Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حشمت‌الله صیدی، شهردار سنندج  امروز، 17 دی ماه در بازدید از پشت‌صحنه سریال کوچه باخ، اظهار کرد: فرهنگ از طریق هنر به‌راحتی قابل‌ انتقال است و هنرمندان می‌توانند باهنر اثرات مثبت بر عواطف و احساسات انسان داشته باشد.
وی افزود: متأسفانه گذر زمان و تکنولوژی‌های نوین باعث شده که زندگی امروزه دچار تغییر و تحولات فراوانی شود و بسیاری از آداب‌ورسوم گذشتگان در حال فراموشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهردار سنندج عنوان کرد: ساخت فیلم با موضوع‌های مختلف به خصوص فیلم‌های طنز اجتماعی علاوه بر ایجاد فضای شاداب در جامعه یکی از راهکارهایی است که می‌تواند در جهت یادآوری فرهنگ گذشتگان بر ذهن مخاطبان تأثیرگذار باشد.
وی با بیان اینکه هنرمندان باید باهنرشان در جهت احیاء و ترویج فرهنگ بومی و محلی تلاش کنند، گفت: خوشبختانه شبکه استانی در چند سال اخیر با برنامه‌ریزی مناسب و تولید برنامه‌های شاد در جهت جذب مخاطب بسیار خوب عمل کرده و باید هنرمندان از ظرفیت‌های شبکه استانی درراستای ترویج فرهنگ بومی استفاده کنند.
صیدی افزود: فیلم‌های طنز با موضوع‌های اجتماعی علاوه بر ایجاد شادابی و نشاط در سطح جامعه می‌تواند به بهترین نحو ممکن بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی جامعه امروزی یادآوری کند.
وی عنوان کرد: فضای ساخت سریال کوچه باخ کاملاً به ما یادآوری می‌کند که در گذشته و در سایه تعامل و ارتباط سازنده چندین خانواده بدون هیچ مشکلی در یک‌منزل مسکونی زندگی می‌کردند.
شهردار سنندج بیان کرد: شهرداری سنندج هم در راستای حمایت از هنرمندان و همچنین بهره‌گیری از هنر در جهت رفع بسیاری از مشکلات و معظلات سطح شهر آماده همکاری با تمامی هنرمندان است و از برنامه‌های هنری در حد توان حمایت لازم را خواهد داشت.
وی ضمن تقدیر از حسن توجه مسئولان صداوسیمای مرکز کردستان و همچنین عوامل و بازیگران سریال کوچه باخ ابراز امیدواری کرد ساخت فیلم‌ها وسریال های که در احیاء فرهنگ این دیار تأثیرگذار است تداوم داشته باشد.
یادآور می‌شود؛ سریال کوچه باخ به کارگردانی فرهاد مرادی و بازیگرانی نظیر احمد شاطبی، عابدین رضایی، یوسف اسدی و مسعود بیگلری در حال تولید است و قرار است این سریال طنز در 18 قسمت در ایام تعطیلات نوروز 97 از شبکه استانی پخش شود.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۷۷۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنندج ،پایتخت دف جهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، علاوه بر هنرمندان دف نواز کردستان، کسانی هستند که پیشه دف سازی را زنده نگه داشته اند.

استان کردستان مهد هنر است و هنرمندان فراوانی در این دیار مشغول خلق آثار منحصر به فردی هستند، در این میان دف و دف نوازی را می‌توان یکی از هنر‌های منحصر به فرد کردستانی‌ها دانست.

هنر دف سازی و دف نوازی به عنوان یکی از هنر‌های سنتی و قدیمی کردستان، در استان از اهمیت زیادی برخوردار است حمایت همه جانبه از سازندگان این دف سنتی ضرورتی است انکار ناپذیر.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است
  • برگزاری بازی های بومی محلی در روستای آرتون طالقان
  • سنندج ،پایتخت دف جهان
  • انتصاب سرپرست فدراسیون ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی محلی
  • ایلکا سرپرست فدراسیون روستایی و عشایری شد
  • سرپرست فدراسیون ورزش روستایی معرفی شد
  • سرپرست فدراسیون ورزش‌روستایی،عشایری و بازی‌های بومی محلی منصوب شد
  • تکامل فرهنگی در بستر جغرافیا شکل می‌گیرد/ اهمیت توریسم در ابعاد محلی، ملی و جهانی
  • برگزاری جشنواره ملی روستایی و عشایری در شهرستان کوهرنگ
  • برگزاری جشن هفته سلامت در هوراند