Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحمان رستمخانی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در 9 ماهه گذشته از سالجاری، 141 هزار و 200 تن شیر، 28 هزار و 76 تن مرغ صنعتی، 12 هزار و 370 تن گوشت قرمز، 6 هزار و 302 تن تخم مرغ صنعتی و 939 تن نیز عسل در استان زنجان تولید شده است.
وی از تولید سالانه 250 هزار تن انواع فرآورده های خام دامی در این استان خبرداد و یادآورشد: این فرآورده ها در دامداری های کوچک روستایی و واحدهای صنعتی دام، طیور استان زنجان تولید می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خاطرنشان کرد: این استان 2 هزار و 90 واحد صنعتی تولید دام ، طیور و دامداری های کوچک روستایی فعال دارد.
رستمخانی افزود: که از این تعداد یکهزار و 509 واحد دامداری کوچک روستایی، 298 واحد دامداری صنعتی و 283 واحد نیز واحدهای صنعتی طیور است.
وی خاطرنشان کرد: دامداری صنعتی در زمینه گاو شیری، پرواربندی گوساله وبره، گوسفند داشتی و پرورش اسب فعالیت دارند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، زمینه فعالیت واحدهای صنعتی طیور را مرغ گوشتی، مرغ تخمگذار، مرغ مادر گوشتی، شترمرغ مادر، مرغ مادر بومی، بوقلمون گوشتی، بوقلمون مادر گوشتی، کارخانه های جوجه کشی و واحدهای پرورش دهنده پولت(مرغ تخمگذار) برشمرد.
به گفته رستمخانی، 9 هزار و 136 نفر به طور مستقیم در این واحدها فعال مشغول به کار هستند.
وی خاطرنشان کرد: شهرستان های خدابنده و زنجان به ترتیب بیشترین، ایجرود و خرمدره نیز کمترین تولید گوشت قرمز، شهرستان های ابهر و زنجان نیز بیشترین تولید گوشت طیور در استان زنجان را به خود اختصاص داده اند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان اعلام کرد: شهرستان های خدابنده، ابهر و زنجان به ترتیب در تولید شیر، تخم مرغ و عسل بیشترین عملکرد را در استان دارند.
به گزارش ایرنا، طی سال 95، 50 هزار تن انواع محصول کشاورزی از این استان صادر شد.
این میزان، نسبت به صادرات محصولات کشاورزی ثبت شده در سال 94، رشد 34 درصدی داشت.
7325/8068
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشاردهنده: اسماعیل جهانبخش

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۷۷۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت جو قصیل در قم

حسین کوه خضری، رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی قم  با اشاره به اینکه با توجه به منابع محدود آبی در استان نیازمند تغییر روش کشت محصولات کشاورزی هستیم، گفت: کاهش میزان آبدهی و برداشت زودتر محصول، حذف علف‌های هرز و افزایش کیفیت علوفه دامی از مزایای برداشت جو به صورت قصیل است.

وی افزود: در کشت جو به صورت قصیل، وقتی دانه جو از مرحله شیری وارد مرحله خمیری می‌شود، محصول برداشت و به ۲ صورت تازه و یا خرد و سیلو شده به مصرف دام می‌رسد.

کوه خضری با بیان اینکه امسال دو هزار تن محصول جو در استان به این صورت در استان برداشت می‌شود، افزود: پیش بینی می‌کنیم سال آینده ۱۰ درصد از زمین‌های زیر کشت محصول جو به صورت قصیل برداشت شود.

وی با بیان اینکه کشت جو قصیل که امسال به صورت آزمایشی در استان قم اجرا شد این روز‌ها به مرحله برداشت رسیده است،گفت:در حال حاضر ۲۳ هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت محصول جو قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ۳۰ تُن مکمل و افزودنی‌های غیرمجاز دامی در پردیس کشف شد
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • رویداد بزرگ دشت غذا در تهران برگزار شد
  • جوجه ریزی ۱۰۰ میلیون قطعه‌ای در مرغداری‌های مازندران
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • برداشت جو قصیل در قم
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • بسیاری از مدیران صنعت پتروپالایشگاهی به دنبال سرمایه گذاری «دولتی» هستند تا «مردمی»
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان