Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@09:20:10 GMT

صیانت از کرامت زنان دستور قرآنی است

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۷۸۱۸۲

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، حوزه نوشت: حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی، امام جمعه ابرکوه در نشست بصیرتی بانوان طلبه و خانواده های آنان که به میزبانی مدرسه علمیه کوثر ابرکوه برگزار شد، اظهار کرد: هر جامعه‌ای که دارای ایمان و ارزش‌های اخلاقی است، نشانه وجود خانواده‌های پاک و بالیاقت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: زنان و مادران باایمان به عنوان بنیان خانواده های پاک و صالح در قبال رشد اخلاقی و اعتقادی فرزندان، بی‌تفاوت نیستند و به‌شرط انجام این وظیفه به نحو احسن، سخن پیامبر (ص) محقق می‌شود که فرمودند؛ بهشت زیر پای مادران است.

امام‌ جمعه ابرکوه با اشاره به سخن حضرت امام خمینی (ره) که از دامن زن، مرد به معراج می‌رود، گفت: خواهران طلبه در تحصیل علم بکوشند و یکی از اهداف آنان پس از فارغ التحصیلی هدایت دختران نوجوان و اثرگذاری در جامعه باشد.

حجت الاسلام حسینی، تصریح کرد: با تشویق خواهران برای ثبت‌نام در حوزه‌های علمیه، صیانت بخش نیمی از پیکره جامعه باشیم، چراکه باتربیت زنان و مادران، تمام جامعه اصلاح خواهد شد.

حجت‌الاسلام تقی فتاحی، رئیس مدرسه علمیه ولی‌عصر (عج) ابرکوه نیز در این نشست با اشاره به اهمیت دروس حوزه علمیه در زندگی گفت: علمی که ما در دانشگاه و حوزه می‌آموزیم به‌شرطی که با فطرت سازگار باشد، موجب ارتقاء نفس و رسیدن به کمال است.

فتاحی تصریح کرد: هدف از خلقت انسان‌ها عبودیت است و حقیقت عبودیت، ترک معصیت است، لذا خانواده‌هایی که در کنار یکدیگر مراقب اعمال و رفتار همسران و فرزندان خود هستند، سریع‌تر می‌توانند مراحل قرب الی الله را طی کنند.

وی خاطرنشان کرد: بانوانی که در حوزه‌های علمیه تحصیل می‌کنند و در تربیت فرزندان دینداری و ایمان را سرلوحه قرار می‌دهند، قطعأ پایه‌گذار خانواده‌ای صالح، انسان‌ساز، قناعت‌پیشه، پیرو اهل‌بیت (ع) می‌شوند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۷۸۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوزه‌های علمیه مهمترین نقش تربیتی را در جامعه دارند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله یدالله صفری ظهر یکشنبه با حضور در مدرسه علمیه تخصصی ولیعصر در آئین گرامیداشت مقام معلم با اشاره به تبیین ارزش و جایگاه معلم اظهار کرد: جایگاه معلم بسیار بزرگ‌تر از یک شغل و منصب است چرا که انسانیت در گرو تربیت معلم است.

وی با بیان اینکه معلمان میراث‌دار راه و روش انبیا و اولیای الهی هستند، افزود: اگر امانتداری برجسته‌ترین اوصاف انسان و انسان گران‌بهاترین امانت الهی باشد پس معلم بی‌نظیرترین امین و امانتدار است چرا که وظیفه تربیت انسان را بر عهده دارد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان بهری به ایثار و اخلاص اساتید حوزه‌های علمیه اشاره کرد و ادامه داد: اساتید خواهر حوزوی با ایثار و اخلاص خود در مسیر تربیت فرزندان این جامعه همواره در تلاش و کوشش هستند و اجر و پاداشی خاص در نزد خداوند متعال دارند.

آیت الله صفری تصریح کرد: حوزه‌های علمیه اعم از برادران و خواهران مهمترین نقش تربیتی را در جامعه ایفا می‌کنند به‌خصوص خواهران طلبه که با ایثار و فداکاری خود نهال مقدس خانواده را آبیاری کرده و به مرحله کمال می‌رسانند.

کد خبر 6097055

دیگر خبرها

  • طلابی که اقدام به تشخیص نیازهای جامعه و حل مسئله می کنند حمایت می شوند
  • فعالیت۷۰ مهد قرآنی در مساجد آذربایجان غربی با هدف حمایت از مادران
  • توجه به عفاف و حجاب ارزش نهادن به کرامت زن است
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • حوزه‌های علمیه مهمترین نقش تربیتی را در جامعه دارند
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • شانزدهمین جلسه کافه انجمن برگزار شد
  • برگزاری جشن‌های مادرانه در مساجد برای ترغیب مادران به فرزندآوری
  • نیازمند جهاد تعلیم و تربیت در حوزه های علمیه هستیم
  • کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است