Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@16:21:58 GMT

ناخوش احوالی ساحل بندرعباس - رقیه غلامی زاده*

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۷۷۰۰۲

ناخوش احوالی ساحل بندرعباس - رقیه غلامی زاده*

بندرعباس شهری که در همسایگی خلیج نیلگون فارس قرار دارد دارای نزدیک به 20 تا 25 کیلومتر نوار ساحلی است تا بندری ها از طرق مختلف برخوردار از نعمت های دریا شوند.
یکی از این نعمت ها تفریح و گذراندن اوقات خوش و زیبا در کنار ساحل است و با توجه به این که بندرعباس در پاییز و زمستان هوایی بهاری دارد، می تواند پذیرای سیل عظیم گردشگران باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ساحل بندرعباس را بوستان های غدیر، دولت، ولایت، سورو و کنار اسکله شهید حقانی را در برگرفته اند و با وجود فصل زمستان و سرما در شهرهای مختلف ایران، همه روزه بویژه بعد از ظهرها میزبان هزاران نفر از طبیعت دوستان می باشد تا در هوایی مطبوع مشغول تفریح باشند.
یکی دیگر از ویژگی های ساحل بندرعباس بر خلاف سواحل شمالی کشور، آزاد بودن دسترسی به دریا در تمام نقاط شهر بدون هیچ محدودیتی است و شاید این لطف خدا باشد که مردم دیار جنوب با آن آب و هوای گرم و شرجی مامن و دلخوشی چون دریا و ساحل زیبایش را داشته باشند.
گرچه ساحل محل تفریح و سرگرمی است اما ساحل بندرعباس این روزها حال خوشی ندارد، ورود فاضلاب به دریا، پهن شدن بساط دستفروشان، مزاحمت های فالگیرها و انبوه گدایانی که در شش ماهه دوم سال که معمولا مهاجرانی از استان های دیگر هستند، چهره ساحل را مخدوش کرده است.
در جای جای ساحل مشاغل کاذبی را می بینیم، یکی چیپس و پفک و آبمیوه و تخمه می فروشد، دیگری با بوی روغن سوخته فلافل رهگذران را آزار می دهد و دستفروش دیگری با بساط لباس فروشی اش راه عبور مردم را مسدود کرده است.
فالگیرها و گدایان را هم اگر تحمل کنیم نمی توان به راحتی دود سمی قلیان ها را تحمل کرد. آمار دقیقی موجود نیست اما در برخی نقاط ساحل در فاصله ای تقریبا 100 متری، پنج بساطی قلیان به چشم می خورد.
حیوانات موذی چون سوسک و موش نیز مزاحمت هایی را برای خانواده ها بوجود آورده اند.
به راحتی فاضلاب های خانگی و صنعتی از خورها روانه دریا می شود که نه تنها موجب کدر شدن آب دریا شده بلکه استشمام بوی تعفن از 100 متری یا بیشتر احساس می شود.
امام جمعه بندرعباس طی سال های اخیر بارها از تریبون نماز جمعه بیان کرده است شهر بندرعباس افزون بر آلاینده هایی که در تمام شهرهای ایران وجود دارد، از خورهای شهری که آلودگی را تشدید می کنند نیز رنج می برد، خورهایی که به حال خود رها شده و به جولانگاه موش و دیگر جانوران موذی و محل تعفن و انتشار بیماری تبدیل شده اند.
آیت الله نعیم آبادی همچنین در خطبه های اخیر نماز جمعه گفته است که استفاده از ساحل حق مردم است و سالانه میلیون ها گردشگر از سراسر کشور به خاطر ساحل به استان هرمزگان سفر می کنند و ساخت و سازها در کنار ساحل خلاف قانون است و اگر جلوی این ساخت و سازها گرفته نشود ساحل به تدریج از بین می رود.
مسافران و گردشگرانی که از سایر مناطق کشور به هرمزگان سفر می کنند و شوق دیدن ساحل و دریا را دارند، وقتی که با ساحل کثیف و پر از زباله و فاضلاب ‌جاری مواجه می ‌شوند، از خود می پرسند که چرا برای حفاظت، صیانت و حتی توسعه ساحل و دریای بندرعباس اقدامی صورت نمی گیرد؟
اینها شاید گوشه های کوچکی از آن چه بود که دلخوشی بندرنشینان را ناخوش کرده است و رفع مشکلات ساحل، عزم هماهنگ و جدی مسئولان دولتی و شهری را می طلبد.
توسعه فضای سبز، ایجاد پارک و شهربازی، ساماندهی و بهسازی وضعیت ترافیک، کمپ ساحلی بندرعباس، تکمیل و بهسازی حوضچه پشت ساختمان قدیم استانداری، تصفیه پساب فاضلاب شهر بندرعباس و استفاده از آن در آبیاری فضای سبز از مهم ترین طرح هایی است که می تواند ساحل شهر بندرعباس را با هدف بهره مندی مردم از ساحل با رویکرد گردشگری توسعه داد.
مردم انتظار دارند که ساحل، زیباترین منطقه شهر باشد و دریا هم عاری از هرنوع آلودگی باشد و از ورود فاضلاب به دریا جلوگیری شود.
حضور یکدل و هماهنگ دست اندرکاران انتظامی، دولتی، شهری و بهداشتی می تواند زیبایی های ساحل به عنوان یک نعمت خدادادی را صد افزون کند.
*خبرنگار مرکز بندرعباس

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۷۷۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جام جهانی پاراتیراندازی|رقیه شجاعی از صعود به فینال بازماند

بانوی ملی‌پوش پاراتیراندازی ایران از صعود به فینال ماده تفنگ سه وضعیت در جام جهانی بازماند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در ادامه رقابت‌های جام جهانی پاراتیراندازی در کره جنوبی، رقیه شجاعی ملی‌پوش تیراندازی کشورمان در ماده تفنگ سه وضعیت در مرحله مقدماتی با کسب هزار و 145 امتیاز با یک نمره اختلاف در جایگاه نهم ایستاد و از راهیابی به فینال بازماند. شجاعی پیش از این در ماده تفنگ بادی ایستاده در جایگاه هشتم قرار گرفته بود.

جام جهانی پاراتیراندازی| 3 طلا، نقره و برنز برای ایران

 

در این دوره از رقابت‌ها تیم تپانچه بادی میکس کشورمان متشکل از محمدرضا میرشفیعی و نسرین شاهی به مدال نقره رسید، محمدرضا میرشفیعی در ماده تپانچه بادی آقایان موفق به کسب مدال نقره شد و نسرین شاهی و ساره جوانمردی در ماده تپانچه بادی بانوان به مدال طلا و برنز دست پیدا کردند.

این مسابقات با حضور 125 ورزشکار (71 مرد و 54 زن) از 27 کشور جهان به میزبانی کره جنوبی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی
  • جام جهانی پاراتیراندازی|رقیه شجاعی از صعود به فینال بازماند
  • دریا باید محور توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر قرار گیرد
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • اعلام همبستگی دانشجویان هرمزگانی با دانشگاهیان سراسر جهان در دفاع از مردم غزه
  • همبستگی دانشگاهیان هرمزگانی با دانشگاهیان سراسر جهان در دفاع از مردم غزه
  • حال ناخوش رانندگان تاکسی در گرگان
  • عنبری:قهرمانی حق ملوان و انزلی‌چی‌ها بود
  • اولویت اولم ادامه همکاری با ملوان است/ قهرمانی حق انزلی‌چی‌ها بود