Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@04:39:37 GMT

تجسس برای کارکنان نفتکش ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۷۶۳۹۱

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران با اشاره به حادثه برخورد نفتکش ایرانی با یک کشتی چینی و مفقود شدن ۳۲ پرسنل نفتکش با بیان اینکه هنوز خبری از مفقودین نیست، اظهار کرد: هزینه محموله بر عهده ایران نخواهد بود. ناطقان: سیروس کیان ارثی با تاکید بر اینکه حادثه برخورد نفت‌کش‌ها یا کشتی‌ها با یکدیگر همواره روی دریا رخ می‌دهد، افزود: برخورد نفت‌کش ایرانی با کشتی چینی به دلیل نوع تصادف، شدت و تبعات زیادی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حادثه در ساعت ۸ شب به وقت محلی در نقطه‌ای بین چین و کره رخ داده است و بلافاصله بعد از اینکه شرکت ملی نفتکش از وقوع حادثه باخبر شد، کمیته اضطراری برای بررسی ایجاد شد.

وی افزود: از سوی دیگر نماینده شرکت ملی نفتکش در چین همراه با سرکنسول ایران به ماجرا ورود کرده و هماهنگی‌های لازم را برای نجات ۳۲ پرسنل نفتکش انجام دادند زیرا اولویت شرکت ملی نفتکش نجات جان پرسنل بود.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با اشاره به مفقود شدن ۳۲ پرسنل نفتکش ایرانی با تاکید بر اینکه پیگیری برای پیدا کردن مفقود شدگان به قوت خود باقی است اظهار کرد: هنوز خبری از نیروهای مفقود شده در دسترس نیست. دولت چین اعلام کرده است همکاری لازم را برای پیدا کردن مفقودین ایرانی انجام می‌دهد و تجسس‌ها ادامه دارد.  

کیان‌ارثی درمورد علت وقوع حادثه مذکور توضیح داد: این حادثه یک پیشامد دریایی بوده و ممکن است به دلیل رخ دادن اشتباه در محاسبات باشد. اما هنوز هیچ چیز روشن نیست و نمی‌توان در مورد علت این حادثه نظر قطعی داد.

وی از پیگیری بیمه‌گرها درخصوص این حادثه خبر داد و گفت: محموله نفتکش ایرانی که متعلق به شرکت ملی نفت ایران بوده توسط شرکت هانووا توتال کره بیمه شده بود. ۷۰ درصد بیمه پرسنل و کشتی نیز توسط بیمه‌های خارجی و ۳۰ درصد آن توسط بیمه‌های ملل و البرز انجام شده بود.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران با تاکید بر اینکه هزینه محموله بر عهده ایران نیست اظهار کرد: هزینه خسارت وارد شده به کشتی هم بعد از بررسی و مشخص شدن نوع خسارت اعلام می‌شود.

کیان‌ارثی در مورد نحوه پیگیری خانواده‌های مفقودین توضیح داد: نشستی با برخی از خانواده‌های مفقودین داشتم و توضیحات لازم را به آن‌ها ارائه کردم. شرکت ملی نفتکش به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی خانواده‌های مفقودین خواهد بود. منبع: ایسنا برچسب ها: تجسس ، کارکنان نفتکش ، مفقود شده

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۷۶۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۴ درصد حوادث‌برق خراسان رضوی معلول شتابزدگی است

جواد کافی کُندری مسئول حوادث شرکت توزیع برق خراسان رضوی گفت: تعجیل و شتابزدگی در کار‌ها مهمترین دلیل وقوع حوادث در حوزه برق بوده و عدم کاربرد تجهیزات ایمنی مناسب عامل دوم شناخته شده است.

او افزود: به کارگیری ابزار و تجهیزات فنی و ایمنی مناسب می‌تواند از بروز حادثه جلوگیری کند و اگر حادثه‌ای هم رخ دهد از شدت آن می‌کاهد و یا حتی ممکن است وقوع آن را به صفر برساند.

مسئول حوادث شرکت توزیع برق خراسان رضوی ادامه داد: برخی از حوادث حوزه برق که از آنها به عنوان «حوادث به خیر گذشت» یاد می‌کنیم گزارش نمی‌شود، اما این حوادث که کسی در آنها آسیب نمی‌بیند نقطه خطر را نشان می‌دهد.

کندری بیان کرد: اگر درس‌های لازم از حوادث ختم به خیر گرفته شود، حوادث جزئی و جدی رخ داده بسیار کاهش خواهد یافت.

او با بیان اینکه تعداد حوادث برق عمومی یا مردمی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است، تصریح کرد: از ۱۵ مورد حادثه رخ داده در این حوزه ۹ مورد برق گرفتگی و «آرک زدگی» فشار متوسط بوده و سایر حوادث به دلیل تصادفات رانندگی یا برق گرفتگی فشار ضعیف رخ داده است.

مسئول حوادث شرکت توزیع برق خراسان رضوی تاکید کرد: لزوم سرمایه گذاری برای اطلاع رسانی خطرات شبکه و تاسیسات در بین آحاد جامعه به خصوص طرح‌های ساختمانی با توجه به این حوادث آشکار است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ۸۴ درصد حوادث‌برق خراسان رضوی معلول شتابزدگی است
  • انصاری نیک: «خلیج فارس» هویت ایران و یکی از پایه های قدرت تمدنی کشور است/ غرب نمی خواهد در منطقه امنیت برقرار باشد، زیرا امنیت ضامن توسعه است
  • تحصن و اعتراض کارکنان شرکت پخش فراورده های نفتی تهران
  • حمایت از احداث واحد‌های مسکونی در محدوده کارخانجات بزرگ فارس
  • حمایت از احداث واحد‌های مسکونی در محدوده کارخانجات فارس
  • حادثه دریایی جدید در غرب یمن
  • سردار تنگسیری: اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد
  • فرمانده ارشد سپاه : اسم خلیج فارس را با کسی قسمت نمی کنیم/ اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد
  • تحقیقات در خصوص حادثه فوت یک پزشک در شیراز ادامه دارد
  • جست‌وجو برای یافتن پیکر فرد غرق شده در نازلوچای ادامه دارد