Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان بار دیگر اظهار داشت که شعار شایسته سالاری رهبران حکومت وحدت ملی در تعیین مقامات دولتی نادرست است و سران حکومت وحدت ملی بسیاری از افراد شاسته را حذف می‌کنند. ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰ بین الملل آسیا-اقیانوسیه شبه قاره نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، در ادامه تنش‌ها بین ارگ ریاست جمهوری افغانستان و حزب جمعیت اسلامی این کشور، عطامحمد نور بار دیگر در نشست خبری امروز اعلام کرد به عنوان والی بلخ باقی خواهد ماند مگر اینکه حکومت وحدت ملی با این حزب توافق کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عطامحمد نور خاطرنشان کرد: با وجود اینکه رهبران حکومت وحدت ملی شعار شایسته سالاری سر می‌دهند اما افراد شایسته را از دولت برکنار کرده و افراد بی‌سواد را به جای آنها تعیین می‌کند.

وی با اشاره به سخنرانی وزیر مخابرات و تکنولوژی افغانستان اظهار داشت: شعار رهبران حکومت وحدت ملی درباره شایسته سالاری حقیقت ندارد.

«شهزادگل آریوبی» که از سوی اشرف غنی به عنوان وزیر مخابرات و تکنولوژی تعیین شده است روز گذشته زمانی سوژه رسانه‌های این کشور شد که متن سخنرانی فارسی خود را نمی‌توانست به درستی بخواند.

والی بلخ تاکید کرد که یک وزیر بیسواد از چه فیلتری گذشته و چگونه مورد تایید برای وزارت تکنولوژی و مخابرات قرار گرفته است.

عطامحمد نور شورای امنیت ملی افغانستان را نیز متهم کرد که به تعصبات قومی دامن می‌زند.

وی در ادامه بر لزوم آمدن اصلاحات اساسی در کمیسیون انتخابات افغانستان نیز تاکید کرد.

رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی اظهار داشت: مردم و جریان‌های سیاسی به کمیسیون انتخابات افغانستان اعتماد ندارند و اگر اصلاحاتی در این کمیسیون وارد نشود آرای انتخابات پذیرفتنی نیست.

وی در ادامه هشدار داد: در صورتی که اصلاحات اساسی در کمیسیون انتخابات افغانستان و نحوه برگزاری انتخابات صورت نگیرد نتیجه انتخاب پیش رو بدتر از گذشته خواهد شد.

عطامحمد نور گفت: زمانی که اعضای کمیسیون را رهبران دولت تعیین می‌کنند و صندوقهای رای به واسطه آنها شمارش می‌شود، چگونه می‌توان امیدی به انتخابات شفاف داشت.

والی بلخ تاکید کرد: در فرایند تعیین اعضای کمیسیون انتخابات و نظارت بر روند برگزاری انتخابات باید نمایندگان افغان، دادگاه عالی، احزاب و جریان‌های سیاسی باید نقش داشته باشند.

انتهای پیام/.

R36461/P36461/S8,87,91/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۷۵۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت بیش از ۱.۵ میلیون مهاجر به افغانستان

وزیر امور مهاجرین حکومت طالبان اعلام کرد طی سال گذشته بیش از ۱.۵ میلیون مهاجر به افغانستان بازگشته‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «خلیل‌الرحمان حقانی» وزیر امور مهاجرین حکومت طالبان با اشاره به اقدامات اخیر پاکستان اظهار داشت بیش از 600 هزار پناهجو در ماههای اخیر به افغانستان اخراج شده‌اند.

وی افزود از ایران و برخی کشورها نیز هزاران مهاجر افغان به کشورشان بازگشته‌اند.

حقانی گفت برای بازگشت کنندگان به کشور، مراکز موقت فراهم شده است تا از آنجا به ولایت‌های مورد نظر انتقال یابند.

این در حالی است که شماری از پناهجویان تازه بازگشته به افغانستان از حکومت طالبان خواستار کمک و سرپناه دائمی و همچنین فرصت‌های کار شده‌اند.

آمادگی پاکستان برای اخراج پناهجویان «با مدرک» افغاناتریش خواستار اخراج پناهجویان پذیرش نشده افغان از اروپا شدپارلمان انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد

وزیر امور مهاجرین حکومت طالبان پیش از این در دیدار با «شوکو شیموزاوا» رئیس پشتیبانی و امنیت کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در بهمن‌ماه سال گذشته گفته بود بیش از یک میلیون مهاجر به افغانستان بازگشته‌اند.

این بازگشت‌ها در حالی صورت می‌گیرد که بر اساس آمار سازمان ملل، بیش از 29 میلیون افغان (بیشتر از نیمی از جمعیت این کشور) به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لیست نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات تهران
  • افزایش گرایش مردم به لیست‌ها در دور دوم انتخابات مجلس
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • ویژگی‌های یک نماینده شایسته در مجلس چیست؟
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • ماجرای تظاهرات کم‌سابقه علیه حکومت طالبان در افغانستان
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت اسلامی است
  • بازگشت بیش از ۱.۵ میلیون مهاجر به افغانستان
  • اعلام فهرست انتخاباتی جمعیت جوانان انقلاب اسلامی برای تهران + اسامی
  • لیست نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات اعلام شد