Web Analytics Made Easy - Statcounter

 احمد مجرد مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ از توزیع بالغ بر یک میلیاردو ۵۲۶ میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی در مرکز و شهر‌های شمال استان آذربایجان غربی در نه ماهه اول سال ۹۶ خبرداد و گفت: وضعیت توزیع سوخت زمستانی مشترکین نفت سفید در مقایسه با سال قبل مطلوب بوده و از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۲۲۰ میلیون لیتر نفت سفید به عنوان سوخت زمستانی و همچنین بالغ بر ۳۵ هزار تن گاز مایع سیلندری در بین مشترکین نفت سفید توزیع شده است و علیرغم توسعه گازرسانی در روستا‌ها به جهت افزایش میزان رفاه مردم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
۵% رشد برخوردار بوده و میزان سوخت رسانی به مشترکین نفت سفید از وضعیت مطلوبی برخوردار است
مدیر منطقه ارومیه از رشد ۸.۹ درصدی مصرف بنزین موتور در نه ماه اول سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در این مدت بالغ بر ۴۲۰ میلیون لیتر بنزین در منطقه ارومیه به مصرف رسیده است.
این مقام مسئول در ادامه ضمن اعلام خبر توزیع بالغ بر ۵۹۲ میلیون لیتری نفت و گاز در نه ماه اول سالجاری از افزایش ۲۸ درصدی مصرف نفتگاز نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و عمده دلایل رشد آن را افزایش میزان ذخیره سازی در نیروگاه‌های منطقه برشمرد و گفت: در حال حاضر نفت وگاز ارسالی به نیروگاه‌ها بالغ بر ۲۶۱ میلیون لیتر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۴ درصد رشد داشته است
وی گفت: در بازه مذکور مصرف نفت وگاز بخش حمل و نقل با افزایش ۱۷ درصدی به ۱۹۷ میلیون لیتر و مصرف نفت و گاز بخش کشاورزی نیز با رشد ۹.۳ درصدی به ۸۲ میلیون لیتر رسیده است
مجرد ضمن اشاره به مصرف بالغ بر ۳۹ میلیون لیتری نفت کوره در نه ماهه اول سال ۱۳۹۶، از کاهش مصرف ۲۳ درصدی این فرآورده نسبت به مدت مشابه سال قبل خبرداد و گفت: عمده دلایل اصلی کاهش مصرف نفتکوره، می‌توان به تشدید نظارت بر شبکه توزیع و کاهش فعالیت کوره‌های آجرپزی به دلیل کاهش تقاضای بازار اشاره نمود.
این مقام مسئول گفت: در سه ماهه اول سال ۹۶ بالغ بر ۲۲۱ میلیون مترمکعب سوخت پاک CNG به مصرف رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک درصد رشد داشته است.
شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی  منطقه ارومیه یکی از مناطق ۳۷ گانه کشور، واقع در شمال غربی ایران شامل شهر‌های ارومیه، اشنویه، سلماس، خوی، چالدران، قره ضیاء الدین، ماکو، شوط، پلدشت و بازرگان با شعاع عملیاتی ۲۵۰ کیلومتر دارای ۵ ناحیه، ۳ انبار نفت، دو مرکز سوختگیری هواپیمائی در مجموع با ظرفیت ذخیره سازی ۱۵۴ میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی فعالیت مینماید. این منطقه سوخت خود و نواحی تحت پوشش خود را از طریق خط لوله و نفتکش تامین می‌نماید.   انتهای پیام/ن.م   رشد ۸.۹ درصدی مصرف بنزین موتور در نه ماه اول سال ۹۶

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۷۵۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد

ایسنا/لرستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: حدود۱۸۴ میلیون متر مکعب آب شرب پارسال در استان تولید شد.

یاسر اکبریان امروز هشتم اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: براساس آخرین گزارشاتی که در سامانه معاونت بهره‌برداری و توسعه آب شرکت ثبت شده سال ماقبل نیز رقمی حدود ۱۸۰ میلیون متر مکعب تولید داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: علت افزایش تولید آب پارسال ناشی از توسعه شهرنشینی و افزایش مشترکان شرکت و همچنین اجرای پروژه‌هایی که تامین آب آن‌ها می‌بایست از طریق تاسیسات و منابع آبی شرکت آب و فاضلاب باشد بوده است.

اکبریان درخصوص سرانه مصرف آب لرستانی‌ها بیان کرد: سرانه مصرف آب در استان بین حدود ۲۰۰ لیتر در شبانه روز برای هر شهروند و در سطح کشور بین ۱۸۰ الی تا ۱۹۰ لیتر و مطابق استاندارد کشور کمتر از ۱۵۰ لیتر به ازای هر نفر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان تصریح کرد: یکی از برنامه‌های در دست اجرای شرکت کاهش هدررفت و محاسبه آب بدون درآمد با استفاده از شبکه‌های هوشمند و به روز کردن تجهیزات است.

اکبریان ادامه داد: همچنین با استفاده از آگاهی و اطلاع رسانی به مردم از طریق برنامه‌های فرهنگی تلاش شده مصرف آب هم‌استانی‌ها به سمت نرم کشور و استانداردهای بین المللی نزدیک شود.

وی درخصوص تاثیر بارندگی‌های اخیر بر منابع آبی استان افزود: در استان تا اواسط دی ماه شاهد بارندگی‌های آنچنانی نبودیم و همین امر باعث شد منابع آبی کاهشی شود اما در بازه زمانی بهمن تاکنون و به‌خصوص در اسفندماه بارندگی‌ها مناسب‌تری را شاهد بودیم که در برخی شهرها همچون ازنا و الیگودرز روند تولید منابع آبی منفی نسبت به بازه زمانی بلندمدت کاهشی بوده و لازم است که در این شهرها تمهیدات لازم بکار گیرد.

اکبریان اضافه کرد: در لرستان هیچ‌گونه سدی برای تامین آب شرب پایدار وجود ندارد و بایستی برای تامین آب در فصل گرما تمهیداتی از سوی شرکت و همچنین مردم با استفاده از تمامی ظرفیت‌های استان صورت گیرد تا در فصل گرما از نظر تامین آب شرب با مشکل مواجه نشویم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فروش بیش از ۵۲۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان فرآورده‌های نفتی
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • تولید ۲۵ میلیون لیتر انواع عرقیات در میمند فارس
  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • واریز ۵۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • اجرای رسمی طرح باک پُر از روز شنبه در مرز رسمی پرویزخان