Web Analytics Made Easy - Statcounter

پارک های حاشیه ای در سطح شهر همدان و اطراف خیابانهای مرکزی این شهر ظاهری زشت به این شهر داده و از طرفی هم باری از ترافیک شهری همدان نکاسته است در صورتی که با احداث پارکینگ های طبقاتی می شد به راحتی ترافیک شهری همدان را مدیریت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  صبح الوند؛ درگوشه گوشه شهر همدان پارکهای حاشیه ای مشاهده می شود که ظاهری زشت  به این شهر بخشیده و در بعضی اوقات سبب ایجاد ترافیک هم می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنار این پارک های حاشیه ای بحث پارکبان ها است که به نوعی هزینه تحمیلی بر مردم شده است و مردم روزانه مجبورند هزینه هایی را جهت این امر بپردازند.

بررسی این موضوع از چند دید قابل توجه است یکی وجود وسایل تک سرنشین بیش از حد در سطح این شهر می باشد که عواملی همجون نبود مترو و عدم فرهنگ صحیح در این امر موثر است و دیگری هم نبود پارکینگهای طبقاتی است گرچه سالیان سال است خبر احداث پارکینهای طبقاتی شنیده میشود اما این امر هنوز به سرانجام نرسیده و انچه که تاکنون خودنمایی می کند وجود پارکهای حاشیه ای فراوان است که باید تدبیری در این خصوص انجام گیرد به همین منظور مصاحباتی با مردم و مسئولین در این خصوص صورت گرفته است که در ادامه گزارش می خوانید/

*شهروند:اجرای این طرح برای شهری همچون همدان برنامه ی مدونی ندارد

سعید نیکوسرشت با عنوان اینکه طرح پارکبان باید موکول به احداث پارکینگ طبقاتی بیشتری در سطح شهر می شد، اضافه کرد،: به نظر من اجرای این طرح برای شهری همچون همدان برنامه ی مدونی ندارد.

این شهروند با اظهاراینکه مگر چند پارکینگ در سطح شهر وجود دارد اضافه کرد: به دلیل محدودیت پارکینگ مردم ناگزیر از پارک خودرو در حاشیه معابر می شوند.

نیکوسرشت با اظهاراینکه گاهی برای چند دقیقه کوتاه خودروی خودم را پارک کردم اما بعد از مراجعت با کمال تعجب قبض پارکبان رو روی شیشه مشاهده کردم  مگر نیم ساعت اول پارک رایگان بوده پس دلیل این اقدام پارکبان چیست؟

*شهروند:اجرای طرح پارکبان با نظارت بیشتری صورت گیرد

خانم سهروردی نیز اجرای طرح پارکبان را مفید ارزیابی کرد و افزود: ،این طرح از پارک خودرو در سطح معابر و حاشیه به مدت طولانی خودداری می کند اما باید  اجرای طرح پارکبان با نظارت بیشتری انجام پذیرد.

این شهروند با بیان اینکه شهر ظرفیت و گنجایش این میزان خودرو که در سطح شهر پارک شده ندارد افزود: ای کاش احداث پاکینگ های طبقاتی با سرعت بیشتری انجام می گرفت.

*پارکبان:90 هزار تومان درامد روزانه  از این مکان /پارک روزانه 60 ماشین در محوطه سرپل یخچال

سعید جعفریان با اشاره به اینکه نیم ساعت اول پارک‌خودرو ها رایگان است گفت :نیم ساعت اول پلاکی را که ثبت می کنیم از ثبت اول شروع به شمارش معکوس می کند و تا گذشت ۳۰دقیقه نیم ساعت اول ثبت نمی شود.

وی با اشاره به اینکه ۸۰تا ۹۰هزار تومان درآمد روزانه از مکان سرپل یخچال  است افزود: به صورت تقریبی روزانه ۵۰تا ۶۰ماشین در این محله (سر پل یخچال) جابجا می شوند.

وی در خصوص عدم نصب تابلو گفت: جایی که تابلو نصب نباشد پارکبانان اجازه کار ندارند به طوریکه اساس کار پارکبانان در محل نصب تابلو است.

این پارکبان گفت: تابلوهای آبی برای محوطه های پارکینگی است که از ساعات اولیه پارک خودرو هزار تومان و تابلوهای نارنجی نیم ساعت اول رایگان و پس از آن ساعتی هزار تومان کسر خواهد شد.

 

*حداقل حقوق کارگری را از طریق این شغل دریافت می کنیم
وی با اشاره اینکه کار ما شرکتی و زیر نظرشرکت الیت فعالیت می کنیم گفت: شرکت الیت نیز زیر نظر شهرداری است
وی با بیان اینکه حداقل حقوق کارگری را از طریق این شغل دریافت می کنیم گفت: طبق شرایط قانون کار ماهانه حقوق دریافت می کنیم.

*60 درصد شهروندان از این طرح رضایت دارند
وی با اشاره به اینکه این طرح یک طرح بسیار خوب و هدفمند است که به ساماندهی خودرو ها نظم می بخشد افزود: این در حالی است که ۶۰تا ۷۰درصد شهروندان از این طرح رضایت دارند.

*سرپرست اداره عملیات ترافیکی راهور: پلیس راهور از مدافعان به کار گیری پارکبان در سطح معابر شهری است

حسینی با بیان اینکه نظارت بر عملکرد پارکبان ها بر عهده شهرداری است،افزود: طبق استناد ماده 15قانون نیم ساعت اولیه توقف رایگان بوده و بعد از آن مبلغی محاسبه خواهد شد.

وی با اعلام اینکه  پلیس راهور از مدافعان به کار گیری پارکبان در سطح معابر شهری است، ابراز کرد: این طرح موجب خواهد شد تا افراد خودروی خود را تا آخر شب در جلوی مغازه خود پارک نکرده و یک فضای پارک را تنها به خود اختصاص ندهند.

 

حسینی اضافه کرد: بدین وسیله فضای پارک حاشیه ای آزاد شده و با این اوصاف روانسازی ترافیک محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه  یکی از ملاک های توسعه در شهرها استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی است، ابراز کرد:  خودروهای تک سرنشین عاملی مهم در افزایش ترافیک در سطح شهر خواهد بود.

*مدیرعامل حمل ونقل و ترافیک شهری: پارک حاشیه ای برای کسب درامد نیست

مدیرعامل حمل ونقل و ترافیک شهری با اذعان به اینکه پارک حاشیه ای برای ایجاد درآمد نیست،افزود: این اقدام برای مدیریت ترافیک خواهد بود .

*پیش بینی درآمد 6میلیاردی در طی 5 سال

وی با بیان اینکه تمام درامد حاصل از این طرح پس از کسر نیروی انسانی به حساب خزانه دولت واریز میشود و جهت ساخت پارکینگهای طبقاتی به حساب شهرداری ها بر می گردد گفت: درامدهای حاصله از این طرح روزانه متغیر است اما پیش بینی شده است در طی 5 سال 6 میلیارد تومان درامدداشته باشیم.

 

 

احسان صباغی با اظهار اینکه  تمام سازوکارقیمت   پارک حاشیه ای توسط نرم افزار ها انجام می گیرد،خاطرنشان کرد: در  68 دسته از پارک ها نیم ساعت اول رایگان می باشد.

وی با بیان اینکه نرخ پارک  در شهر همدان بسیار ارزان تر از سایر شهرها است افزود: اگر هزینه پارک کاهش یابد افراد مدت زمان بیشتری وسیله نقلیه خود را پارک کرده  که اصولا مدیریتی صحیحی در بحث ترافیک نخواهد بود .

وی افزود: نباید شهروندان برای هرکاری از خودرو استفاده کنند در اجرای طرح پارکبان به دنبال این هستیم که مردم از خودروی شخصی کمتر استفاده کنند.

*هزینه پارکینگ های طبقاتی بسیار پایین است

وی با بیان اینکه نرخ پارکینگ های طبقاتی بسیار پایین است، تصریح کرد : این مسئله بسیارمهم می باشد.

*سخنگوی شورای شهر:احداث پارکینگ طبقاتی آقاجانی بیک با ظرفیت 700دستگاه خودرو

سخنگوی شورای شهر همدان از احداث پارکینگ طبقاتی آقاجانی بیک با ظرفیت 700دستگاه خودرو خبر داد.

کامران گردان افزود: این پارکینگ در محله کبابیان اقدامات اولیه صورت گرفته و احداث پارکینگ در دستور کار قرار گرفته است .

 

*نرخ پارک در همه مکان ها یکسان نیست

وی با بیان اینکه نرخ پارک درهمه معابر به یک صورت نیست، اذعان کرد:  این سیستم بسیار مکانیزه و تحت کنترل است.

گردان با بیان اینکه با بخش خصوصی برای احداث پارکینگ طبقاتی  همکاری می کنیم ، افزود: پارکینگ های مکانیزه در صورت وارد شدن سرمایه گذار خصوصی ظرف مدت یک ماه به بهره برداری می رسد.

*نتیجه گیری...

با این تفاسیر بهتر نیست مسئولین امر ترافیک قبل از اینکه از مردم مبلغی برای پارک دریافت  کنند پارکینگهای طبقاتی را گسترش دهند، درست است  طرح پارکبان در اغلب شهر و یا کشورهای دنیا تجرایی شده اما نه در شهری که هنوز به عنوان کلان شهر از تعدد پارکینگ طبقاتی برخوردار نبوده و فرد برای توقف چند ساعته باید هزینه ای گزاف بپردازد...

در اینکه این طرح سبب خواهد شد فرد کمتر از خودروی شخصی استفاده کند یا خیر نمیتوان  چیزی گفت چون این امر نیاز به فرهنگ سازی دارد ..  اما موضوع جالب توجه دیگر در این خصوص این هست که وجود این پارکهای حاشیه ای ظاهری نامناسب به شهر هم بخشیده است و تمام کوچه های خیابانهای مرکزی شهر پر از پارکهای حاشیه ای شده است و برخی اوقات فرد نمی تواند در جلوی درب منزل خودش هم پارک کند،  در نهایت فقط امیدواریم همدان تنها اسم کلان شهر بودن را به یدک نکشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۷۴۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود پارکینگ از مشکلات اصلی ترافیک سنندج است

به گزارش خبرنگار مهر، حسن عسکری صبح پنج شنبه در نشست اعضای شورای اسلامی شهر با استاندار اظهار کرد: سنندج کمبود پارکینگ و نبود ناوگان حمل و نقل عمومی متناسب با نیاز شهر از مشکلات اصلی ترافیک در سنندج محسوب می‌شود.

وی با اشاره به لزوم احداث پارکینگ طبقاتی در سنندج افزود: احداث پارکینگ‌های طبقاتی و ارتقای ناوگان عمومی نیازمند برنامه‌ریزی لازم است.

وی به اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در ۱۵ اردیبهشت ماه جاری توسط شهرداری پرداخت و اعلام کرد: امیدواریم با اجرای این طرح توسط شهرداری و با همراهی دستگاه‌های مختلف شاهد رفع بخشی از مشکلات ترافیک در سطح شهر باشیم.

عسکری اضافه کرد: در مورد پروژه سنه سنتر امیدواریم، پایه کار روی همان قرارداد اولیه باشد این موضوع می‌تواند بخش قابل توجهی از مشکلات این پروژه را برطرف کند.

فرماندار سنندج رفع مشکل اراضی قولنامه‌ای در سنندج را ضروری خواند و گفت: اختصاص سهمی برای تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری سنندج که طیف قابل توجهی را شامل می‌شود به عنوان یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور دنبال شود.

وی همچنین از اقدامات شهرداری سنندج در حوزه توسعه فضای سبز، پرداخت به موقع حقوق پرسنل، نهضت آسفالت و غیره تقدیر کرد و گفت: اقدامات انجام شده در ۲ سال اخیر ستودنی است و امیدواریم امسال نیز این روند با قدرت استمرار پیدا کند.

کد خبر 6094865

دیگر خبرها

  • چرا در تهران قدیم خودروها وسط خیابان پارک می‌کردند؟
  • ضرورت توجه به روان‌سازی ترافیک معابر در مراغه
  • نبود ناوگان حمل ونقل عمومی از مشکلات ایجاد ترافیک سنندج
  • آماده‌سازی ۲۵ پارکینگ در اطراف بازار اصفهان برای پارک موتورسیکلت‌ها + لیست پارکینگ‌ها
  • ◄ رویکرد ترافیک‌ زای شهرداری تهران در زمینه توسعه پارکینگ
  • کمبود پارکینگ از مشکلات اصلی ترافیک سنندج است
  • فرماندار: طرح تأمین پارکینگ اطراف حرم مطهر رضوی را تحویل دولت داده‌ایم 
  • اجرای پروژه توسعه زیرساختی پارکینگ باران در مجتمع گردشگری صفه
  • تاکید بر ساخت پارکینگ‌های حاشیه در منطقه ۱۶ تهران
  • هوشمندسازی ۴ پارکینگ هسته مرکزی شهر قم