزیع می شود، ولی رویکرد آموزش و پرورش کاهش چاپ کتاب است.
حمید رضا شیخ الاسلام افزود: با پیشرفت تکنولوژی و فن آوری و پیدایش وب نسل سوم چاپ کتاب دیگر معنایی ندارد، و در سال های آینده کتاب های الکترونیک جایگزین کتاب های کاغذی خواهند شد.
وی در خصوص سرمایه گذاری در بحث شهرک چاپ و نشر قم نیز گفت: بیش از هر اقدامی در این زمینه باید جنبه تجاری و آورده ای که چاپ و نشر می تواند برای استان به همراه داشته باشد، مد نظر قرار گیرد.
7403/ 6133/ خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار:جعفرمسلمی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۷۴۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسماعیلی: گفتگوی ایران فرهنگی را گسترش داده ایم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: به مفهوم ایران فرهنگی عینیت داده ایم؛ و هیات ادبی، هیات‌علمی، فرهنگی، هنری، رسانه‌ای تبادل کرده‌ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بهترین رایزنان فرهنگی را برای اجماع منطقه ای که در حال شکل گیری است فرستاده ایم. 

اسماعیلی افزود: ما تعزیه ایرانی را در پاریس به نمایش گذاشتیم. 

وی گفت: اجرای تئاتر و موسیقی، نمایش فیلم، را فضای تبادل و گفتگو دانست. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: جشنواره فیلم کشورهای خزر را راه اندازی کرده ایم و برگزار خواهیم کرد. با 5 کشور فیلم مشترک می سازیم و درباره اقبال با پاکستان فیلم مشترک می سازیم. . 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • برنامه‌های هفته بزرگداشت سعدی در شیراز اعلام شد
  • استفاده از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی برای تحقق شعار سال
  • نمایی از جنس حمایت در فرهنگ و هنر شیروان
  • اسماعیلی: گفتگوی عمیق در جامعه و فرهنگ ما جریان دارد
  • جشنواره تولیدات رسانه‌ای «روایت خدمت» در استان سمنان برگزار می‌شود
  • اسماعیلی: گفتگوی ایران فرهنگی را گسترش داده ایم
  • پیام اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان به تهیه کننده سریال «نون خ»
  • پنج میلیاردتومان تسهیلات به فعالان قرآنی یزد پرداخت شد
  • انعقاد تفاهم نامه همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با کتابخانه‌های عمومی مازندران
  • برگزاری نمایشگاه پوشش عفیفانه در شهرستان اشکذر